Ga naar inhoud

koeling en voeding


Aanbevolen berichten

Ik wil een Qmotion pc bestelllen 2,8 ghz met een gigabyte g-sinxp moederbord en 1x 512mb geheugen. Er komt een Gigabyte radeon 9800 pro in en een 120gb matrox harddisc. En nog een extra usb 2 kaartje. Misschien wil ik later er nog een wat beter geluids kaartje in kopen. Maar wat voor een voeding moet ik er in doen een 350watt of een 450watt? En is de cpu koeler wel goed genoeg? En is het slim om er een betere vga kooling op te doen? Ik houd van stille systemen.
Link naar reactie
De standaard Intel koeler voldoet prima, en maakt niet al te veel geluid. De R9800 koeler is in principe ook prima, en maakt volgens mij ook niet echt veel geluid. Mocht je dat toch te veel vinden, dan kan je voor beiden altijd nog een Zalman koeler gebruiken, die zijn nog stiller. Vooral voor de videokaart, die wordt dan passief gekoeld. Als voeding... tsja. Een P4 2.8 en een R9800 slurpen aardig wat vermogen, maar als die 350W van goede kwaliteit is dan moet het lukken, wil je aan de veilige kant zitten, en het verschil in prijs is niet al te groot, dan kan je natuurlijk beter de 450W nemen.
Link naar reactie
** Ja Liquid bearing is inderdaad erg stil. ik heb zelf 2x 40gb Ball bearing en 1x 80GB liquid Bearing van Maxtor en hoor duidelijk verschil. ** Papst maakt ook fans van 12db (de 8412NGL). altijd nog 2x zo stil als 19db. ze zijn goed genoeg en stil ** Als je een stille goeie voeding wilt moet je voor de Zalman 400watt gaan, genoeg voor jou systeem en heel erg stil
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...