Ga naar inhoud

storing wasmachine lavamat 54600


Aanbevolen berichten

Hallo, Kan iemand mij helpen met de volgende storing ? Het gaat om een AEG Electrolux Lavamat 54600 Wasmachine. Storing treedt op in het vakje Witte en Bonte was . Na het starten en gedeelte wassen stopt de wasmachine en gaat niet spoelen. Dus in het begin van het programma. Water blijft staan in machine. Ingesteld op 1000 t/min bij storing gaat ledje van 1400 t/min branden, en de start/pauze knop gaat knipperen. Keuze knop op een ander gebeid als witte en bonte was doet wasmachine het wel goed.
Link naar reactie
  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Lees de laatste fout even uit. Zet de machine aan op 95 graden zonder wasgoed. Druk dan de knoppen Voorwas en Kort samen in en houd deze ingedrukt. Het lampje Einde en Start/Pauze gaan nu knipperen in een patroon. Tel het knipper patroon van beide lampjes en meld dit even terug.
Link naar reactie
Hallo, Wasmachine op 95 graden gezet zonder wasgoed er in. Knoppen voorwas en kort samen ingedrukt. Het lampje Einde en Start/Pauze gaan nu knipperen in in het volgende patroon samen met een piepje. Aantal keren piepje is gelijk aan aantal keren knipperen. Start/pauze 2 keer knipperen. Einde 5 keer knipperen. Hoop dat u hier wat mee kunt.
Link naar reactie
De fout code is E52 en betekend dat de tacho spoel(deze meet de snelheid van de motor) niet werkt of een waarde terug geeft die niet klopt met de ingestelde waarde van het programma. De tacho spoel zit op de achterkant van de motor. - Draait de motor nog beide kanten op ergens in het spoel programma? - Gaat hij nog centrifugeren? Meet de tacho spoel door op weerstand. Meet tussen per 3 en 4 met een Ohm meter. Afhankelijk van het merk motor: - SOLE: 171 á 196 of 469 á 540 Ohm - F.H.P: 126 á 147 Ohm - CE.SE.T: 64 á 73 Ohm Meet ook of er een spanning opgewekt word tussen pen 3 en 4 als je de motor met de hand rond draaid. Laat even weten wat je meet en of de motor nog draaid.
Link naar reactie
Hallo, Machine zonder wasgoed er in op spoelen gezet motor draait in programma 2 kanten op. Gaat hierna centrifugeren. Weerstand gemeten thaco spoel pen 3 en4 merk motor: acc Type: 20584.087 ac-el.cl.b/f Gemeten waarde 179,4 ohm Gemeten waarde opgewekte spanning tussen 3 en 4 motor met de hand draaien 1,9 a 2 volt (linksom en rechtsom gelijk) Koolborstels eruit gehaald was toch in de buurt. Naar mijn denken zat er nog een behoorlijk stuk op. m.v.gr. Petro
Link naar reactie
Hallo, Machine zonder wasgoed er in op spoelen gezet motor draait in programma 2 kanten op. Gaat hierna centrifugeren. Weerstand gemeten thaco spoel pen 3 en4 Merk Motor: acc Type: 20584.087 ac-el.cl.b/f Gemeten waarde 179,4 ohm Gemeten waarde opgewekte spanning tussen 3 en 4 motor met de hand draaien 1,9 a 2 volt (linksom en rechtsom gelijk) Koolborstels eruit gehaald was toch in de buurt. Naar mijn denken zat er nog een behoorlijk stuk op. Ik heb het idee dat het plaatsen van reactie vorige keer niet goed is gegaan sorry. Tot nu toe bedankt voor terug reageren. m.v.gr. Petro
Link naar reactie
Borstels lijken goed te zijn, vervanging is denk ik niet de oplossing. Tachospoel lijkt ook goed al ken ik het merk van de motor niet. Koppel de motor eens af en zet een Ohm meter over de borstels. Als je nu langzaam het aan anker draait meet je de waarde van de anker spoelen. Deze moeten laag Ohmig zijn en voor alle wikkelingen het zelfde. Tijdens het draaien raken de borstels 2 of meer collector strookjes, de weerstand is dus niet constant. Controleer voor de zekerheid ook de elektronica op losse contacten en borstel gruis, vooral het omkeer relais kan gammel zijn of los zitten van de print.
