Ga naar inhoud

De AMD Athlon64


Aanbevolen berichten

  • Reacties 168
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb weer een msi ;) die beviel me toch beter, sneller en interessante dynamic oc opties. Ik mocht ze allebei uitproberen en het 2e MSI exemplaar deed het ook gewoon perfect, dus gewoon een beschadigd bordje denk ik, misschien wel alleen de bioschip alleen die verminkt was oid. Als je veel gamet zou ik nu voor de Athlon 64 kiezen, dat ding is erg snel in games, ik "voel" het gewoon in UT2003 tijdens drukke matches en ik gok erop dat hij in HL2 erg snel wordt, dat spel is behoorlijk cpu limited. Ik had liever de fx gehad, maar dat wordt me veel te duur en dit was al helemaal geen noodzakelijke aankoop zoals gewoonlijk ;)
Link naar reactie
[quote:4241f4909c="microchip"]Wat ik nogaltijd raar vind is dat grote hardwaresites (vooral TomsHardware) zitten te zeiken over dat de Athlon64 helemaal niet leverbaar zou zijn, en dat hij te duur is. Het is alleen raar dat hij stukken beter is dan de Pentium 4, en dat die nog 200 euro duurder is![/quote:4241f4909c] Heel simpel, THG schrijft onzin, zoals gewoonlijk. Hun keuze van benchmarks geeft vaak een extreem groot voordeel aan P4. Ze zetten er overgeklokte CPU's tussen om het beeld te vertekenen. Hun analyse is vaak bagger, wordt helemaal niet ondersteund door hun eigen benchmarks. A64 3200+ is minimaal competatief met P4 3,2GHz, maar vooral in games sneller. Bovendien krijg je er gratis 64 bits bij. In Nederland is A64 dan € 200 goedkoper dan P4 3,2GHz, de moederborden zijn vergelijkbaar. Het lijkt me dat A64 dan een behoorlijk goede koop is. Anandtech beweert dat AMD veel van zijn geloofwaardigheid kwijt is en daarom een lagere prijs zou moeten vragen. THG heb ik uit principe niet gelezen. Ten eerste zijn deze reviewers (ik trouwens ook) in de eerste plaats technisch, geen marktanalyst. Ten tweede geldt voor imago van een bedrijf eigenlijk hetzelfde als voor dat van een persoon. Als je vol zelfvertrouwen rondloopt zullen mensen je hoger inschatten dan wanneer je heel verlegen bent. Mensen nemen zelden de moeite je echt te leren kennen, ze letten vooral op je zelfbeeld. Natuurlijk moet je dit niet naar het extreme doortrekken, maar in dit geval heeft AMD simpelweg een heel competatief product met A64 en de prestatiekroon met A64 FX. (P4 EE is voorlopig nog onverkrijgbaar) Ze hebben dus het recht om met het hoofd (en prijzen ;)) hoog rond te lopen. Overigens levert MSI ook combo's van mobo + CPU.
Link naar reactie
[quote:cafbe99b4f="GreyHornet"]maar bij de informatique zie ik de athlon 64 niet eens staan..alleen het mobo..waar hep je je proc vandaan dan?[/quote:cafbe99b4f] De proc komt van Yorcom, op tweakers.net staat een leuke pricewatch. De combi bij Informatique is ook veel duurder, € 799 en nu was ik voor 566 klaar door het los te kopen.
