Ga naar inhoud

Na ±5 seconden uit


Aanbevolen berichten

Mijn cpu cooler is gisteren stuk gegaan en ik heb hem er toen ook uit gehaalt. Maar nu als ik hem start (zonder cooler) gaat ie al na 5 seconden uit. Kan het zijn dat het aan de cooler ligt? Ik wil gewoon even weten of het probleem opgelost zal moeten zijn als ik er een nieuwe CPU cooler in zet.
Link naar reactie
Dat ligt aan het feit dat je je cooler niet aangesloten hebt. De meeste PC's hebben namelijk overhittingsbeveiliging. Ook zijn er mobo's die niet starten als ze geen RPM signaal krijgen van de koelfan. Ik weet niet wat voor PC je hebt, maar mag ik wel even opmerken dat je PC aanzetten zonder cooler het STOMSTE is wat je bijna kan doen? Als je dit bij een AMD Thunderbird oid had gedaan, had je die nu waarschijnlijk ook in de vuilnisbak kunnen gooien.
Link naar reactie
Ik heb een AXP 2000+. De (kapotte) cooler zit wel aangesloten, maar er komt weinig lucht uit, want de vleugels zijn afgebroken. Zal dus wel een nieuwe CPU cooler moeten kopen. Kun je mij een cooler aanraden? Ik wil graag een stille cooler rond de 50 euro. Echt hartstikke bedankt voor het snelle antwoord. :)
Link naar reactie
[quote:8cbe9c854a="Rick Gimpel"]iid, als iets stuk gaat, vervang je het eerst, als je dan nog problemen hebt, ga je verder kijken. Je gaat toch ook niet met je auto rijden zonder remmen.[/quote:8cbe9c854a] Ik wist niet 100% zeker of het aan de cooler lag, dus ik vroeg het even. Het was zaterdag avond gebeurt dus ik wist niet waar ik zo snel een nieuwe cooler vandaan moest halen.
Link naar reactie
Daar heb je dan nog mazzel mee. Uit je eerste bericht begreep ik dat je er ook geen heatsink op had zitten. Dan had je hem wel weg kunnen gooien. Als je echt een hele stille koeler wilt, dan kan je kijken naar de Zalman CPNS6000 serie, die zien er wat vreemd uit (waaiermodel) maar ze zijn erg stil. Ook kan je nog naar een Alpha 8045 of Swifttech koeler kijken met Papst fan, alhiewel die misschien net iets te duur zijn. Die Alpha 8045 gebruik ik zelf ook, en die doet het heel goed. Als je het goedkoop op wilt lossen, dan kan je trouwens ook gewoon een ander 60mm fannetje kopen, en die er op schroeven.
Link naar reactie
[quote:add4d6e4de="BA"]Daar heb je dan nog mazzel mee. Uit je eerste bericht begreep ik dat je er ook geen heatsink op had zitten. Dan had je hem wel weg kunnen gooien. Als je echt een hele stille koeler wilt, dan kan je kijken naar de Zalman CPNS6000 serie, die zien er wat vreemd uit (waaiermodel) maar ze zijn erg stil. Ook kan je nog naar een Alpha 8045 of Swifttech koeler kijken met Papst fan, alhiewel die misschien net iets te duur zijn. Die Alpha 8045 gebruik ik zelf ook, en die doet het heel goed. Als je het goedkoop op wilt lossen, dan kan je trouwens ook gewoon een ander 60mm fannetje kopen, en die er op schroeven.[/quote:add4d6e4de] Die zalman wordt het, ziet er wel grappig uit. :D Ik had de heatsink er wel op maar geen fan. Misschien een beetje onduidelijk van mij. Als ie wel gewoon aan gaat, maar een paar seconden later meteen weer zonder pardon uit, betekent dit dan dat ik 'm weg kan gooien, of moet ie het dan gewoon doen met een nieuwe fan. Begin me toch een beetje zorgen te maken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...