Ga naar inhoud

De AMD Athlon64


Aanbevolen berichten

  • Reacties 168
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Wat A64 FX is betreft is het beter te wachten op de 939 versie, maar het lijkt erop dat 754 ook niet zo lang meegaat. Volgens mij wordt de FX met 939 straks ook de mainstream ingeduwd, dus zelfs lager dan waar nu de 754 zit. Van de andere kant, je kunt vaak toch beter mobo + CPU tegelijk upgraden, dus zo belangrijk zijn de sockets niet. // AoM: Aceshardware.com en Lostcircuits.com zijn erg goed, maar wel een stuk technischer.
Link naar reactie
[quote:d789be78d8="nougabolle"]de prijs van Amd's processors zal wel zakken zo te zien aan deze link --> http://www.theregister.co.uk/content/3/34002.html :)[/quote:d789be78d8] Die link zegt dat AMD's overgang naar 90nm technologie soepel lijkt te verlopen, wat lagere productiekosten mogelijk maakt. Tussen winkelprijs en productiekosten is echter geen verband, AMD zal zoveel voor de CPU's vragen als de consumenten ervoor willen betalen. Lagere productiekosten betekenen alleen dat AMD's winst omhoog gaat.
Link naar reactie
[quote:08b09049d2="egslim"]Lagere productiekosten betekenen alleen dat AMD's winst omhoog gaat.[/quote:08b09049d2] ....amds winst is nogal negatief... Q3 2003 GAAP Financial Positions Overview Revenue: $954 million* Net loss: $31 million Net loss per share: $0.09 Cash position: $1.1 billion [i:08b09049d2]Long term debt: $2.0 billion [/i:08b09049d2]
Link naar reactie
:roll: Afgezien van een stel hobbyisten geeft niemand om overklokbaarheid. En Intel gaat nog wel een tijdje mee... ;) [quote:48af29b0a6]....amds winst is nogal negatief... [/quote:48af29b0a6] Tja, als lange termijn investering is AMD nooit geschikt geweest. Maar afgelopen kwartaal hadden ze wel een positieve cash flow, d.w.z. er kwam meer geld binnen dan eruit ging. Het "verlies" was gevolg van afschrijvingen.
Link naar reactie
[quote:4e7751af09="egslim"]:roll: Afgezien van een stel hobbyisten geeft niemand om overklokbaarheid. En Intel gaat nog wel een tijdje mee... ;) [quote:4e7751af09]....amds winst is nogal negatief... [/quote:4e7751af09] Tja, als lange termijn investering is AMD nooit geschikt geweest. Maar afgelopen kwartaal hadden ze wel een positieve cash flow, d.w.z. er kwam meer geld binnen dan eruit ging. Het "verlies" was gevolg van afschrijvingen.[/quote:4e7751af09] Ja, dat heb ik ook gelezen. Waarschijnlijk boeken ze dit kwartaal een kleine winst, ik hoop het :) (AMD-freak :P )
Link naar reactie
[quote:5fd6d2d62a="PCMASTER086"]Ik denk dat AMD met deze 64 processoren een zeer grote stap gezet hebben. Nu is het nog maar een kwestie van tijd voordat Intel toch echt ten onder gaat vanwege dure processoren die nog slecht overklokbaar zijn ook... 8) AMD-fan[/quote:5fd6d2d62a] Intel ten onder? :P Intel domineert de markt en zal dat nog zeker jaren blijven doen ook. AMD laat zijn prijzen net zo hard mee stijgen als Intel besluit de proc-prijzen weer wat op te schroeven, die gasten kunnen wel wat extra geld gebruiken. Intel staat afair nog steeds op de derde plaats van rijkste bedrijven ter wereld na Microsoft en Coca-Cola, AMD zal daar vrees ik niet al te veel verandering in gaan brengen. Realistische AMD-fan ;)
Link naar reactie
[quote:9f8b73b7af="Ruudfeen"]Intel is eigenlijk de makkelijke weg voor veel mensen, AMD is bijna niet bekend. Ze nemen niet de moeite om een AMD te overwegen... Intel moet nog wel hele grote fouten maken wil het echt een stuk marktaandeel verliezen. een AMD fan ;)[/quote:9f8b73b7af] Ja. En de Prescott kan een van die grote fouten worden. Als de prescott 32-bits wordt (waarschijnlijk wordt ie dat) zal AMD met zijn Athlon 64 toch een voorsprong krijgen. Als de mensen een processor kunnen krijgen die goedkoper is, net zo snel in 32-bits modus en er 64-bits instructies bij krijgen, zijn er toch heel wat consumenten overtuigd denk ik. Niet dat AMD een groter marktaandeel krijgt, maar toch zullen ze groeien. iNtel moet nog meer fouten maken om AMD voor te laten komen.
Link naar reactie
Veel consumenten zegt 64-bit helemaal niets en bovendien zal het enorm lang gaan duren voordat de meeste software er ook in x86-64 versie is. Zeker als Intel besluit gewoon x86 aan te houden. De Prescott zal geenzins een fout worden. De P4 EE houdt de A64 op veel punten al bij, als de Prescott er is kan Intel gewoon weer hetzelfde truukje uithalen: ze bakken een goede core, en die kunnen ze weer eindeloos lang rekken, zoals ze ook met de Northwood deden. Ik bedoel maar, je had dacht ik al 1.6GHz Northwoods en de P4 EE 3.2GHz is ook nog steeds een Northwoord. In dezelfde periode heeft AMD al 4 cores versleten, ze zijn nu aan hun 5e core bezig en een nieuwe architectuur. Als Intel met de Prescott gewoon een goede x86 (dus 32-bits) core neer zet is er absoluut niets aan de hand hoor. Intel en de naam Pentium zeggen een consument duizend keer meer dan 64-bit.
