Ga naar inhoud

Jewel Opal 4002 laptop


Aanbevolen berichten

:D Ik ben de tevreden eigenaar van bovengenoemde laptop, maar heb een vraag. In de Tips & Trucs van December2002/Januari2003 staat hoe je in je BIOS het systeem zodanig kan aanpassen, dat deze sneller opstart, en het gehele systeem sneller maakt. Kan dit ook op mijn laptop? Als ik het BIOS induik, dan krijg ik veel minder opties te zien, dan bij mijn gewone PC. Ik kan dus niet de voorbeelden van T&T nalopen. Hopelijk heeft iemand met dezelfde laptop, of soort gelijke apparaten, en kan deze mij een aantal tips geven hiervoor. Ik lees het hier graag! Alvast bedankt! :wink:
Link naar reactie
Sowieso kan je aan je windows een hoop optimaliseren, afhankelijk van de versie die je hebt. Een hoop dingen die opgestart worden, heb je vaak helemaal niet nodig, en uitschakelen scheelt weer geheugengebruik. Verder zijn er nog specifieke tweaks, maar die gelden niet voor elke versie. Welke heb je?
Link naar reactie
Het eerste wat ik meestal doe is naar ms config gaan (start -> uitvoeren -> msconfig) en daar de meeste troep uitgooien. Verder ga ik naar de instellingen vor het virutele geheugen, en stel een vast swapfile in (512 MB bij mij, samen met 512 MB intern geheugen.) verder moet windows ingesteld zijn zodat de meeste system resources naar applicaties gaan, en niet naar achtergrond programma's, maar dat staat standaard goed.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...