Ga naar inhoud

temperatuur 75 graden amd 2200+ MSI KT4V


Aanbevolen berichten

net een nieuwe PC in elkaar gezet, programma PC Alert 4 geinstalleerd en ik schrik me wezenloos, hij geeft om de haverklap piepsignalen en geeft een temperatuur van 75 graden! is dit wel goed? op het moment van waarschuwen, zit ik via Winamp muziek te luisteren en een kaartspelletje op de PC te doen. CPU temp tussen de 70 en 75 graden SYS temp tussen de 40 en 53 graden
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
het is een boxed uitvoering ik heb de koeling exact volgens de handleiding gemonteerd, eerst recht op de rubbers geplaatst en dan aan 1 kant de beugel vast gezet en daarna aan de andere kant met de speciale clip. maar hoe krijg ik op de zaterdagavond de temperatuur omlaag, winkels gesloten en nu gelijk al een nieuwe koeler kopen, is dat echt wel nodig? met 1 zijpaneel eraf is de temperatuur nu 59 graden, maar ik doe niets anders dan op dit forum zitten
Link naar reactie
# Het is een Tbred, die temp is dan echt ziekelijk hoog :o # Je casetemp is ook mijlen te hoog, die hoort zo rond de 30-35 te zijn. Koop zo snel mogelijk 2 a 3 casefans en een nieuwe koeler. Kijk voor een Zalman CNPS6000Cu of als je veel met je PC sleept een Zalman CNPS5100Cu dacht ik (iig 5x00). # Je hebt dan dus ook koelpasta nodig, vergeet die dus niet ook gelijk te kopen.
Link naar reactie
53 graden voor je case, daar zit waarschijnlijk ook je koelprobleem. Voeg een paar casefans toe, en je zal zien dat je temp aardig inzakt :) Dat kan je ook wel zien, als je temp al zo inzakt als je je case open zet, dan is de temp in je kast echt veel te hoog. Behalve wat casefans kan een zwaardere koeler ook geen kwaad. Wat je in de tussentijd kan doen: Je case open laten en er een tafelventilator voor zetten. Het is maar een tijdelijke oplossing, maar het zou wel redelijk moeten werken. Kijk btw ook even of de fan in je voeding het wel doet. Ik heb eens een soortelijk probleem gehad met en Duron systeem, die overheatte doordat de voedingsfan het niet deed, en al die hitte in de kast bleef hangen.
Link naar reactie
[quote:acebcc3d3f]the avenger schreef: weet je zeker dat er geen temperatuur meetgeval defect is op je mobo? hoe kan ik dat controleren?[/quote:acebcc3d3f] - Dat was ik niet :wink:, maar Computer_nerdo - Als zo'n sensor kapot is, zal hij, denk ik, helemaal geen temperatuur signaal afgeven en niet bijv. 30 graden hoger. - Je zou in de Bios kunnen kijken of de waarden daar lager zijn. Dan zou de fout dus bij PCalert moet liggen. Ik gebruik het op 3 pc's en er nog nooit last van problemen of grote meetonzekerheden gehad. - Je case-temp is gewoon veels te hoog. Je CPU blaast hete lucht over het blok en dat koelt niet erg goed. Gewoon een paar extra case-fans erbij plaatsen.[/quote]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...