Ga naar inhoud

De AMD Athlon64


Aanbevolen berichten

  • Reacties 168
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:4b41407bf1="zjarl"][quote:4b41407bf1="royzwiers"]ik wacht voorlopig nog even ik denk dat ik rond april/mei nieuw mobo en processor ga kopen....[/quote:4b41407bf1]volgens mij dacht je daar vanmiddag anders over 8) zijn er trouwens al wat meer previews, kan nog zo weinig vinden[/quote:4b41407bf1] tsjah als ik het mobo van cv had kunnen koepn voor onder de 90 euro had ik ook nog ff een amd xp 2500+ gekocht... maar dat lukte niet dus wacht ik gewoon rustig af.....
Link naar reactie
[quote:0aac3b7b81="GreyHornet"]ik bestel hem op de 23e of weekje later :) ....dan geef ik wel eerste reactie:) ik bestel hem OF met een MSI kt8 mobo of met die gigabyte...bij salland.[/quote:0aac3b7b81] Ben benieuwd wat het wordt :wink: Kijken hoe die testen draait als PiFast etc. Superpi staat al op 30sec, dit is 1 sec langzamer dan een 4900Mhz intel cpu! :o
Link naar reactie
[quote:8f201254b2]Ben benieuwd wat het wordt Kijken hoe die testen draait als PiFast etc. Superpi staat al op 30sec, dit is 1 sec langzamer dan een 4900Mhz intel cpu! [/quote:8f201254b2] zozo ...das tog egt verschrikkelijk snel:) ik snap alleen niet wrom ze die telling van snelheid nog niet hebbe veranderd :evil: en trouwens :) eris nog geen 4900 mhz intel cpu:P
Link naar reactie
Morgen (dinsdag) zal hij uitkomen en als ik de prijzen http://www.tweakers.net/pricewatch/67191 zie is hij 100 euro duurder dan de Athlon XP 3200+ die op 2,20GHz draait met een FSB van 400MHz) Dan zullen de testen losbarsten. Overigens valt er al genoeg te lezen en te zien, elk zichzelf respecterende hardware site heeft er al overgeschreven en veel meningen zijn al gevormd. Dus het zoeken erna is echt niet moeilijk. Als ik zelf me ergens in verdiep doe ik altijd "een rondje langs de velden" als www.tweakers.net, www.anandtech.com, tomshardware enz... Meestal zijn de eerste nieuwe cpu's nooit zo super te ocen, het is gewoon ff afw8en wat er allemaal gaat komen.
Link naar reactie
Tis ook best lastig, ik kwam er ook pas achter: [list:12b86bfa9f] [b:12b86bfa9f]AMD Athlon 64 3200+[/b:12b86bfa9f] Socket 754 2000mhz 1mb L2 Cache MMX/3dnow/SSE1/SSE2 400mhz FSB Effectiefe bandbreedte 9,6GB/sec [b:12b86bfa9f]AMD AthlonFX 51[/b:12b86bfa9f] Socket 940 (zelfde Socket als de AMD Opteron) 2200mhz 1mb L2 Cache MMX/3dnow/SSE1/SSE2 333mhz FSB Effectiefe bandbreedte 6,4GB/sec De Athlon 64 FX werkt alleen met " registered " geheugen. (PC 2700 ECC Registered Memory) en werkt niet met de VIA K8T800 chipset. Hij werkt met de nForce 3 Pro 150 chipset [/list:u:12b86bfa9f] Zie ook de fysieke verschillen op de foto's op [url=http://www.athlonxp.com/modules.php?op=modload&name=Diner_Wrapper&file=index&req=ShowFile&file_wrap=html/reviews_amd_athlon64_2.html]deze site[/url]
Link naar reactie
Dat heb je goed, de FX 51 is voor Workstations en eigenlijk is het een Opteron 146 CPU. Ik ben even kwijt wat nog meer de meerwaarde is van de FX 51, misschien dat iemand anders mij dat kan vertellen In de toekomst komt er een 939pins Athlon 64 FX uit met 400mhz fsb en die werkt wel zonder Registered ECC mem. Die word als de prijs goed is dus wel interessant, maar ja dat is pas in 2004.
Link naar reactie
