Ga naar inhoud

DE combinatie ?


Aanbevolen berichten

Hallo, we (mijn vader en ik) zijn van plan om een nieuwe computer aan te schaffen. Ik wil dan natuurlijk dat mijn games er ontzettend goed op kunnen lopen, en nu vraag ik me af wat voor moederbord ik het beste kan kiezen als deze wil combineren met een Pentium 4 2.8/2.66 Ghz en een Radeon 9700 (geen pro). Ik weet al dat de Radeon 9700 AGP8x heeft dus een moederbord dat dat ondersteund is ook handig. Wat het beste bij de Pentium 4 past weet ik niet zo goed. En wat is eigenlijk beter om te nemen, 2 geheugenstrips van 256 MB DDR of 1 van 512 MB DDR? Ik heb net een verhaal gelezen van iemand die bij zijn Radeon 9700 PRO een te slechte voeding van 250 watt had gekozen en dat soort dingen probeer ik dus te vermijden. Het budget ligt zo rond de € 1500,- en volgens mij kan je hier een aardige pc mee samenstellen. Alvast bedankt !!
Link naar reactie
Welke eisen stel je zelf aan een moederbord? Zijn er bijvoorbeeld speciale features die je hebben wilt, zoals onboard geluid? Wat betreft die geheugenvraag: Dat hangt af van de chipset die je gebruiken gaat. Er zijn op dit moment 2 dual channel DDR chipsets op de markt, namelijk de Sis 655 en de Intel E7205. Bij beiden heb je dus 2 modules nodig, omdat je dual channel DDR altijd in paren moet plaatsen. Dit klinkt prachtig, maar: Er zijn nog niet veel moederborden op de markt met die chipsets. Voor zover ik even bij de fabrikanten gekeken heb, leveren MSI en Asus op dit moment als enige een E7205 mobo, namelijk de MSI 7205 Master en de MSI GNB Master, en de Asus P4G8X. Wat betreft de SIS 655 chipset kennen we op dit moment de Gigabyte SINXP1394, de Asus P4SDX en de MSI 655 MAX. Volgens een aantal benches is de SIS 655 op dit moment de snelste van die 2, waarschijnlijk door het gebruik van DDR333/400. Van deze hele rij zag ik btw alleen de Asus P4G8X en de Gigabyte SINXP1394 in de pricewatch staan, waarbij de Gigabyte zo'n 30 euro goedkoper is. Maar dit was alleen ter info, wat belangrijker is, is wat je er zelf mee wilt.
Link naar reactie
Ik heb even wat op een rijtje gezet wat me wel wat leek, ik weet niet of je er een monitor bij nogig hebt, die heb ik hierbij even weggelaten Moederbord: Asus P4PE moederbord (intel 845 chip, onboard lan, onboard audio, 4x agp) € 130,90 Processor: Intel P IV 2.6 Ghz, 533mhz fsb, in a box € 304,90 Geheugen: Samsung 512mb Pc 2700 € 91,90 Videokaart: Connect 3D Radeon 9700 128 mb € 279,90 Harddisk: Western Digital 80 gb 7200 rpm BB € 105,90 Behuizing: Q - tec midi tower 350 watt € 55,90 Dvd - rom: A-open Dvd 16x48 retail € 46,90 Cd - rewriter: Aopen 48x12x50 retail € 53,90 Floppy - drive: Sony 3 1/2 inch € 11,90 Toetsenbord: Logitech office internet keyboard € 15,90 Muis: Logitech optical wheelmouse € 16,10 Totaal: € 983,20 (ver onder het budget maar als er natuurlijk nog een monitor bij moet dan ga je al snel richting de €1500,- Ook kan je eventueel nog kiezen voor de pro versie van de 9700 maar die is ruim € 100,- duurder. Over de kast heb ik redelijk goede dingen gehoord en de voeding schijnt ook nog redelijk te presteren Je kan natuurlijk ook nog kiezen voor de 2,8 ghz versie van de P IV (waarom overigens geen Amd?) Succes bij het maken van de keuze
Link naar reactie
# AGP 8X is niets meer dan een marketing truuk hoor, voor meer info hierover kun je het beste ff de search functie gebruiken, het is in het verleden al vaak en duidelijk uitgelegt. AGP 8X moet een bord dus zeker geen meerwaarde geven. # Een 250W voeding is voor een P4 met een R9700 ook veel te weing, je kunt het beste gaan voor een 350-400W voeding van een degelijk merk om op safe te spelen, ik zou daarom aanraden een Antec of Chieftech behuizing te kopen (bijvoorbeeld een Chieftec DX-01-WD) of anders een goedkope kast met een losse voeding. # Verder zijn P4's redelijk duur tov wat je ervoor terug krijgt, om te voorkomen dat we weer een AMD-Intel discussie krijgen kun je wederom daar beter even de search functie voor gebruiken. # Aopen DVD/CDRW devices heb ik nogal wat ellende van gehoord, ik zou liever voor Lite-On gaan, dat ligt in dezelfde prijsklasse. Lite-On DVD/CDRW devices zijn van redelijke kwaliteit en zijn erg goedkoop, ze gaan dan wel niet zo lang mee als bijvoorbeeld een Plextor branden, maar na 2 of 3 jaar is ie toch al aan vervanging toe. # Voor jouw budget is een mooi toetsenbordje + muis natuurlijk wel zo lekker, ik zou daarom voor de Logitech Cordless Desktop Optical gaan, een erg mooi draadloos setje met een optische muis die erg fijn in de hand ligt.
Link naar reactie
