Ga naar inhoud

De AMD Athlon64


Aanbevolen berichten

[quote:5bbc1d3351="Red Dragon"]Mooie score voor een default Benchmark run, als je overklokt op die CPU en R9800 moet je inderdaad makkelijk 24K of meer kunnen halen gok ik. Bevalt je Athlon 64 een beetje?[/quote:5bbc1d3351] Ik heb problemen met de soundkaart, die valt simpelweg niet te installeren, steeds crashes of reboots, ik weet niet of m'n mobo nou gaar is , of dat er iets anders aan de hand is. Ik heb al van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden, ik lever m'n pc maandag even bij informatique af :oops: kunnen zij er even naar kijken. Voor de rest is het een top cpu, van 80 naar 110 fps in de UT2003 botmatch :o (1280x1024x32 16AF) echt een gamers CPU.
Link naar reactie
  • Reacties 168
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:9e9c67a9fe="egslim"]Onder een 32 bits OS kun je geen 64 bits software gebruiken. Het OS moet de 64 bits extensies activeren. [/quote:9e9c67a9fe] LINUX heeft al een 64 bits OS zo te zien --> "SuSE Linux announced today that it will release SuSE Linux 9.0 on October 24. The latest version of the company's home user operating system will be the first to support AMD's Athlon 64 processor, and will include a test version of the 2.6 Linux kernel, according to Holger Dyroff, SuSE's general manager, Americas." http://newsforge.com/article.pl?sid=03/09/26/1518235&mode=thread&tid=23
Link naar reactie
[quote:e8462a25f1="nougabolle"] LINUX heeft al een 64 bits OS zo te zien --> [/quote:e8462a25f1] Zoals ik al meerdere malen in deze thread heb verkondigt is GNU/Linux te optimaliseren naar eigen inzicht en zo ook al een behoorlijke tijd (~ half jaar) voor de x86-64 architectuur. Op het moment dat de eerste Opteron over de toonbank ging kon je allang een x86-64 GNU/Linux systeem bouwen, door simpelweg de packages te recompilen of voor een distro te kiezen die alles vanaf source opbouwt (Gentoo, LFS, Rock Linux). Bij de Opteron release waren overigens zelfs al de eerste kant en klare geoptimaliseerde pakketen klaar, zoals de SuSE en Red Hat enterprise server. Mandrake had toen ook al een speciale variant van versie 9.0 van hun GNU/Linux desktp variant geoptimaliseerd voor x86-64. De beta van Mandrake 9.2 geoptimaliseerd voor x86-64 is overigens ook afgelopen week uitgekomen. Zoals je ziet zijn er zat mogelijkheden om dmv van GNU/Linux je Opteron of Athlon64 al optimaal te benutten. Echter dat is alleen interessant als je GNU/Linux wilt gebruiken natuurlijk, anders is het een heel leuk feit waar je echter niets mee opschiet. Ik weet dat jij GNU/Linux gebruikt (SuSE 8.2 als ik me niet vergis?) en daarom is een Athlon64 al heel aantrekkelijk. Zeker omdat de x86-64 versie van U2k3 binnenkort verwacht wordt en die game draait zoals je weet ook onder GNU/Linux, dus dat is het moment waarom de kracht van de A64 in games eens goed bekeken kan worden :)
Link naar reactie
[quote:7faf35c557="Red Dragon"]HJS had vorige week al gemaild met die vraag, ik weet niet meer hoe daar op gereageerd werd. Wat zegt Informatique ervan? Is het niet incidenteel en ligt het aan het bord? of is het een " Via chipset - Creative soundchip" probleem (zou niet de eerste keer wezen)[/quote:7faf35c557] Ik heb inmiddels van 2 mensen begrepen dat het gewoon werkt. Informatique is zo aardig om een testopstelling te maken morgen met dezelfde config, als het bij hun wel goed gaat, ga ik het bord maar ruilen.
Link naar reactie
Hoe is het volgens jullie met de verkrijgbaarheid van de processors gesteld? Testsamples zijn in elk geval knap lastig te krijgen - het is natuurlijk wel gelukt. ;) AMD heeft niet de beste reputatie als het gaat om leverbaarheid. Van de andere kant hebben alle huidige K8 CPU's dezelfde chip. De chips die 2,4GHz doen - als ze er zijn - lijken opgeslagen te worden. 2,2GHz wordt FX, misschien ook opgeslagen om als 3400+ gelanceerd te worden. 2,0GHz is 3200+ en alles wat lager klokt wordt verkocht als Opteron. Volgens mij is er nog steeds geen 2,0GHz Opteron gelanceerd. Het lijkt er volgens mij op dat AMD nog niet zoveel ruimte op het .13 SOI proces heeft.
Link naar reactie
//SkinnerEd Dat Audigy 2 probleem zal dan wel aan je moederbord hebebn gelegen, alles werkt nu gewoon met deze Asus plank? //Egslim Ik ben met je eens, de prijs is best goed voor een dergelijke snelle CPU, voor circa 500 Euro heb je de snelste CPU die er is, vroeger betaalde je wel 2500 a 3000 gulden voor een top CPU.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...