Link naar reactie
[quote:4655fedf17="egslim"][quote:4655fedf17="microchip"]Wat ik nogaltijd raar vind is dat grote hardwaresites (vooral TomsHardware) zitten te zeiken over dat de Athlon64 helemaal niet leverbaar zou zijn, en dat hij te duur is. Het is alleen raar dat hij stukken beter is dan de Pentium 4, en dat die nog 200 euro duurder is![/quote:4655fedf17] Heel simpel, THG schrijft onzin, zoals gewoonlijk. Hun keuze van benchmarks geeft vaak een extreem groot voordeel aan P4. Ze zetten er overgeklokte CPU's tussen om het beeld te vertekenen. Hun analyse is vaak bagger, wordt helemaal niet ondersteund door hun eigen benchmarks. A64 3200+ is minimaal competatief met P4 3,2GHz, maar vooral in games sneller. Bovendien krijg je er gratis 64 bits bij. In Nederland is A64 dan € 200 goedkoper dan P4 3,2GHz, de moederborden zijn vergelijkbaar. Het lijkt me dat A64 dan een behoorlijk goede koop is. Anandtech beweert dat AMD veel van zijn geloofwaardigheid kwijt is en daarom een lagere prijs zou moeten vragen. THG heb ik uit principe niet gelezen. Ten eerste zijn deze reviewers (ik trouwens ook) in de eerste plaats technisch, geen marktanalyst. Ten tweede geldt voor imago van een bedrijf eigenlijk hetzelfde als voor dat van een persoon. Als je vol zelfvertrouwen rondloopt zullen mensen je hoger inschatten dan wanneer je heel verlegen bent. Mensen nemen zelden de moeite je echt te leren kennen, ze letten vooral op je zelfbeeld. Natuurlijk moet je dit niet naar het extreme doortrekken, maar in dit geval heeft AMD simpelweg een heel competatief product met A64 en de prestatiekroon met A64 FX. (P4 EE is voorlopig nog onverkrijgbaar) Ze hebben dus het recht om met het hoofd (en prijzen ;)) hoog rond te lopen. Overigens levert MSI ook combo's van mobo + CPU.[/quote:4655fedf17] Alleen snap ik niet waarom ze het doen afgezien dat Intel een sponsor is. Zijn ze echt zo afhankelijk van Intel? Wanneer komt trouwens de nieuwe Win XP voor 64 bits uit?
Link naar reactie
[quote:a2fdf43c6a]Alleen snap ik niet waarom ze het doen afgezien dat Intel een sponsor is. Zijn ze echt zo afhankelijk van Intel?[/quote:a2fdf43c6a] Waarom doen mensen wat ze doen? Daar kunnen veel redenen voor zijn, niet alleen rationele. We kunnen erover speculeren, maar simpele observatie is al voldoende om je de waarheid over THG te leren. Van de andere kant wordt die observatie een stuk moeilijker als THG je enige informatiebron is... Dat verklaart waarom ze zoveel succes hebben bij een grote groep lezers.
Link naar reactie
Op THG zijn Intel en Asus vaak de grote winnaars die met een halve FPS verschil de andere combo's werkelijk in het stof laten bijten :roll: Windows XP voor x86-64 zou oorspronkelijk in september uit gekomen moeten zijn, maar zoals je met alle releases op soft- en hardware gebied hebt zal dat wel een paar keer uitgesteld worden.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:f279cc0e96="egslim"][quote:f279cc0e96="microchip"]Wat ik nogaltijd raar vind is dat grote hardwaresites (vooral TomsHardware) zitten te zeiken over dat de Athlon64 helemaal niet leverbaar zou zijn, en dat hij te duur is. Het is alleen raar dat hij stukken beter is dan de Pentium 4, en dat die nog 200 euro duurder is![/quote:f279cc0e96] Heel simpel, THG schrijft onzin, zoals gewoonlijk. Hun keuze van benchmarks geeft vaak een extreem groot voordeel aan P4. Ze zetten er overgeklokte CPU's tussen om het beeld te vertekenen. Hun analyse is vaak bagger, wordt helemaal niet ondersteund door hun eigen benchmarks. A64 3200+ is minimaal competatief met P4 3,2GHz, maar vooral in games sneller. Bovendien krijg je er gratis 64 bits bij. In Nederland is A64 dan € 200 goedkoper dan P4 3,2GHz, de moederborden zijn vergelijkbaar. Het lijkt me dat A64 dan een behoorlijk goede koop is. Anandtech beweert dat AMD veel van zijn geloofwaardigheid kwijt is en daarom een lagere prijs zou moeten vragen. THG heb ik uit principe niet gelezen. Ten eerste zijn deze reviewers (ik trouwens ook) in de eerste plaats technisch, geen marktanalyst. Ten tweede geldt voor imago van een bedrijf eigenlijk hetzelfde als voor dat van een persoon. Als je vol zelfvertrouwen rondloopt zullen mensen je hoger inschatten dan wanneer je heel verlegen bent. Mensen nemen zelden de moeite je echt te leren kennen, ze letten vooral op je zelfbeeld. Natuurlijk moet je dit niet naar het extreme doortrekken, maar in dit geval heeft AMD simpelweg een heel competatief product met A64 en de prestatiekroon met A64 FX. (P4 EE is voorlopig nog onverkrijgbaar) Ze hebben dus het recht om met het hoofd (en prijzen ;)) hoog rond te lopen. Overigens levert MSI ook combo's van mobo + CPU.[/quote:f279cc0e96] egslim...ik begin je meer en meer te apprecieren :) :) ... hier is een review dat zegt dat AMD's Athlon 64FX beter is dan de beste van Intel (Pentium 4 Extreme Edition)...ik denk dat AMD hier een winner heeft...--> High-End P4: Better, Not Best Intel's surprise chip is competitive, but doesn't beat AMD's top Athlon processor. http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,113255,00.asp
Link naar reactie
[quote:9b1b052105="Marcel de Reus"]Op THG zijn Intel en Asus vaak de grote winnaars die met een halve FPS verschil de andere combo's werkelijk in het stof laten bijten :roll: Windows XP voor x86-64 zou oorspronkelijk in september uit gekomen moeten zijn, maar zoals je met alle releases op soft- en hardware gebied hebt zal dat wel een paar keer uitgesteld worden.[/quote:9b1b052105] Vergeet niet dat THG een grote zak geld van iNtel krijgt. THG is altijd pro-iNtel geweest...
