Ga naar inhoud

het grote casemod topic deel 4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 310
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:d7b17c8414="Alexander Online"][quote:d7b17c8414="fabstar81"]piczz[/quote:d7b17c8414] Prachtig! Paar tips: Koop extra ronde IDE kabels, mesh eventuuel je voedingkabels (en ruimze op), en plaats wat meer licht in de kast[/quote:d7b17c8414] Nog meer licht? :roll: Welke kleur zou je dan moeten nemen? Maar probeer eerst eens zoveel mogelijk kabels tussen de Backplate van je mobo en de achterplaat van je kast te doen, zeg maar. Dan zal het al een hele verfrissing zijn.
Link naar reactie
[quote:46d43da59c="Alexander Online"]Ik vondt het binnen wat donker. Ik denk dat ik binnekort bij eynstein wat zooi dan ga bestellen, ook een meteor light, die lijkt me erg leuk! Binnekort neem ik, als ik er tijd voor heb, mijn voeding onder handen. Kaz'Duzar: check zo je inbox voor addons voor de starters post.[/quote:46d43da59c] Ik heb het gewijzigd, bedankt voor de bijdrage! Zelf vind ik het ook erg donker, maar zoalang de kabels nog niet zijn opgeruimd maakt het niet veel uit of je nu wel of geen licht hebt :P Ga je ook dat gaas doen, net als die gast van casejunkies?? Dan kun je hem daar niet meer insturen en nog een leuk prijsje winnen :P :P... ik wacht tot de chroom mesh op voorraad is en fictions een groter pand heeft en mijn pakketje heeft verstuurd en dan kan ik ook mijn PSU gaan modden (sleeven). Connectx heb ik al wel...
Link naar reactie
Zeker enne van die straling: [url]http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=8146[/url] :) Ik heb net mn eerste mesh slachtoffer gemaakt :P Ik moest ergensd op proberen, en mn homemade led fan had ik nog niet ingebouwd dus... :P Ik heb eeniets te grote mesh maat genomen zie ik nu, maar als je t in je handsen heb denk je dat je t er nooit in krijgt. en met kripkousjes aan het eind afgewerkt (wel een beetje zwart verbrand :oops: nja tis de dummie!). [img:7436aa135e]http://www.alexanderonline.nl/images/casemodding/fan_meshed.JPG[/img:7436aa135e] :D
Link naar reactie
ik denk dat die straling ook wel meevalt, maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat die straling wel meetbaar was en voor een zendamateur/radio die heel dicht bij je voeding staat niet heel erg fijn was...(slechte ontvanst/storing) Maar je kunt het dus gewoon doen... :D Zeker de sleeving voor molexendraadjes gebruikt (1/4 inch) ipv 1/8 inch?? Hoe lang heb je met een phön erop zitten blazen dat ie zwart is geworden?? Zit hij nu ook vastgesmolten??
Link naar reactie
nou...die spanband zit niet tegen he ttrillen :D ggg, er zit zo een plateautje onder mn bureau waar ie op staat, maar die is ongeveer de helft maar vna de breedte van de kast. doe ik die band er niet omheen kukelt ie naar voor achteren en heel snel opzij. die fanguard is inderdaad het eerste wat er nu moet komen. de kabels meshen lijkt me wel wat, maar dan moet ik eerst eens een vaste configuratie hebben. nu gaat er nog al eens een schijf in, extra cd-rw erbij, en alles er net zo makkelijk weer uit. als je goed kijkt op de foto zie je dat alle fans 4 color led fans zijn. ik dacht eerst dat het inderdaad met die topfan een te grote kermis zou zijn, dat is ook eigelijk wat iedereen ook altijd zegt als je idd niet aan 1 kleur gebonden blijft. maar zelf vind ik het wel meevalllen omdat ze gewoon alemaal het zelfde zijn. als die sidefans idd een andere kleur zouden zijn, rood bijvoorbeeld, zou het een stuk minder mooi zijn. die drives ga ik ook nog wel eens stealthen, maar eerst de fanguard en de kabels wegwerken. maar ja,,,,hoe werk je ZOVEEL kabels weg!! :) er zitten op dit moment 4 hdd's en 2 cd-spelers in...en de kast is geen big tower. wat een kabels zeg....
