Ga naar inhoud

bios-update vanaf cdrom??


Aanbevolen berichten

Ik heb geen floppydrive in m'n computer (zit er wel in maar werkt niet goed). Nu wil ik m'n Bios updaten, kan ik het bios-flash programma ook op een cdrom branden en vanaf hier de flash uitvoeren. Epox 8KHA+ mobo. Tijdens opstarten verschijnt er twee opties: "press del to enter setup" en "press F2 to enter Award setup". Draait dit programma ook vanaf cdrom??
Link naar reactie
# Vanaf CDROM moet wel kunnen hoor, en waarschijnijk ook gewoon met AWDflash. # Bij Epox is alles al aanwezig, je moet alleen de BIOS update dan ff op CD fikken en dan kun je met alt+f2 naar AWDflash. Daar geef je dan de driveletter en de filename aan. # Ik weet het echter niet 100% zeker en aangezien BIOS flashen een riski zaak is als je niet zeker bent kun je beter even met google opzoeken of AWDflash ook met CDROM werkt.
Link naar reactie
In principe kan het gewoon, zolanf je het maar niet vanuit windows doet, je zult dus een ASPI driver moeten laden bij het opstarten. Die wordt automatisch geladen als je via de W98 cd opstart bijvoorbeeld, en voor DOS prompt kiest. Er is echter 1 maar: AWDflash zet de backup volgens mij terug in hetzelfde path als waarvandaan je de bios flasht. Op een cd kan je niet schrijven, dus dat kan een probleem zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...