Ga naar inhoud

Vreemde voltages!! (5v = goed, maar 12v = 12,7v)


Aanbevolen berichten

Ik heb te maken met vreemde voltages: 5v is wel goed (4.999) maar 12v ligt zo tussen de 12.7 en 12.8 en mn usb voltage is 5.4. De rest ziet er wel gewoon uit. weet iemand waar dit aan ligt. specs: Athlon Xp 2200+ met boxed koeler (54 graden, systeem = 40 graden) codegen 300w voeding Epox 8k9a kt400 mobo Dane-elec pc2700 512 ddr Viper 770 TNT2 en de standaard troep.
Link naar reactie
volgens mij maakt het ook geen ruk uit of je MBM, cpucool of je mobo proggie gebruikt.. allemaal lezen ze idd dezelfde sensor uit, en nemen precies dezelfde gegevens over die ook in je bios staan.... het kan iid wel aan de slechte weergave liggen van het programma, Sandra heeft hier ook wel een handje van iig....
Link naar reactie
Ik lees de voltages gewoon uit in de bios van mn mobo, maar ook met een proggie van epox, usdm of zoiets, krijg ik een veel te hoge 12v waarde. Heb ik dan nog steeds een te lichte voeding? Ben trouwens bang dat mn netwerkkaart is overleden, zou dat met een te hoog voltage te maken kunnen hebben? zal nog ff wat andere programma's proberen om t voltage uit te lezen
Link naar reactie
# Ja dat ligt aan je voeding, een kenmerk van een te zwakke voeding is een hoge 12V en een lage 5V. Ik weet dat van een hoge 12V oa je fans kunnen overleiden, of NICs er ook last van hebben weet ik niet. # //diniz Nee absoluut niet, ze geven gewoon een waarde door die ze van de sensoren door krijgen.
Link naar reactie
[quote:61ac9bcc71="Outshine"]Nou, ik ga morgen die 300w voeding wel ff voor een 350w omruilen. 350w lijkt me toch wel genoeg. thnx!![/quote:61ac9bcc71] Het gaat niet zozeer om het wattage maar om de kwaliteit van de voeding. Hij moet veel amperage op de V lijnen kunnen leveren. Codegen is gewoon wel een redelijk merk, maar wil je op safe spelen dan kun je beter voor Antec, Chieftec, Vera, CWT, Flower etc kijken.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
[quote:e55d7f7724="supje"]Mijn oude PC : AMD Athlon 1900+ 512 mb ram 40 GB schijf Geforce 2 Enz. houdt het ook gewoon uit met een computerland voeding van 230 watt hoor..[/quote:e55d7f7724] Dus uw conclusie is dat alle lichte althon XP systemen dat moeten zouden kunnen? Tevens: de regel op dit forum is dat een 2 regel signature het maximum is en als ik mij niet vergis is de uwe 3 regels.
Link naar reactie
Vandread was me te vlug af :wink: , maar zou je inderdaad even die sig willen aanpassen? Overigens zou ik me om een 12,7V lijn niet druk maken als het systeem verder stabiel is. Heeft dat moederbord een 12V voedingsconnector aangesloten? Als dat niet het geval is dient de 12V lijn volgens mij alleen voor de seriële poorten en de electromotor van de harde schijf. Die zijn beide niet zo gevoelig voor voltage verschillen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...