Ga naar inhoud

Nostalgie ophalen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
ik ga morgen even bij de supermarkt een briefje ophangen of iemand nog niet oude gratis pc's voor mij heeft 8) ik krijg miss. ook nog van een vriend een oude philips PC, met DIN- toetsenbord, Com port, en LTP1 port, (meer poorten zitten er niet op :D ) en als videokaart een ISA Ati Kaartje.... waar overigens volgens mij ook een TV-Out op zit...
Link naar reactie
[quote:4cae40043f="The_Dude"]Zonde ja. Dat van die Pentium 120 is wel heel erg vet. Zat hij ook nog verpakt ofzo? Meestal word het plastic door uv straling geel en dat ziet er niet uit. Ik koop ook al mijn kasten zwart nu.[/quote:4cae40043f] Hij zat in een doos, maar niet in het plastic, de kast was wel wat vergeeld, maar ik kon aan de fan van de voeding zien dat hij amper gebruikt was, er zat nauwelijks stof op die fan en in de kast zelf ook niet.
Link naar reactie
[quote:a0395d51b2="yoo_han"][quote:a0395d51b2="Chestah"]ik ga morgen even bij de supermarkt een briefje ophangen of iemand nog niet oude gratis pc's voor mij heeft[/quote:a0395d51b2] Pas daar maar mee op :wink: . Voordat je het weet staan je hele kamer vol met oude pc's, ik kan het weten heb dat ook eens gedaan. 8)[/quote:a0395d51b2] dat is ook de bedoeling 8)
Link naar reactie
[quote:0f5ddc537f="kajutsa"]LoL ik heb hier ook nog wel een Pentium 133MHz staan met een kapotte HDD... Misschien daar weer eens leven in blazen en als servertje laten draaien ;) Waar haal ik nog zo'n HDD? Denk maar beter lekker naar de sloop met dat ding :lol: :wink:[/quote:0f5ddc537f] gewoon 2dehands.... EDIT: Bij te koop gevraagd :wink:
Link naar reactie
Ik heb nog wel een oud hd liggen...:P 2 gig... zo jusit een scsi controller gevonden met 9 gig hd (quantum atlas ||) iemand die weet waar je zo een kabel ken halen? zou wel mooi zijn voor in mijn p3 750. Ik heb ook nog 5x p1 200mmx en 1X celly 400 p2 350 (werkend) p3 450 (werkend) dual p2/3 mobo (slot 1) enkel slot 1 mobo socket 370 mobo 3dfx voodoo 2 3dfx voodoo 3 3000 ati rage nog een beetje rommel.
Link naar reactie
Paar dagen terug dacht ik, waar zijn ze nu mee bezig, praten over oude PC’s??. Maar ja, zelf ook maar eens op zolder rond gekeken naar iets wat ouder was dan een 286-er. Veel zooi (moet maar weer eens opruimen) maar ……. ik kwam ook een leuk oud beestje tegen. Een Timex Sinclair ZX81 (16x16x3cm) van oktober 1980! geheel compleet met een “opzet RAM pack” geheugen (16k), boekjes en de datarecorder Zeta met bandjes. En hoe bekeken we dat allemaal? Via een zwart/wit TVtje! Dat wil zeggen, na eerst een avond lang een programma (Machine code, direct programming en Basic) gemaakt te hebben.(Veel later hier plezier van gehad met o.a. dos). Hierna kwamen er al snel bandjes met spelletjes op de markt, Pioneertrail en Fantasy games. (Vreselijke dingen!) Tja, ik ga toch eens een keer proberen of e.e.a. nog werkt. (Als het tenminste lukt met een kl-Tvtje?). Het is al vaker opgemerkt, leuk zo’n onderwerp.
Link naar reactie
Die gooi ik zeker niet weg. de voodoo 3 is nu werkende in een duron 900. voodoo 2 hangt mooi in me kamer. het is een 3 chip volgens mij. oh en een stealth 2 4mb van diamond. ik kom zojuist een am5x86 - p75 amd x5 133 adz een oude 486er. mooi dingetje. heb ook nog een matrox millenium liggen??? 8mb : powered by mga 64-bit graphics...:)
Link naar reactie
De zx 81 is van ongeveer 1981, daarvoor was er nog even de zx80 (1980) Dus ongeveer ook de tijd van de vc-20, de voorloper van de c-64. ik trouwens nog twee maal een voodoo 2 12mb, die ik vroeger in SLI mode had lopen. D.w.z. dat de kaarten d.m.v. een flatcable doorverbonden werden en ze om hun beurt voor een regel op het scherm zorgden, wat dus ervoor zorgde dat je dubbele snelheid had.
Link naar reactie
[quote:6eab71d8bb="Chestah"]videokaart heeft een prehistorische vga aansluiting.... :S kheb daar geen moni voor :([/quote:6eab71d8bb] Wat is het type kaartje? Betreft het een Philips computer? Wat bedoel je met pre-historisch? 9 polig (lijkt op seriele connector)? Dat kan dan RGB of monochroom zijn. Hoewel voor die laatste ook wel eens wat anders werd gebruikt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...