Link naar reactie
Hallo, Motor afgekoppeld dan meet ik 3,1 ohm over koolborstels. Alle wikkelingen 3,1 ohm. Verder gecontroleerd op losse contacten print eruit gehad ook geen losse of rare dingen tegen gekomen. Er is tegen mij gezegd dat het eventueel de pressostaat kan zijn, maar ja men zegt zoveel. Machine maakt het wel spannend. Heb de storing uitlezen nog een keer gedaan. Met knop op 95 graden en Voorwas en Kort samen ingedrukt. Geeft nu ineens Start/pauze 5keer knipperen en einde 3keer knipperen. Storing is dus veranderd. Machine gaat nu ook op storing in andere vakjes van keuzeschakelaar. Vervelende storing dus.
Link naar reactie
Error E53 is ook motor gerelateerd. De gegevens van de motor kloppen. Kun je het geheugen eens resetten en daarna een nieuwe was doen? Knoppen Voorwas en Kort samen ingedrukt houden en programma knop naar de 10de positie (=30 grade Wol/Zijde) draaien. Na een 5 tal seconden veranderd het lampjes patroon en het fout geheugen is nu leeg. Als het fout gaat opnieuw de foutcode uitlezen.
Link naar reactie
Hallo, Geheugen gereste daarna een was gedraaid op programma kreukherst.40 graden. Machine ging bij overgang naar spoelen weer op storing. Keuzeknop op spoelen gezet ging in overgang spoelen centrifugeren weer op storing. Hierna toen mach. Leeg was keuzeknop op 95 graden en knoppen voorwas en kort samen ingedrukt. Lampje Start/pauze 2 keer knipperen. Einde 5 keer knipperen. Hoop dat u nog een oplossing weet .
Link naar reactie
Houd bijna op.... - Trek alle stekers van de stuur elektronica er af en zet ze weer terug. - Controleer de stuur elektronica op losse contacten en maak de print goed schoon, mogelijk zit hier geleidend gruis op. - Koppel het slangetje van de prestostaat (mogelijk 2 stuks) af en blaas de slangetjes goed door.
Link naar reactie
Houd bijna op.... - Trek alle stekers van de stuur elektronica er af en zet ze weer terug. - Controleer de stuur elektronica op losse contacten en maak de print goed schoon, mogelijk zit hier geleidend gruis op. - Koppel het slangetje van de prestostaat (mogelijk 2 stuks) af en blaas de slangetjes goed door.
Link naar reactie
Houd bijna op.... - Trek alle stekers van de stuur elektronica er af en zet ze weer terug. - Controleer de stuur elektronica op losse contacten en maak de print goed schoon, mogelijk zit hier geleidend gruis op. - Koppel het slangetje van de prestostaat (mogelijk 2 stuks) af en blaas de slangetjes goed door.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo, heb ook een storing aan mijn wasmachine deze topic doorgelezen en ook de foutmelding e52. Alleen draait de motor bij mij helemaal niet geeft helemaal geen teken van leven. als het de borstels zouden zijn zou hij toch wel even moeten draaien ook het geheugen is gereset zoals beschreven. of kan het zo zijn dat hij helemaal niet draait als het de borstels zouden zijn.
Link naar reactie
Hallo, heb ook een storing aan mijn wasmachine deze topic doorgelezen en ook de foutmelding e52. Alleen draait de motor bij mij helemaal niet geeft helemaal geen teken van leven. als het de borstels zouden zijn zou hij toch wel even moeten draaien ook het geheugen is gereset zoals beschreven. of kan het zo zijn dat hij helemaal niet draait als het de borstels zouden zijn.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...