[quote:866ffb191e="GreyHornet"][quote:866ffb191e]Ben benieuwd wat het wordt Kijken hoe die testen draait als PiFast etc. Superpi staat al op 30sec, dit is 1 sec langzamer dan een 4900Mhz intel cpu! [/quote:866ffb191e] zozo ...das tog egt verschrikkelijk snel:) ik snap alleen niet wrom ze die telling van snelheid nog niet hebbe veranderd :evil: en trouwens :) eris nog geen 4900 mhz intel cpu:P[/quote:866ffb191e] Hij bedoelt een geoc'de intel cpu. :) . @General X: als je dat op een programmeer forum had gepost was je waarschijnlijk levenslang geband :P .
Link naar reactie
Niet zo offtopic lullen jongens... lekker boeiend. // De Athlon 64 (FX)'s zullen zeer binnenkort overal op vooraad zijn denk ik, alleen ben je niet echt goed bezig als je nu al de aller eerste A'64 koopt + één van de eerste A'64 compatible mobo's. Vooral dat MSI mobo die geboxed zit bij de A'64 ziet er zo brak uit als het maar kan. Het is nu stoer om te hebben, maar je betaalt je er gewoon nog scheel voor. En dalijk aan het eind van 'ut jaar of nog iets later heeft iedereen hem op een behoorlijk mobo voor veel minder geld. Als je een die-hard bent en geld zat heb, koop je hem natuurlijk NU voor de kick. ;)
Link naar reactie
Live vanuit Cannes ;) De A64 FX werkt ook met registered DDR400, probleem is dat dit superduur & vrijwel onverkrijgbaar is. Wat betreft de mobo's, dat zou ik eerst een paar weken willen aanzien, als ze veel problemen hebben horen we dat snel genoeg. De FX is juist niet voor workstations, daar is Opteron voor bedoeld (de 1xx versie). De FX is voor consumenten die anders een Opteron zouden aanschaffen, AMD wil dat voorkomen. En Athlon 64 heeft geen FSB, laat staan een van 400MHz. Jullie vergissen je met de geheugenklok, een fundamenteel verschil. In principe werken alle single K8 CPU's met alle K8 chipsets. Sorry voor de korte antwoorden, maar zo'n laptop tikt niet erg comfortabel. ;)
Link naar reactie
[quote:b077d91b77="egslim"]Live vanuit Cannes ;) [/quote:b077d91b77] Veel plezier daar nog 8) [quote:b077d91b77] En Athlon 64 heeft geen FSB, laat staan een van 400MHz. Jullie vergissen je met de geheugenklok, een fundamenteel verschil. [/quote:b077d91b77] Misschien is het geen FSB maar hij heeft toch wel een communicatie van CPU naar geheugen wat op 400mhz loopt?
Link naar reactie
Idd... de functie van de FSB is nu gewoon 100% in de CPU in gebracht en draait op 400MHz [quote:500a9738ae]The memory bus for the Athlon 64 3200+ that we are seeing today will be operating at an effective [b:500a9738ae]400MHz[/b:500a9738ae]. The Athlon 64 FX-51 is different in that it is confined to the same memory restrictions of the Opteron 100 Series processor. The Athlon 64 FX tops out at 333MHz and requires ECC Registered memory installed in pairs in our nForce3 motherboard. Although AMD promises Registered DDR400 memory soon, you are currently limited to DDR333 until that time comes. Certainly, a workstation environment welcomes the Registered memory, but the average desktop user will more than like want to ride on the faster bus, since performance is generally the most important factor for the desktop system. [/quote:500a9738ae] Bron van athlonxp.com die RD al eerder postte
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...