Ga naar inhoud

Nostalgie ophalen


Aanbevolen berichten

[quote:b3788295c3="igg"]@rooiedraak heb je in je verzameling ook al een ati small onder? (ook bekend als graphic solution)[/quote:b3788295c3] nee helaas, ik heb alleen maar een Trident 1mb PCI kaartje :) Mijn videokaarten verzameling is nog wat klein, wil nog een voodoo 1, voodoo 5 5500 en nog wat oude pci kaartjes.
Link naar reactie
  • Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik was laats op de zolder bij opa aantrondneuze. Ik zag daar C!T's uit 1997, ik bekeek ff zon prijslijst: DUUR! CDrom speler 24 speed, stond een artikel over 24 speeds spelers "supersnel" en zon ding was 200 gulden! 2 GB HD 600 gulden.. echt niet normaal. En voor 50 euro of minder heb je al zon P2 266. Ik heb laatst voor mij modelbaan voor 5 euro een P1 133 mhz (met 1 GB hd) gekocht voor 5 euries (zie onderschrift), nou die kostte toen heel wat meer :-). Oja over oude stuff gesproke, ik heb als monitor voor mn normale pc een 14.5" scherm van Tulip :P voor 10 euro. Ik zeg maar, het went :wink:
Link naar reactie
@turbo pascal Nu weet ik eindelijk waar die turbo knop voor is. Ik heb het me eigenlijk nooit serieus afgevraagd, maar dit is wel logisch. Heb vandaag de 3de pc opgehaald. Heb er nu 5 in mijn kamer en 8 in huis staan. [img:1c17aaa408]http://home.hccnet.nl/powerstation/foto/zooi.jpg[/img:1c17aaa408] 286 XT 486 DX2 66 486 DX2 80 486 DX2 80 Pentium 75 Cyrix 200 MMX Thunderbird 800 Barton 2500+ Wie weet hoe je in de bios komt van zo'n Compaq Prolinea? Wat ik ook wel zou willen hebben zijn bv de 80287 eb 80387. Ze hadden een co-processor ofzo? Ik weet niet meer hoe dat in elkaar zat.
Link naar reactie
[quote:69e5c1d7bf="Alexander Online"]Ik was laats op de zolder bij opa aantrondneuze. Ik zag daar C!T's uit 1997, ik bekeek ff zon prijslijst: DUUR! CDrom speler 24 speed, stond een artikel over 24 speeds spelers "supersnel" en zon ding was 200 gulden! 2 GB HD 600 gulden.. echt niet normaal. En voor 50 euro of minder heb je al zon P2 266. Ik heb laatst voor mij modelbaan voor 5 euro een P1 133 mhz (met 1 GB hd) gekocht voor 5 euries (zie onderschrift), nou die kostte toen heel wat meer :-). Oja over oude stuff gesproke, ik heb als monitor voor mn normale pc een 14.5" scherm van Tulip :P voor 10 euro. Ik zeg maar, het went :wink:[/quote:69e5c1d7bf] Celeron 300a, voor niets 8) En ik heb hier een 15" scherm, daewoo. Heel erg oud, maar hij doet het perfect :) wordt dagelijks een paar uur gebruikt.
Link naar reactie
[quote:4ac84ea933="tweakermatt"][quote:4ac84ea933="Alexander Online"]Ik was laats op de zolder bij opa aantrondneuze. Ik zag daar C!T's uit 1997, ik bekeek ff zon prijslijst: DUUR! CDrom speler 24 speed, stond een artikel over 24 speeds spelers "supersnel" en zon ding was 200 gulden! 2 GB HD 600 gulden.. echt niet normaal. En voor 50 euro of minder heb je al zon P2 266. Ik heb laatst voor mij modelbaan voor 5 euro een P1 133 mhz (met 1 GB hd) gekocht voor 5 euries (zie onderschrift), nou die kostte toen heel wat meer :-). Oja over oude stuff gesproke, ik heb als monitor voor mn normale pc een 14.5" scherm van Tulip :P voor 10 euro. Ik zeg maar, het went :wink:[/quote:4ac84ea933] Celeron 300a, voor niets 8) En ik heb hier een 15" scherm, daewoo. Heel erg oud, maar hij doet het perfect :) wordt dagelijks een paar uur gebruikt.[/quote:4ac84ea933] Ik heb ook een 15" scherm, is zo ongeveer ook wel antiek Ow, hiij komt uit week 14 van 2001, hmm, ik had toch het gevoel dat ie ouder was
Link naar reactie
