Ga naar inhoud

Nostalgie ophalen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Mijn eerste PC (of eigenlijk die van mijn vader) was een 8086 @10MHz. Dat ding had als een van de eerste pc's een harde schijf (20 MB). Naderhand hebben we die met Stacker verdubbeld. Werd geleverd met Windows, eh, 2. Dat ding had nota bene zowel een 5.25 als een 3.5 " diskdrive, en een 16 kleuren EGA-scherm. Vooral die lange avonden Operation Wolf en Bubble-Bobble staan me bij... Overigens kregen we daarna ook een printer erbij, zo'n herriemakend matrixding met kettingpapier. Nostalgie...
Link naar reactie
Ik heb er noh wel zo'n een. Ik heb trouwens laatst een pentium 1 het aller oudste model ff gecleaned met dust of. Nou dat was dus 5 jaar niet gedaan. Het leek wel of er een tornado door de kamer was geweest wat een stof zeg. Hij deed het niet maar dat kwam dus omdat de stof de voeding hadden geblockeerd :oops: :oops: :lol: :lol: Maar nu weer gefixd. Nou dat is nog eens nostalgie!!
Link naar reactie
[quote:448746cc92="jackdegek"]er bestonden ieg wel dubbelzijdige 5 1/4 inch diskettes. Die dingen heb ik ook nog gebruikt op mijn 286. Op die amstrad zullen ze ongetwijfeld ook nog wel gebruikt zijn..[/quote:448746cc92] op de floppy drive die bij de c64 zat, de vc1541 kon je de diskettes nadat je een extra gaatje aan de zijkant had gemaakt de diskettes omdraaien en zo dubbelzijdig gebruiken!
Link naar reactie
Das pas oldschool tweaking dan! Ben nu aan het kloten met oude pc's en ik ben benieuwd hoeveel max. harddisk een 286 en hoeveel een 486 kan lezen. Kan iemand dat zo uit z'n hoofd zeggen? Ik kreeg op mijn Compaq Prolinea 466 (486 DX2 66) geen 80 MHz aan de gang. Misschien moet ik hiervoor nog jumpers omzetten ofzo. Hoe kom je in de bios van zo'n ding? (del werkt niet, en er is geen melding)
Link naar reactie
[quote:a9dbaf11bb="micky.g"][quote:a9dbaf11bb="jackdegek"]er bestonden ieg wel dubbelzijdige 5 1/4 inch diskettes. Die dingen heb ik ook nog gebruikt op mijn 286. Op die amstrad zullen ze ongetwijfeld ook nog wel gebruikt zijn..[/quote:a9dbaf11bb] op de floppy drive die bij de c64 zat, de vc1541 kon je de diskettes nadat je een extra gaatje aan de zijkant had gemaakt de diskettes omdraaien en zo dubbelzijdig gebruiken![/quote:a9dbaf11bb] Dat klopt ja, dat kon ook bij die 5 1/4 dingen voor de eerste pc's. Dat was echt lachen, je had toen enkelzijdige en dubbelzijdige floppy's....
Link naar reactie
[quote:90b91a0709="The_Dude"]Das pas oldschool tweaking dan! Ben nu aan het kloten met oude pc's en ik ben benieuwd hoeveel max. harddisk een 286 en hoeveel een 486 kan lezen. Kan iemand dat zo uit z'n hoofd zeggen? Ik kreeg op mijn Compaq Prolinea 466 (486 DX2 66) geen 80 MHz aan de gang. Misschien moet ik hiervoor nog jumpers omzetten ofzo. Hoe kom je in de bios van zo'n ding? (del werkt niet, en er is geen melding)[/quote:90b91a0709] Moet je de orginele hd voor hebben, en niet met de partities hebben gekloot. Want op die hd staat de bios, jaja, ,er is wel een onboardbios zegmaar, maar die doet alles zelf, dus daar kan je niet inkomen... Je moet op F10 drukken tijdens boot, en anders ff googlen...
Link naar reactie
Ik had toen ik net, echt net zelf wat met computers ging klooien, van me pa's werk een 286-laptop gekregen :D (toen waren de 486DX2's net uit volgens mij) Iig, bult rotzooi op die schijf, ik lekker slim ded boel opruimen... Heel leuk en aardig, , maar er stonden nog allemaal vage bestanden los op de C:\ , en ff een boekje erbij gepakt, en bleek dat dat de files waren, die je nodig had om te booten. Dus ik lekker slim een directory aangemaakt (met Norton Commander :D) genaamd OPSTARTEN, en daar die files ingedaan. Er gebeurde verder niks (ja files verplaatst) dus ik dacht, mooi dat kan dus ook... Zet ik hem uit, volgende ochtend, vlak voor school wil ik nog ff pacmannen of weet ik welke game, tja en toen kwam ik erachter..... [code:1:df1c0974a2]Error on HDD-0. No OperatingSystem found.[/code:1:df1c0974a2] Nu ruim ik dus nooit meer iets op :P, ook niet me kamer 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...