Ga naar inhoud

Kan een PC tegen een stootje?


Aanbevolen berichten

Overreden worden door een truck zal ie zeker niet overleven :wink: Wat is een hevige klap ? Een val van de tafel (iets meer dan een meter) kan mogelijk zonder gevolgen blijven, maar evengoed scheurt de processor met het koelblok los van het moederbord, of raakt door de schok je harde schijf beschadigd. Wat heb je voorgehad ? Eddy
Link naar reactie
[quote:d05fe291cf="Senior"][quote:d05fe291cf="Senior"]Ik heb een vraag : Kan een PC tegen ene stootje/????? een heftig stootje[/quote:d05fe291cf] een :wink: bijv . een drupje water op ut moederbord???[/quote:d05fe291cf] druppel (gewoon kraanwater?) op het moederbord kan vataal zijn. Meestal knapt/brandt er dan wel iets door. Je kunt geluk hebben dat de pc het dan weer doet naar opdrogen. Maar als je zograag je pc kwijt wil, wil ik hem wel hebben (als het P3 of hoger is) :lol:
Link naar reactie
wat is een stootje?? bedoel je daarmee een softwere stootje, dus zwaar klooien met de instellingen, drivers, .... of bedoel je werkelijk een fysiek stootje?? bij het tweede ja, een pc kan wel wat verdragen, zolang je koelvin er niet afdonderd (omdat dit namelijk een zwaar stuk is) zal er niet te rap iets kapot gaan, je mag bv je kast eens van de trap laten vallen, check gewoon of het koelblok nog op je cpu zit, of alle kabels nog vastzitten, je HD(s) nog op hun plaats ziten, indien ja je pc zal terug opstarten alsof er niets gebeurt is. bj het eerste geval hangt er van af wat je er maar mee doet, pc's zijn nu eenmaal meer software gevoelig dan hardwaregevoelig, wat ik daarmee bedoel is als er een stukje hardware naar de maan is zal je pc dit wel melden en zal het uiteraard niet meer werken maar als er een stukje software (ivm besturing/drivers) zal het zaakje al snel in het honderd lopen. het verschil is wel, software herstel je gratis (herinstallatie windows/drivers...) hardware moet je opnieuw kopen :roll: )
Link naar reactie
Ik heb wel eens een pc draaiend en al om laten donderen, met mijn knie tegen de kast gestoten. De boel stond wel op tilt, maar na uit- en weer aanzetten deed ie het gewoon weer. En het was echt een behoorlijke rotklap. Blijkbaar valt het dus wel mee, of ik heb gewoon strontmazzel gehad.
Link naar reactie
Een HDD kan verrekte gevoelig zijn voor stootjes. Vooral als ie aanstaat. Als de PC aanstaat en je stoot er hard tegen raken de koppen van je HDD het oppervlak van je schijf en richten dan schade aan. Deze schade zie je in scandisk als zogenoemde "bad blocks". Wat bedoel je met deze vraag?? (achterliggende reden??)
Link naar reactie
[quote:ddab006fdb="Salv"]Ik schop m'n Pc altijd. Hij kan dus wel tegen een stootje. Alleen de HD gaat dan swappen :roll:[/quote:ddab006fdb] Deek ook altijd met mn ouwe 486 jaren geleden. Totdat er zo'n grote veeg zat op de voorkant door m'n zool dat ik het toch wel een beetje jammer ging vinden :oops:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...