Ga naar inhoud

NIEUWE MOEDERBORD


Aanbevolen berichten

[quote:9dd12ce2c2="BA"]Yep, en dan maak je zo'n topic, de helft leest hem evengoed niet, of heeft weer net andere eisen, en ondertussen ben je er dan net niks mee opgeschoten.[/quote:9dd12ce2c2] Dat zegt The Avenger ook, bv: voor internet, games, videobewerking, films enz. En dan bij elk onderdeel ongeveer 3 keuzes. Het kan idd zo zijn dat de een mindere ervaringen heeft met bepaalde merken, maar daarom dan ook verschillende opties :-?
Link naar reactie
avenger: Zo te zien viel 'ie idd bina van de cpu af ja zie [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=531007#531007]zie hier[/url] De bevestiging van die clip waarmee 'ie vastzit zit bovenaan. Die clip klikt ook niet op een of andere manier vast en is dus gewoon losgegaan. iets anders is dat die heatpipes idd gemaakt zijn om horizontaal staan, anders heb je weinig aan het verdamperprincipe, of ze hadden die pijpjes anders moeten monteren.
Link naar reactie
[quote:ec7d53c283]Vreemd, want in de test die ik heb gelezen, was de bevestiging en stevigheid een duidelijk pluspunt Volgens hun zat ie muurvast. Ik vraag die link morgen wel even.[/quote:ec7d53c283] Tja, maar heb zelf een duurtest van bijna een jaar uitgevoerd. :wink: Misschien moet 'ie idd goed vastzitten en ligt het aan mij of heb ik net toevallig een brakke bevestiging. Kan ook zijn dat de bevestiging in de tussentijd veranderd is. (Ikzelf heb 'm sind 'ie net te koop was) Hoe dan ook, echt spectaculai is die koeler niet te noemen, al ziet ie er mooi hightech uit.
Link naar reactie
[quote:baba9dd024]Hoe dan ook, echt spectaculai is die koeler niet te noemen[/quote:baba9dd024] Hoe bedoel je? De koelingsprestaties, ik meende dat die testers het hadden over 5 graden verschil tussen OC'ed niet niet OC'ed. rond de 45 graden OC'ed. Welke CPU heb je? Ik weet trouwens niet of die lui wel 100% te vertrouwen zijn hoor, maar als hij doet wat ze zeggen vind ik hem wel ok.
Link naar reactie
Vooraf: Als je een moderator snel en doeltreffend wilt bereiken kun je het beste een pm sturen. Het lijkt me geen goed idee. Het plan creëert een enorme hoop werk, zonder dat het erg doeltreffend zal zijn. Ten eerste het opstellen/onderhouden van een advieslijst. Daarin zou rekening gehouden moeten worden met verschillende categoriën: budget, mainstream en performance. Dan zijn er nog subcategoriën voor featurearm, rijk en tweaken/overklokken. Ten slotte eisen sommige mensen een bepaalde feature, zoals RAID of Firewire. Een poll is ongeschikt voor dit alles, we zouden dus een discussie gaan voeren. Het is dan de vraag of mensen iedere keer weer voldoende moeite steken in het voordragen van producten en of uit de discussie het meest geschikte product komt rollen. Ten tweede willen mensen die € xxxx gaan uitgeven meestal persoonlijk advies. Ze willen niet door een vragenlijst worstelen die dan een configuratie uitspuugt. Ook al zijn die vragen in onze ogen steeds weer meer van hetzelfde, voor de vragenstellers zijn ze dat niet. Het verschil met een problemen-faq is dat die mensen al een probleem hebben en het lezen van de faq zal ze in ieder geval niets kosten. Bij het aanschaffen van iets met drie of vier cijfers willen mensen van een persoon met autoriteit de persoonlijke verzekering dat ze de juiste keuze maken. Ten derde geeft het opstellen van een officiële nieuw-systeem-faq min of meer de autoriteit van Computer!Totaal aan het advies. Mijn probleem daarmee is dat ik de kwaliteit van de adviezen hier daarvoor onvoldoende vind. Dat neem ik niemand kwalijk, om alle gegevens van een serie producten op te zoeken en vervolgens daaruit te kiezen welke het beste past bij de wensen van de vraagsteller is simpelweg teveel werk. Natuurlijk wil iedereen me op dat laatste punt aanvallen. Als jullie hier advies geven: Wie van jullie (1) maakt een lijst van moederborden bij enkele grote winkels, (2) doet een hele oppervlakkige selectie - een € 70 ECS bordje past niet in een high-end systeem, (3) zoekt reviews op van de overgebleven kandidaten en (4) zet de reviews, specs en prijzen naast elkaar en geeft aan de hand daarvan een weloverwogen advies? Mijn indruk is dat iemand eens een keer met een leuk tweakers bordje aan komt zetten en in de weken daarna adviseert iedereen datzelfde product. Of de vraagsteller wil overklokken/tweaken wordt niet eens gevraagd.
Link naar reactie
[quote:a33f2dac38]Welke CPU heb je?[/quote:a33f2dac38] Zie mijn link, 1e systeem. Cpu en grafische kaart zijn overigens teruggeklokt. Ben niet ontevreden over die koeler, hoor, maar voor het lawaai dat 'ie maakt zal ik hem voortaan laten liggen. was toen zo'n 55 euro dus goedkoop was 'ie ook niet. Vindt het ookk vreemd dat ze zo'n kleine fan hebben gemonteerd, daarom moet het toerental en de spoed van de waaiers verhoogd worden, juist die spoed zorgt voor zoveel lawaai. Overigens verwijst jouw link naar de inlogpagina van Anandtech. (al lijkt 'ie goed) Heb je die link al?
Link naar reactie
[quote:30efe6b5b4]Overigens verwijst jouw link naar de inlogpagina van Anandtech. (al lijkt 'ie goed) [/quote:30efe6b5b4] Is als het goed is al gefixd [quote:30efe6b5b4]Heb je die link al?[/quote:30efe6b5b4] http://www.gruntville.com/reviews/heatsinks/hcc001/ Kijk zelf maar. Ik vind het alleen raar dat ze hem maar op 1500 mhz testen. Hij is misschien wel OC'ed, maar hij is toch voor hogere snelheden gebouwd.
Link naar reactie
[quote:7c0feecba7]Misschien wil de CPU wel niet hoger? of het mem niet?[/quote:7c0feecba7] De cooler is toch gebouwd een snelle AthlonXP te koelen? Waarom testen ze hem dan op die 1500mhz :-? Maar zoals BA al zij, het is idd een fluttest. Ik had alleen het diagrammetje gezien bij ChrisTuner en dat zag er veel belovend uit.
Link naar reactie
Ik heb net een nieuwe pc en ik wil de hem een beetje overclocken; alleen weet niet echt hoe of wat. Ik heb ook al die topic hierboven aan doorgenomen maar ik blijf nog steeds met een paar vraag zitten. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat de beste methode is om het bij mijn systeem te doen. Mijn systeem: p4 2400mhz p4pe moederbord Hercules 9700 pro 512 ddr kingston wd 80 gb 8 mb cache. bij voorbaat dank
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...