Ga naar inhoud

Halfwerkende Cool 'n' Quiet


Aanbevolen berichten

Ik draai nu Windows XP en heb de drivers voor mijn Athlon 64 geïnstalleerd (gedownload van amd.com, cpudriver.exe). Ook heb ik Cool 'n' Quiet aangezet in het BIOS. Het is een 3200+ Newcastle (2.2GHz dus). Alleen draait hij nu als ik niets doe op 1.8GHz. Terwijl hij toch op 800MHz moet lopen? Toen ik een Athlon 64 systeem voor een vriend in elkaar zette, draaide hij idle wel op 800MHz. Dat was een 3000+, die werkte met Win 2k. Nog iets vreemds, ik heb de boxed cooler van AMD, alleen mijn mobo geeft aan dat hij 66 graden is! Ook zegt hij dat de kast 48 graden is... Het vreemde is, de heatsink is NIET warm, en in de kast ook niet. Niets veranderd als ik de kast open laat. Er zat al koelpasta op de koeler, en daar ben ik niet aan gezeten, en ik denk toch echt dat ik hem goed bevestigd heb (als dat niet het geval was zou hij waarschijnlijk allang vastgelopen zijn... toch?)
Link naar reactie
Wat voor moederbord heb je eigenlijk? De boxed cooler koelt matig, niet slecht maar het kan beter. Als de cooler niet warm word dan staat de cpu zijn warmte niet goed af aan de cooler, haal de koeler er anders af, maak de cpu en koeler schoon met Aceton (nagellak remover). doe er wat Artic Silver III of 5 op en monteer hem opnieuw.
Link naar reactie
Dat moederbord heb ik ook, het probleem zit hem in de bios, download de laatste 1.2 (beta 5) bios, de link is te vinden in het forum van www.amdmb.com in het MSI gedeelte aldaar. ALs je die bios flashed en je hebt de laatste Athlon 64 driver moet het geen probleem zijn. o ja, gebruik niet te veel pasta :)
Link naar reactie
Versie 1.1 heb je er al op staan, die zit standaard op je bios. Ik zal wel even voor je zoeken..... gevonden: http://www.denisbesic.dk/Bios125.zip Let op, het is een Beta bios, bij mij loopt de bios goed, maar het is je eigen verantwoordelijkheid als je je bios flashed. ZO flash je de bios: http://www.msi.com.tw/html/support/bios/note/ntfs.htm
Link naar reactie
Mijn Athlon64 3700+ zit vandaag bij de post als het goed is, ik kan dus vanavond of morgenavond kijken wat voor winflash tool ik heb gebruikt. Ik heb alleen ervaring met Clawhammer core's, ik was dus niet bekend met het feit dat de K8N Neo de temps van een Newcastle zo hoog aangaf. Misschien dat de nieuwere bios dit ook oplost. Overigens kan je met de 1.2 (beta5) bios ook een stuk beter overklokken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...