Ga naar inhoud

Goedkoop upgraden?


Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik een P3 866 met 2x 128 MB PC133 en een GA-6OXT-A mobo. Nu wil ik graag een goedkope upgrade doen, en ook wat gaan oc-en. Ik zit daarbij te denken aan: - Epox 8RDA+ - 256MB Kingston HyperX PC3000 - AMD Athlon XP1800+ Voor wat betreft de XP1800+ wil ik een Thoroughbred-B met goede stepping proberen te kopen, want die overklokken goed zo heb ik gelezen. Maar wat is ongeveer haalbaar met de cpu als ik gewoon luchtkoeling gebruik? Verder over het geheugen, dit is lekker goedkoop, en het draait op CAS2 volgens de specs, maar hebben er al mensen ervaring mee? Tenslotte, als ik mijn oude zooi zou willen verkopen, wat kan ik dan met name voor mobo en cpu nog redelijkerwijs vragen?
Link naar reactie
Mja, 2000 Mhz schijnt goed te doen te zijn met die CPU's Verder het mem ken ik niet, maar hou je wel in de gaten dat je er 2 nodig hebt? (omdat je maar 1x opschrijft) 3000 komt ongeveer overeen met 185 Mhz, dat zijn sneheden die zeker met een nForce wel te halen zijn in ieder geval. CPU en mobo tsja, ik gok dat je al mazzel hebt als je 100 - 125 euro krijgt, tegenwoordig zet je voor 500 - 600 euro een complete kast in elkaar die een stuk sneller is.
Link naar reactie
[quote:9bf8ff6da6="BA"]Verder het mem ken ik niet, maar hou je wel in de gaten dat je er 2 nodig hebt?[/quote:9bf8ff6da6] Wilde er eerst 1 in doen, en later er een tweede bij kopen en dan pas gaan overklokken. Of bedoel je dat er altijd 2 modules in dit mobo moeten? [quote:9bf8ff6da6]CPU en mobo tsja, ik gok dat je al mazzel hebt als je 100 - 125 euro krijgt, tegenwoordig zet je voor 500 - 600 euro een complete kast in elkaar die een stuk sneller is.[/quote:9bf8ff6da6] Valt me nog mee eigenlijk. Zat te denken aan 60 voor cpu en 30 voor mobo. Mobo is nog geen jaar oud.
Link naar reactie
[quote:a4d9276066]Wilde er eerst 1 in doen, en later er een tweede bij kopen en dan pas gaan overklokken. Of bedoel je dat er altijd 2 modules in dit mobo moeten?[/quote:a4d9276066] Dit wil ik dus ook gaan doen. Maar dan in stappen van 512mb :D 512 is ,geloof ik,op dit moment aanbevolen als je wilt gaan gamen. Ik denk dat over een tijdje meer vereist is, dus denk ik dat 2x512mb verstandiger is. De Epox heeft 3 geheugenbanken, dus je kunt er niet later nog eens 2x256mb in doen.
Link naar reactie
[quote:5ed4b69cf3]Straks zet je beide 256MB modules in hetzelfde kanaal[/quote:5ed4b69cf3] Dan gebruik je toch geen Dual Channel meer? Of is het mogelijk om dual channel te gebruiken met drie banken? Kanaal 1: 2x256mb Kanaal2: 1x512mb. Als dat kan, is dat idd een mogelijkheid om je geheugen aan te schaffen.
Link naar reactie
# Dat is een leuke upgrade, daarmee zul je heel aardig kunnen OC'en. Het is natuurlijk nooit van te voren met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat je iig wel rond de 2800+ kan komen. # Wel moet je dan goede koeling hebben en die zie ik niet staan. Koop een Swiftec of een Aplha blok met daarop een Papst fan en dan nog een drietal casefans of anders een Zalman CNPS6000Cu (ivm gewicht niet geschikt voor LANners).