[quote:f5ab77cc23="computer_nerdo"]een beeldscherm hoeft ook geen €500 te kosten je hebt al een goede voor 200 euro. [/quote:f5ab77cc23] Maar met die ruim 500 euro kan je een mooie tft monitor kopen op de pc, en met de configuratie die ik hierboven heb gezet moet i toch een tijdje vooruit kunnen
Link naar reactie
Mja, define 'vooruit kunnen' Behalve dat een TFT leuk staat op je bureau ben ik nog steeds van mening dat de beeldkwaliteit het niet haalt bij een CRT. MI is zo'n ding alleen leuk omdat hij niet zo veel ruimte kost. Maar dat is dus ook 1 van die dingen die de topicstarter beter voor zichzelf beslissen kan.
Link naar reactie
# Zeker met gamen kan een TFT behoorlijk irritant zijn. Ik heb zelf een 15ich TFT in mijn laptop zitten, maar de beeldkwaliteit is gewoon stukken minder dan bij mijn Philips 109S. # Ook heb je te maken met een minimale inkijkhoek en is een TFT scherm vaak niet overal even helder als je je op een punt concentreerd.
Link naar reactie
Ten eerste hartstikke bedankt voor jullie reacties, ik heb er echt heel veel aan. Een ding is voor mij pa al duidelijk en dat is dat het in ieder geval geen AMD wordt omdat hij Intel meer vertrouwd. Nog een vraagje, wat is nou eigenlijk het verschil tussen een HD van 60 GB met een prijskaartje van 60,- en eentje van 80,- ? Tot nu toe nogmaals heel erg bedankt.
Link naar reactie
Dat kunnen een aantal verschillende dingen zijn. Er zijn bijvoorbeeld 5400 toeren schijven, en 7200 toeren schijven, waarvan 7200 toeren het snelste is. Daarin heeft de fabrikant natuurlijk ook meerdere modellen, met bijvoorbeeld verschillende platterdichtheden. Een hogere platterdichtheid levert ook een iets snellere schijf op, doordat de zoektijd naar beneden gaat. Tenslotte worden er natuurlijk ook nieuwere technieken in nieuwere schijven geintroduceerd, zoals Liquid Bearing van Maxtor, welke een stillere schijf oplevert, of Serial ATA in plaats van ATA100/133.
Link naar reactie
Okeej bedankt allemaal ik leer hier veel bij :lol: trouwens zijn die componenten die scenic heeft van een beetje goede kwaliteit ? ik heb namelijk ook geprobeerd om op sites zoiets samen te stellen maar ik kom steeds duurder uit. En de Logitech Desktop Optical is die ook voor linkshandigen ? Mijn vader is namelijk linkshandig en ik tweehandig dus we moeten wel een tweehandige muis hebben. Weet iemand nog een goed beeldscherm wat hij/zij zeker aan kan raden en verder wou ik nog vragen of er iemand hier ervaring heeft met 3d-glasses, die lijken me namelijk heel leuk om eens mee te gamen.
Link naar reactie
[quote:871ba9a265="Sjoerdje"]Okeej bedankt allemaal ik leer hier veel bij :lol: trouwens zijn die componenten die scenic heeft van een beetje goede kwaliteit ? ik heb namelijk ook geprobeerd om op sites zoiets samen te stellen maar ik kom steeds duurder uit. En de Logitech Desktop Optical is die ook voor linkshandigen ? Mijn vader is namelijk linkshandig en ik tweehandig dus we moeten wel een tweehandige muis hebben. Weet iemand nog een goed beeldscherm wat hij/zij zeker aan kan raden en verder wou ik nog vragen of er iemand hier ervaring heeft met 3d-glasses, die lijken me namelijk heel leuk om eens mee te gamen.[/quote:871ba9a265] Ja het meeste wat scenic heeft neergezet is van goede kwaliteit. Ik zou alleen geen Aopen drives nemen, maar een Lite On CDRW en een Pioneer DVD. Over de kast kan ik je niets vertellen, al zullen de meeste hier een kast van Chieftec aanraden.Ik heb zelf ook een Asus P4PE en ben zeer tevreden met dit moederbord.(zelfs met het sound onboard). Ik geloof dat die Logitech desktop optical voor rechtshandigen (muis) is, maar weet het niet zeker. Wat betreft monitor moet je bij tft-schermen(als je veel games speelt) op de respons-time letten. Iiyama(20 ms) en Hitachi (16 ms) schijnen daar erg geschikt voor te zijn. Wil je de beste beeldkwaliteit neem dan een Samsung 172 T (25 ms).(allen 17 inch.) Doe je heel veel met foto's en zijn 32 bits kleuren heel belangrijk neem dan een gewone CRT Monitor. Ik kom trouwens ook wat duurder uit op verschillende sites. Ik denk dat hij de prijsen van "www.tweakers.net" heeft genomen. Succes en groetjes ..............RicardoS
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...