Nostalgie? Het is heel simpel, voordat ik mijn huidige desktop bouwde had ik een P3 450MHz en daarvoor heb ik altijd 386's en 486's gehad. De P3 was mijn eerste PC met muis, internet en Windows. Op de 486's draaide ik altijd DOS met shell (soort keuzemenu direct na de boot), waarin veel gebruikte applicaties stonden, zoals WP 5.1, Lotus en Norton Commander. Vanuit Norton Commander draaide ik de rest, vooral veel gave games. Wat van de games die ik in die tijd speelde: Grand Prix, Streedrod, Cosmo, Monster Bash, Goose, Keen 1 t/m 3, Prince of Persia, Dune 1 (2 weet ik niet meer of dat op de 486 of P3 was) en een heel gaaf spel waarvan ik de naam maar niet meer kan herinneren, ik hoop dat een van jullie het misschien nog weet: Het was een RPG game, waarbij je als jongetje of meisje op de rug van een gans stapte en zo in een andere wereld kwam waar je allerlei voorwerpen voor mensen moest zoeken. Telkens als dat lukte gingen de mensen voor je zingen. Ik weet verder nog dat de executable een .bat was en ik meen dat het een game van Sierra was. Ik ga echt weer eens achter deze games aan. Ik heb dosemu draaien en ik wil ze echt weer eens spelen :-) (als iemand nog een goede site weet houdt ik me aanbevolen). Nog iets verder nostalgie: Wij hadden vroeger een Commodore 64 met Pacman dacht ik en een of ander bokspel. Deze Commodore hebben wij destijds helaas weggeven. Ik denk dat ik toen pas een jaar of 4-6 was :-P Ik kan me echter nog wel die bandjes en de joystick herinneren :-)
Link naar reactie
[quote:170a9da7e1="Marcel de Reus"]en een heel gaaf spel waarvan ik de naam maar niet meer kan herinneren, ik hoop dat een van jullie het misschien nog weet: Het was een RPG game, waarbij je als jongetje of meisje op de rug van een gans stapte en zo in een andere wereld kwam waar je allerlei voorwerpen voor mensen moest zoeken. Telkens als dat lukte gingen de mensen voor je zingen. Ik weet verder nog dat de executable een .bat was en ik meen dat het een game van Sierra was. [/quote:170a9da7e1] Volgens mij bedoel je : Alice in wonderland. Heb ik ook nog gespeeld.
Link naar reactie
[quote:044f9a82b9="Red Dragon"]Leuke topic dit, leuk om al die oude dingen weer voorbij zien te komen, vooral de Voodoo 5 5500 die ik zag vind ik leuk om weer te zien.[/quote:044f9a82b9] He? Ben ik nu zelf al een stukje nostalgie geworden of hoe zit dat? Toch niet zo hel lang geleden kocht ik voor 200 gld een voodoo2 en later kocht ik er een bij (tweedehands), je kon ze linken zodat je 2x12mb had. de voodoo 5 is toch niet zo heel lang geleden?
Link naar reactie
Ow mensen, dit wordt een lange nacht :-) Ik heb het gevonden en zit nu te spelen. Als volgt voor alle geintereseerden in de tijd dat de games nog echt goed waren: Mixed Up Mother Goose is net als veel andere Sierra spellen een spel geschreven in de scriptaal AGI en draaide voor zover ik begrepen heb op de AMIGA. Nu kun je van http://saurien.sourceforge.net een interpreter downloaden. Ik heb gewoon de sources genomen en gecompiled. Daarna moet bij de Off site links oid de eerste pakken en daar kun je demo packs downloaden. Mother Goose zit in pack 3. Downloaden unzippen en saurien draaien. Nu doe je load /path/naar/uitgepakte/dir en games maar :-) Dosemu nog niet nodig gehad dus :-P
Link naar reactie
Hier dan.......allereerste kennismaking met internet (of iets dat er op leek) iemand..? op de p2000t had mijn pa iets via de gebruikersclub toen, via een modem (Je moest de horen op een af ander zwart ding leggen)kon je wat pagina's door bladeren en spellen downloaden. Hoe het precies werkte weet ik niet meer, maar het was echt mega cool.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...