Link naar reactie
Heb momenteel een Arctic Supersilent op m'n P3 zitten. Die werkt een stuk beter dan de standaardkoeler, maar voor een XP te overklokken zal het wat te weinig zijn. Proberen kan niettemin geen kwaad natuurlijk :lol: alleen wel ff de temps in de gaten houden :wink: LANnen doe ik niet aan, dus verslepen is geen prob. Alleen bij Zalman zie ik ook de 5100 serie voor AMD. Die worden vastgezet met schroeven ipv. clips is dat niet wat steviger? Alleen weet ik niet of de 8RDA+ van die gaten rond de socket heeft. Verder heb ik nog wat vragen over het geheugen. Ik wil graag goed CAS2 geheugen, en zit nu te twijfelen tussen Kingston HyperX en Corsair, waarbij Corsair nogal fors duurder is. Het TwinX vind ik gewoonweg te veel kosten, en ook de XMS LL is een stuk duurder dan de gewone XMS. Volgens de websites van Kingston en Corsair zijn de latency's als volgt: [u:c70aca9cae]Kingston[/u:c70aca9cae] PC2700 333MHz settings: 2-2-2-5-1 (CAS Latency 2) PC3000 370MHz settings: 2-2-2-6-1 (CAS Latency 2) PC3200 400MHz settings: 2-2-2-6-1 (CAS Latency 2) PC3500 434MHz settings: 2-3-3-7-1 (CAS Latency 2) [u:c70aca9cae]Corsair[/u:c70aca9cae] XMS3200 DDR | 2-3-3-6-T1 CMX3200 LL | 2-2-2-6-T1 Dus de latency's van de Kingston modules lijken beter. Of is het zo dat gewoon Corsair PC3200 even goed op 2-2-2-6-1 wil lopen als de LL modules?
Link naar reactie
# Heb je een ombouwkitje naar socket A dan voor die Artic Silent? :roll: # Idd de Zalman 5x00 serie gaat met schroeven vast, het Epox mobo heeft gaten en is speciaal voor grote koelers redlijk ruim om de socket ingericht. De 6000 serie koelt echter net wat beter tegen minder geluid, dus als je niet LANt kun je net zo goed de CNPS6000Cu nemen. # Corsair OC't veel beter, daarom worden ze ook geroemd. Ze halen vaak veel lagere latency's dan genoemd. Als je TwinX te duur vind kun je beter voor GEIL, Samsung of OCZ geheugen gaan.
Link naar reactie
Hier staat het ook: http://www.arctic-cooling.com/de/produkte/super_silent_pro/ Voor wat betreft het geheugen doelde ik eigenlijk op de verschillen die er volgens de corsair website zijn tussen gewone en LL modules. Alsof die eerste minder strakke timings aan zouden kunnen als de tweede die als low latency worden aangeprijsd. Omdat ik geen ervaring heb met corsair vraag ik me dus af of je echt die LL modules (duurder) moet hebben, of dat de gewone XMS uitvoering ook prima op aggres. settings draait?
Link naar reactie
heb zelf hier ook 2 reepjes PC3500 corsair in dual channel draaien, maar ik denk dat als je de 2 reepjes gewoon in 1x koopt, dus dat ze beide van dezelfde batch zijn, dat je redelijk safe zit.. mijn 2 reepjes kunnen gewoon 3,2,2,2 aan, terwijl dit geen Low latency mem is... er wordt wel beweerd dat als je Enhanced latency reepjes neemt dat je beter in dual channel kan draaien, maar ik heb er iig geen problemen mee...
Link naar reactie
[quote:a79cff7689="turbulence"]heb zelf hier ook 2 reepjes PC3500 corsair in dual channel draaien, maar ik denk dat als je de 2 reepjes gewoon in 1x koopt, dus dat ze beide van dezelfde batch zijn, dat je redelijk safe zit.. mijn 2 reepjes kunnen gewoon 3,2,2,2 aan, terwijl dit geen Low latency mem is... er wordt wel beweerd dat als je Enhanced latency reepjes neemt dat je beter in dual channel kan draaien, maar ik heb er iig geen problemen mee...[/quote:a79cff7689] Ik denk ook dat dit ermee te maken heeft dat jij PC3500 mem hebt en geen PC3200. Jij kwam btw ook niet boven de 200mhz fsb(door Rev 1.0), dus ze hebben het nog niet echt kunnen bewijzen :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...