Link naar reactie
[quote:c8fc28af72="Interficior"][quote:c8fc28af72="Alexander Online"][quote:c8fc28af72="fabstar81"]piczz[/quote:c8fc28af72] Prachtig! Paar tips: Koop extra ronde IDE kabels, mesh eventuuel je voedingkabels (en ruimze op), en plaats wat meer licht in de kast[/quote:c8fc28af72] Nog meer licht? :roll: Welke kleur zou je dan moeten nemen? Maar probeer eerst eens zoveel mogelijk kabels tussen de Backplate van je mobo en de achterplaat van je kast te doen, zeg maar. Dan zal het al een hele verfrissing zijn.[/quote:c8fc28af72] vrijwel alles zit al achter het moederbord. de enige kabels die ik nog weg zou kunnen werken zijn de kabeltjes vna de fans, en de fancvontroller. licht heb ik hier nog genoeg liggen, heb nog 2 ccfl\s voor de voorkant (zijn voor die zwarte vierkantjes op de voorkant) en nog 1tje voor in de binnenkant. de kleuren zijn van allemaal blauw, al zijn die 2 een stuk feller dan die 1e. maar dezelfde kleur ongeveer als de blauwe knoppen van de ledfan. ben benieuwd hoe dat gaat staan. MEER rounded kabels wil ik ook wel, maar ik moe eerst weten of de raid controller met 1 hdd en 1 cd-rw eraan erin blijft zitten. nix meer dan last van dat ding, maar als ie eruit gaat mis ik wel 40gb en een cd-rw. ben ik ook van een stuk of wat meer kabels kwijt :D verder zag ik op octools.be wel kicke dingen om je psu te twaeken. een premod plexi voor er om heen. ik denk dat ik ff een lijstje ga maken :D nog mensen uit zmeer die ook willen bestellen?! :)
Link naar reactie
hmm als ik [url=http://home.zonnet.nl/fabstar81/photogallery/pc/fabstar81/DSC00067.JPG]dit[/url] plaatje zie... dan :roll: :roll: maar hier wat tips: - vouw die floppykabel op, zodat hij niet naar alle kanten op geweegt. probeer hem recht naar beneden te laten lopen en niet schuin zodat hij in het zicht is - laat voedingskabels (molexen) lopen via de achterkant van je CD-rom drives e.d. zoals op deze plaatjes: [img:9dbee46b5b]http://www.moddershq.net/siteMedia/guides/wiring/rm73.jpg[/img:9dbee46b5b] [img:9dbee46b5b]http://www.moddershq.net/siteMedia/guides/wiring/rm29.jpg[/img:9dbee46b5b] probeer met wat ty-wraps (kabelbindertjes) als het nodig is wat snoeren (ook rounded ide kabels) vast of maak ze aan elkaar ik had eerst wat problemen met lengten, maar had toen een splittertje gekocht, die van 1 molex en molexen maakte + 25 cm aan beide nieuwe molexen verlengde, en nu kan ik mijn kabels wel goed wegwerken 8) Verder je kabels altijd via de randen laten lopen en nooit dwars door de kast heen en je kunt ook je harde schijven misschien proberen om te draaien... Dat lijkt me ook wel grappig, alleen het ik dat nog nooit gedaan... en als het niet lukt zul je denk ik wat verlengkabels moeten kopen of maken... voeding meshen houd in dat je je voeding eruit haalt, de connectoren eraf haalt, mesh + krimpkous erom doet en de connectoren er weer op... De draden van je voeding zitten dan dus in een mooi omhulsel. Ook als je binnenkort harde schijven oid gaat vervangen heeft het dus wel zin om te meshen... het kost dat geen extra tijd oid om je kabels los te halen (als je nieuwe easy grid uv reactive molexen koopt gaat het zelfs nog sneller :P )
Link naar reactie
ik ben op het moment bezig met een sidewindow hier alvast een paar pics.. [img:81c035204b]http://members.lycos.nl/jarnodaleman/Photo3001.jpg[/img:81c035204b] [img:81c035204b]http://members.lycos.nl/jarnodaleman/pc001.jpg[/img:81c035204b] [img:81c035204b]http://members.lycos.nl/jarnodaleman/pc2001.jpg[/img:81c035204b]
Link naar reactie
[quote:847b808f86="Kaz'Duzar"]ik denk dat die straling ook wel meevalt, maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat die straling wel meetbaar was en voor een zendamateur/radio die heel dicht bij je voeding staat niet heel erg fijn was...(slechte ontvanst/storing) Maar je kunt het dus gewoon doen... :D Zeker de sleeving voor molexendraadjes gebruikt (1/4 inch) ipv 1/8 inch?? Hoe lang heb je met een phön erop zitten blazen dat ie zwart is geworden?? Zit hij nu ook vastgesmolten??[/quote:847b808f86] Ik heb idd de molex gebruikt. Bij mijn 2e fan die ik vandaag heb gedaan, met verlengkabeltje, heb ik de kleinste gebruik (die vind ik overigens nog best groot). Fon heb ik niet gedaan, aansteker er (ver genoeg dus) onder. Deze fan is wat beter gegaan, alleen kan hij nog wat beter, je moet de uiteindes van de mesh voor het meshen voorzichtig wat afsmelten tegen rafelen. @jayday: mooi gedaan! Waarmee? decoupeerzaag?