Link naar reactie
Ik sluit me aan bij de woorden van Marcel, de Athlon 64/FX is een erg mooie CPU en zal goed zijn voor AMD maar Intel zal marktleider blijven. De " Prescott " zal met zijn 1mb L2 cache en verbeterde architectuur + 0,09 micron procede een erg krachtige concurent voor AMD worden. Als ze daar in de loop van 2004 ook nog eens een 1066mhz of hogere FSB van maken ipv 800mhz dan is die core helemaal een suc6. 64-bits is leuk maar ik denk niet dat je er marktaandeel mee afpakt van Intel, als je marktaandeel wilt pakken doe je dat met een goeie snelle en voordelige CPU en niet met de 64-bits functie. Het blijft allemaal koffiedik kijken uiteraard en de tijd zal het ons leren ps. ik ben geen AMD of Intel fan, ik wil gewoon het beste voor mijn geld.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:542353f828="Alexander Online"]Volgens mij is AMD goedkoper dan Intel, maar bij pc's wordt er door "gewone" mensen vaak Intel gekozen, omdat de naamn bekender is. Eigelijk stom.[/quote:542353f828] Gewoon omdat dit het makkelijkst is. Mensen kijken gewoon naar de kloksnelheid en zien dat de P4 gewoon een hogere kloksnelheid heeft. Bovendien heeft de consument geen zin om helemaal uit te gaan zoeken wat nu het snelste is. Bovendien kopen echte pc-n00bs een merk-pc (Dell, Compaq, HP) en die verkopen voor 95% iNtel systemen...
Link naar reactie
[quote="tweakermatt"][quote:63328c6782="Alexander Online"] Bovendien kopen echte pc-n00bs een merk-pc (Dell, Compaq, HP) en die verkopen voor 95% iNtel systemen...[/quote:63328c6782] zo te zien heeft HP en de hier wat minder bekende eMachines toch al wel een boon voor Athlon 64 desktop --> "Meanwhile, companies like eMachines and HP are likely to expand their Athlon 64 products. HP plans to add more Athlon 64 desktops to its PC line, including a Pavilion model, and will also begin stocking them on store shelves, the company has said." http://news.com.com/2100-1042_3-5118676.html :wink:
Link naar reactie
[quote:277c95b5a2="Marcel de Reus"]Veel consumenten zegt 64-bit helemaal niets en bovendien zal het enorm lang gaan duren voordat de meeste software er ook in x86-64 versie is. Zeker als Intel besluit gewoon x86 aan te houden. De Prescott zal geenzins een fout worden. De P4 EE houdt de A64 op veel punten al bij, als de Prescott er is kan Intel gewoon weer hetzelfde truukje uithalen: ze bakken een goede core, en die kunnen ze weer eindeloos lang rekken, zoals ze ook met de Northwood deden. Ik bedoel maar, je had dacht ik al 1.6GHz Northwoods en de P4 EE 3.2GHz is ook nog steeds een Northwoord. In dezelfde periode heeft AMD al 4 cores versleten, ze zijn nu aan hun 5e core bezig en een nieuwe architectuur. Als Intel met de Prescott gewoon een goede x86 (dus 32-bits) core neer zet is er absoluut niets aan de hand hoor. Intel en de naam Pentium zeggen een consument duizend keer meer dan 64-bit.[/quote:277c95b5a2] er is blijkbaar toch een kink in de prescott kabel tot nu toe --> "Intel Prescott processor confronted a number of difficulties on its way to the market. Originally slated to come in the Q2 2003, the chip will be formally announced nearly three quarters later – on the 2nd of February 2004. Furthermore, some analysts indicate potential issues with increasing clock-speeds of Prescott processor because of effects similar to dielectric breakdown or so-called tunnel effect in Intel’s 90nm high-speed CPUs. According to some sources, Intel’s Prescott design does have 64-bit extensions in addition to improvements in Hyper-Threading implementation and SSE3 realization. These extensions are not compatible with AMD64 technology and will not be enabled in first Prescott chips. Moreover, some say Intel is not likely to turn on additional functionality of the Prescott processor until 2005, probably when AMD’s 64-bit processors become more or less wide-spread on the market and may affect Intel’s sales. Intel’s officials did not comment on the report." http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20031203151532.html :roll:
Link naar reactie
[quote="nougabolle"][quote:50bb7a6e70="tweakermatt"][quote:50bb7a6e70="Alexander Online"] Bovendien kopen echte pc-n00bs een merk-pc (Dell, Compaq, HP) en die verkopen voor 95% iNtel systemen...[/quote:50bb7a6e70] zo te zien heeft HP en de hier wat minder bekende eMachines toch al wel een boon voor Athlon 64 desktop --> "Meanwhile, companies like eMachines and HP are likely to expand their Athlon 64 products. HP plans to add more Athlon 64 desktops to its PC line, including a Pavilion model, and will also begin stocking them on store shelves, the company has said." http://news.com.com/2100-1042_3-5118676.html :wink:[/quote:50bb7a6e70] Mmm ik schreef dat niet..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...