Ga naar inhoud

Hitte processor Intel en AMD


Aanbevolen berichten

[quote:03172af617="egslim"][quote:03172af617="PCMASTER086"]De beste tempsensor is gewoon je hand: ff aan het koelblok voelen... :lol:[/quote:03172af617] Dat werkt niet goed. Stop een stukje isolatiemateriaal tussen de CPU en het koelblok, dan verbrand je CPU, terwijl het koelblok koel blijft aanvoelen. Dit voorbeeld is natuurlijk overdreven, maar het principe is wel een probleem.[/quote:03172af617] Dus zolang je koelblok maar warm aanvoelt kun je er van uitgaan dat het koelblok en de processor goed geinstalleerd is? Heb het namelijk voor het eerst zelf gedaan en de temperatuur is idle rond de 45 graden (amd 2600+) en het koelblok voelt warm aan. No problem denk ik dan... Zag dat de fsb op 166 stond x 11,5 = 1909 en dat klopt toch ook?
Link naar reactie
mijn athlon xp 1800+ wordt idle 28graden stressed 32 graden bij 10min CPUBurn-in. [img:c68bd88a32]http://home.wanadoo.nl/~tsahin/Foto's/temp%20computer.jpg[/img:c68bd88a32] temp1 = case/mobo temp temp2 = CPU gekoelt met Gigabyte 3D Cooler-Pro @ 4000rpm & ArcticSilver5 :P (temps kloppen wel want met boxedkoeler had ik stressed rond de 48graden)
Link naar reactie
[quote:9fa9327f8c="nerox"]Maar wel goed gemonteerd, iig kan niks misgaan toch? met die BOX kitjes[/quote:9fa9327f8c] tuurlijk kan er wat mis gaan.... plakband ertussen ... en laat maar op wat er gebeurd ;) moraal: het kan altijd mis gaan, dus goed opletten :P En eigenlijk kan je wel zeggen watvoor temp je hebt echter zijn deze vaak niet erg exact, want stel dat de ene 3 graden te weinig aan geeft en die van de andere persoon geeft er 3 te veel aan dan heb je alweer 6 graden verschil tussen de 2 bevindingen. moraal: mobo temps zijn geen exacte wetenschap ;)
Link naar reactie
[quote:a37c86aff1="Obi-wan-kenobi"]Ook lekker als je voor Athlon 64's de 'Cool 'n' Quiet' functie in kan schakelen (moet je mobo wel ondersteunen). Dan zakt de CPU clock bij lage processorbelasting (bijv. als ie s'nachts staat te downloaden :P) van ca. 2Ghz naar 800Mhz.[/quote:a37c86aff1]Bij soms ook bij hoge processorbelasting, iets niet goed lijkt me. Ik gebruik dus geen Cool 'N Quiet. In plaats daarvan gebruik ik Q-Fan, die past de Fan-snelheid ook aan, en de fan blijft net als bij Cool 'N Quiet bij lage-processorbelasting stilstaan terwijl de CPU-clock wel 2000MHz blijft.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...