Ga naar inhoud

Wat voor een moederbord?


Aanbevolen berichten

nou ja, met een beetje eigen research was je er misschien ook wel achter gekomen dat de Nforce2 borden momenteel de markt overheersen... gezien naar je budget zou ik voor een Epox 8RDA+ of een Asus a7n8X deluxe gaan... je hebt dan subliem onboard sound (soundstorm) onboard Lan.... dan is de 2e vraag, wil je gaan OC'en?? ga dan voor de Epox die heerst momenteel op OC gebied... ik heb zelf ook de 8RDA+ met een XP2400, en ben er zeer tevree over....
Link naar reactie
Als je niet persé het nieuwste bord wilt hebben ze bij Computerland deze voor je: Asus A7V333-RAID VIA KT333 Socket A U133 Sound/RAID/1394 DDR voor € 136,- Echter, de pc waar ik nu achter zit heeft RAID0 met twee Maxtors 40GB en je merkt er niet echt veel van. Hooguit bij het laden van zware spellen enzo dat het wat sneller gaat. En misschien wat meer puntjes in de Sandra benchmarks :wink: \\Marcel, de XP2100 draait standaard op 13x133. Dan ben ik met 13x170 toch niet de MP aan het overclocken? Bart
Link naar reactie
[quote:343152baab="Marcel de Reus"]# Ik zat te slapen, sorry. # Prob is dat bij de KT333 borden het onboard geluid weer brak is. RAID0 is wel sneller, maar vooral merkbaar met booten en videobewerking.[/quote:343152baab] Is de KT400 dan niet de perfecte middenweg, niet te duur, jammer genoeg langzamer dan de Nforce, goede sound en bij de meeste borden WEL raid. Als je wil gaan overclocken zou ik toch voor de Epox gaan, als je zoals Marcel al zegt niet aan videobewerking doet werk je er weinig van.
Link naar reactie
[quote:2de591aad6="Marcel de Reus"]# KT400 heeft ook brakke sound :) Ook gewoon weer een AC-97 onboard. # nForce2 is nauwelijks duurder. # Laat RAID gewoon vallen of gebruik Linux, Linux ondersteund software RAID, geen RAID controller voor nodig :)[/quote:2de591aad6] Oke in vergelijking tot de Soundstorm is het brak :wink:, @Nightfire, ik denk dat je alleen maar een beetje spelletjes speelt en daarin merk je van raid bijna niks. Dus alles wijst richting de Epox :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...