Ga naar inhoud

Moederbord verwisselen, kan dat, om windows XP


Aanbevolen berichten

ik wil een ander moederbord in de computer doen, waar de LEGALE windows XP op zit, met dat irritante product-activering. Werkt dat wel, of gaat windows dan een foutmelding geven dat het geinstalleerd is op een verkeerde computer. Als ik namelijk de hd met XP er op, in een andere computer stop, dan doet windows helemaal nix. dus, kan ik zonder problemen het moederbord verwisselen?
Link naar reactie
[quote:ab15e74a02="BA"]Vanuit het oogpunt van de productactivatie kan het wel. Alleen is het vaak beter als je samen met een ander moederbord, zeker als het ook nog een andere chipset is, ook je windows overnieuw installeert. Als het exact hetzelfde type is dan hoeft het natuurlijk niet.[/quote:ab15e74a02] In wat voor opzicht is het beter? op prestatie, stabiliteit of iets anders. Heb er liever niet te veel werk van.
Link naar reactie
[quote:d4f7ee3091="kanertw"][quote:d4f7ee3091="BA"]Vanuit het oogpunt van de productactivatie kan het wel. Alleen is het vaak beter als je samen met een ander moederbord, zeker als het ook nog een andere chipset is, ook je windows overnieuw installeert. Als het exact hetzelfde type is dan hoeft het natuurlijk niet.[/quote:d4f7ee3091] In wat voor opzicht is het beter? op prestatie, stabiliteit of iets anders. Heb er liever niet te veel werk van.[/quote:d4f7ee3091] Voornamelijk stabiliteit. WinXP zal de nieuwe drivers wel pakken, maar je blijft met resten van de oude zitten waardoor je moeilijkheden kan krijgen. Verder wil het inderdaad om diezelfde reden ook nog wel eens wat aan prestaties schelen.
Link naar reactie
[quote:b182c8e714="BA"]Vanuit het oogpunt van de productactivatie kan het wel. Alleen is het vaak beter als je samen met een ander moederbord, zeker als het ook nog een andere chipset is, ook je windows overnieuw installeert. Als het exact hetzelfde type is dan hoeft het natuurlijk niet.[/quote:b182c8e714] Overschakelen van een Abit KT7A naar een ECS K7S5AL lukte mij niet zonder XP maagdelijk te installeren. XP wou gewoon niet opstarten, ook via repair ben ik er niet in gelukt alles terug draaiende te krijgen. Wat hier reeds werd vermeld: cleane installatie is altijd het beste. Eddy
Link naar reactie
bij mij is het wel gelukt met win 98 maar bij het opstarten kreeg ik "rare"vermeldingen over dingen die ik zou moeten installeren.ook de snelheid was er een beetje uit.niet aan te raden dus.weet iemand mischien of als het wel lukt en je zou windows er weer overheen installeren of dit wel goed zou komen ? je behoud dan wel je instellingen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...