Link naar reactie
[quote:b1f7ba3ba9="micky.g"]zal ook wel op de a64 overstappen, alleen begin volgend jaar komt er een iets andere socket voor de a64, dan zouden de huidige borden dus weinig toekomst hebben? Dan lijkt het me beter nog even te wachten met de overstap. (denk aan het socket 423 en 478 dilemma bij intel.....)[/quote:b1f7ba3ba9] Alleen voor de Athlon 64 FX komt er een andere socket 940-->939. Dit is aan de ene kant wel een nadeel, maar aan de andere kant is het een goede stap. Met de nieuwe socket hoeft waarschijnlijk niet meer het dure ECC geheugen worden gebruikt. Daardoor wordt de Athlon 64 FX veel aantrekkelijker voor de consument. De huidige socket (Socket 940) is gewoon de Socket van de Opteron (de AMD 64 server proc.), de Athlon 64 FX is dan ook niets anders dan een Opteron. Socket 940 zal dus niet verdwijnen, op de server-markt blijft deze gewoon bestaan. Waarom AMD begonnen is met de Socket 940 voor de Athlon 64 FX is volgens mij niet helemaal duidelijk, maar volgens mij werd dat gedaan omdat de ontwikkeling van Socket 939 nog even duurde en ze niet nog meer uitstel wilden (de Athlon 64 is ruim een jaar uitgesteld destijds). De 'gewone' Athlon 64 houdt gewoon zijn Socket, nl. Socket 754. En omdat bijna alle consumenten voor de 'gewone' Athlon 64 gaan hebben de meeste consumenten ook niets te maken met de socket-verwisseling. Dat met 423/478 van iNtel is wel een beetje vergelijkbaar :) Alle Socket 423 processors hadden een Willamette core. Waarom er meer pinnen nodig waren voor de Northwood weet ik niet, mss had het iets te maken met de verdubbeling van de L2 cache. Weet iemand het verhaal hierachter? :-?
Link naar reactie
[quote:fafd5ed5ff="tweakermatt"]Alleen voor de Athlon 64 FX komt er een andere socket 940-->939. Dit is aan de ene kant .......[/quote:fafd5ed5ff] Dat weet ik, ken het verhaal. Maar ik twijfel nog steeds of ik niet op de fx zal overstappen of een in sneller a64 model zal nemen (754 bedoel ik dan) En als ik de FX neem kan ik dus naar mijn mening beter wachten op de nieuwe socket....
Link naar reactie
[quote:0ebac70ff8="micky.g"][quote:0ebac70ff8="tweakermatt"]Alleen voor de Athlon 64 FX komt er een andere socket 940-->939. Dit is aan de ene kant .......[/quote:0ebac70ff8] Dat weet ik, ken het verhaal. Maar ik twijfel nog steeds of ik niet op de fx zal overstappen of een in sneller a64 model zal nemen (754 bedoel ik dan) En als ik de FX neem kan ik dus naar mijn mening beter wachten op de nieuwe socket....[/quote:0ebac70ff8] Ja, als je voor de FX gaat, zou ik idd wachten. ECC geheugen is voor de meeste mensen niet noodzakelijk (lees: onnodig), dus zou ik wachten op Socket 939. Het ligt eraan wat je budget is, maar ik zou gaan voor de Athlon 64 3200+, zodra er snellere modellen zijn. Dan wordt de 3200+ wat goedkoper. Zoveel verschil zou er nou niet tussen de 3200+ en de 3400+ zitten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...