Ga naar inhoud

SATA dongle voor geintegreerde SATA RAID controller


Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds kort heb ik een ASUS P4G8X deluxe moederbord met daarop een Silicon Image serial ATA controller. Nu ben ik al een tijdje op zoek naar HD dongles waarmee ik mijn harde schijven op deze controller kan aansluiten (kan ik én RAID gebruiken, en de kabeltjes zijn een stuk dunner). Ik heb die dingen alleen nog nergens kunnen vinden. Asus heeft er wel 1, maar die werkt alleen met een Promise controller. Is er iemand hier die die dongle's die ik zoek toevallig al wel ergens tegengekomen is?
Link naar reactie
[quote:74faf4675f="janloef"]Alternate heeft ze voor 29 euro per stuk. Gebruik ze in combinatie met 2 80 Gb Maxtor schijven.[/quote:74faf4675f] 29 euro per stuk... Dat is dus 60 euro om je IDE schijven op de SATA Raid controller aan te sluiten. Dan komen er nog verzendskosten bij, dus zit je onderhand op 150 piek (:P:P). Dat vind ik nog best wel veel! Is een aparte RAID controller geen optie? Kijk hier eens voor prijzen: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/270 Een "ATA133 PCI RAID Controller" heb je al voor 31 euro. De prijs van 1 verloopstukje! :)
Link naar reactie
Mja, als het idd toch op me mobo zou zitten, dan zou ik het ivm de compacte kabels ook gebruiken. Snelheidsgewijs stelt het op dit moment eigenlijk nog weinig voor, net als ATA133 zijn de schijven ook hier nog niet snel genoeg voor. Maar wel lekker dat je van die flatcables af bent :)
Link naar reactie
# Van die flatcables ben je voor 30 euro ook af, door namelijk gewoon rounded IDE cables te kopen, heb ik ook en het bevalt prima. # //jan Tis leuk dat je dat voor jezelf zegt, maar daar heeft de topicstarten dan zo weinig aan hè ;) # Soepkip, zo'n goedkoop RAID kaartje is niet veel "soeps", als je dan RAID wil pak het dan goed aan en koop een losse Promise, Highpoint of 3ware kaart.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...