Link naar reactie
[quote:b80ecfbbf3="Alexander Online"][quote:b80ecfbbf3="Kaz'Duzar"]ik denk dat die straling ook wel meevalt, maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat die straling wel meetbaar was en voor een zendamateur/radio die heel dicht bij je voeding staat niet heel erg fijn was...(slechte ontvanst/storing) Maar je kunt het dus gewoon doen... :D Zeker de sleeving voor molexendraadjes gebruikt (1/4 inch) ipv 1/8 inch?? Hoe lang heb je met een phön erop zitten blazen dat ie zwart is geworden?? Zit hij nu ook vastgesmolten??[/quote:b80ecfbbf3] Ik heb idd de molex gebruikt. Bij mijn 2e fan die ik vandaag heb gedaan, met verlengkabeltje, heb ik de kleinste gebruik (die vind ik overigens nog best groot). Fon heb ik niet gedaan, aansteker er (ver genoeg dus) onder. Deze fan is wat beter gegaan, alleen kan hij nog wat beter, je moet de uiteindes van de mesh voor het meshen voorzichtig wat afsmelten tegen rafelen. @jayday: mooi gedaan! Waarmee? decoupeerzaag?[/quote:b80ecfbbf3] Gewoon ff die video van 3dgameman.com kijken en het is een peuleschil... :P, althans zo lijkt het... Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik mijn bestelling van de IA binnen zal krijgen... Ik heb chroom mesh voor de ATX kabel en mn molexen en zwarte voor de kleine draden, want voor deze maat hadden ze geen chroom :(... Verder heb ik zowel zwarte als grijze krimpkouw besteld, dus ga ik uitproberen wat ik ga doen en wat het leukste staat... Ik denk dat het zwart wordt (daar heb ik ook het meest van besteld), want ik heb ook zwarte molexen... hoe snel krimpt dat krimpkous eigenlijk met zo'n aansteker?? 5 à 10 seconden?? en jayday heeft eerst zn window met een figuurzaag zitten zagen, maar dat ging wel erg langzaam en heeft toen de dremel gepakt :P
Link naar reactie
[quote:926837c77b="jayday"]Kaz je kan kiezen voor een aansteker (wat ik zelf ook altijd doe...). Maar ik las net dat het ook met een fohn kan... Dan gaat het waarschijnlijk geleidelijker...[/quote:926837c77b] Ik wil het ook met een phön gaan doen, k was alleen benieuwd hoe het ging met een aansteker :P
Link naar reactie
Zoals je misschien al had gezien heb ik een nieuwe poll aangemaakt: Wat houdt casemodding voor jouw in?? misschien niet heel erg originele vraag, maar wel een leuke... k had per ongeluk voor Fok layout gekozen, maar het zei zo (graag hier niet offtopic over gaan). Hij staat in de startpost (die wordt het meeste bekeken) ALs je nog niet op de vorige poll gestemd hebt, kan dat nog steeds. Die laat ik er nog wel een tijdje staan, aangezien er ook wel mensen voor het eerst dit topic zullen zien (nieuw hier). En het ook wel een grappig beeld geeft van de mensen die dit topic bekijken... dus ff gaan stemmen... :P :lol:
Link naar reactie
[quote:29f5eb4615="Kaz'Duzar"]hmm als ik [url=http://home.zonnet.nl/fabstar81/photogallery/pc/fabstar81/DSC00067.JPG]dit[/url] plaatje zie... dan :roll: :roll: maar hier wat tips: - vouw die floppykabel op, zodat hij niet naar alle kanten op geweegt. probeer hem recht naar beneden te laten lopen en niet schuin zodat hij in het zicht is - laat voedingskabels (molexen) lopen via de achterkant van je CD-rom drives e.d. zoals op deze plaatjes: [img:29f5eb4615]http://www.moddershq.net/siteMedia/guides/wiring/rm73.jpg[/img:29f5eb4615] [img:29f5eb4615]http://www.moddershq.net/siteMedia/guides/wiring/rm29.jpg[/img:29f5eb4615] probeer met wat ty-wraps (kabelbindertjes) als het nodig is wat snoeren (ook rounded ide kabels) vast of maak ze aan elkaar *knip* lap tekst *knip*[/quote:29f5eb4615] idd, ik heb sinds een paar dagen de ty raps uitgevonden. ik heb ze nu in 3 maten dus dat moet wel goed komen. die molex splitters heb ik al een stuk of 2-3 in mn pc hangen, je zou de achterkant van dat mobo eens moeten zien :D feit blijft, dat er bij mij ietsje meer hardware in die kast zit dan op de pics die je laat zien. maar k vind het wel allmeaal leuk om te doen. ik denk ook maar dat ik dat idee van jou om de hdd's om te draaien ga proberen uit te voeren. zo kan je helemaal makkelijk je IDEkabels makkelijk wegwerken. mits ze lang genoeg zijn natuurlijk. helaas heeft het ombouwen van de server nu meer prioriteit, en een paar tentamens ook (who cares about school :D ) maar daarna ga ik wel ff knutselen. heb nog een hoop bende wat er in moet ook nog dus wat extra ruimte door "opruiming'" kan ik wel gebruiken. ps: bednakt voor alle tips, heb er erg veel aan, en snel komen er nieuwe pics van een hoop ik opgeruimdere pc :)
Link naar reactie
[quote:534774a3dd="Alexander Online"]Had afgelopen weekend mn inverter en CCFL fan gemeshed. Een klein kabeltje heb ik met tape gedaan, als ik die moest meshe moest ik kei veelloshale.. Het blieft een beetje geklooi dat meshe :wink: Dit weekend moek weg (vakantiehuisje), maar ik neem mn voeding gewoon mee :p[/quote:534774a3dd] vergeet je passer niet ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...