Ga naar inhoud

Athlon XP+ staat tot P4 als AMD Duron staat tot...


Aanbevolen berichten

Wie kan mij vertellen waar de Duron CPU mee te vergelijken is? Is het een soort PIII of meer een Intel Celeron? Mijn AMD CPU is defect door hem 5 minuten op een 1,8 volt te laten lopen! Is ie dan defect? Als ik pc opstart, gaat ie wel aan, maar krijg geen beeld en hij start ook niet door. edit. Het gaat mij dan om een Duron 1200Mhz te koop bij mij in de buurt voor 55 euro. Of kan ik dan toch beter een AMD XP+ 1700 kopen voor 79 euro. Ik ben geen gamer, althans geen zware.
Link naar reactie
- Ik weet niet of de CPU defect is. Probeer eens de bios te resetten. De voltage settings zijn dan ook gereset en probeer hem dan nog eens aan te zetten. - De duron staat in ieder geval niet gelijk aan de Celeron, omdat de Duron met 256Kb Cache werkt en de Celeron maar met 128Kb. Dit maakt de Celeron een stuk langzamer. - De duron is denk ik, ook sneller dan de pentium III omdat die op max 1,3 Ghz en de PentiumIII max 1,13 Ghz. - Wat voor Ram heb je? sdram of ddrram? Dit maakt veel uit voor de keuze van je cpu. Heb je sdram dan zou ik de duron nemen, omdat je anders toch niet de volledige snelheid uit de Athlon XP zou halen.
Link naar reactie
# Er moet een jumper op het bord zitten. Deze heet vaak een CMOS clear jumper. Kijk in je manual, of anders online op www.asus.com # De Duron is niet sneller dan bijvoorbeeld een P3 Tualatin, deze gaan overigens tot 1.4ghz? Wel is hij sneller dan een Celly 3 al is het verschil niet inmens. # Ik zou absoluut voor de 1700+ gaan, die is echt stukken sneller dan de Duron. BTW je hebt al een 1800+ voor ~60 euro hoor.
Link naar reactie
[quote:b2a97decbe] - De duron staat in ieder geval niet gelijk aan de Celeron, omdat de Duron met 256Kb Cache werkt en de Celeron maar met 128Kb. Dit maakt de Celeron een stuk langzamer. [/quote:b2a97decbe] Duron heeft een totaal van 192kB cache, Celeron heeft 128 of 256kB, afhankelijk van de versie. "In vroeger tijden" werd Athlon tegenover PIII gepositioneerd, terwijl Duron tegenover Celeron stond. Durons worden nu niet meer gemaakt, de langzamere AXP's staan tegenover Celerons terwijl snellere AXP's het tegen P4 opnemen. [quote:b2a97decbe]- De duron is denk ik, ook sneller dan de pentium III omdat die op max 1,3 Ghz en de PentiumIII max 1,13 Ghz.[/quote:b2a97decbe] De oude PIII kwam niet verder dan 1,13GHz, maar een nieuwere variant wordt hoger geklokt en presteert ook beter. De oude PIII presteert klok voor klok iets beter dan Duron, de nieuwere versie PIII is nog wat beter. [quote:b2a97decbe]- Wat voor Ram heb je? sdram of ddrram? Dit maakt veel uit voor de keuze van je cpu. Heb je sdram dan zou ik de duron nemen, omdat je anders toch niet de volledige snelheid uit de Athlon XP zou halen.[/quote:b2a97decbe] AXP is ook in combinatie met SDRAM een betere keus. Beide CPU's halen prestatiewinst uit DDR, daar zal weinig verschil tussen zitten. Vanuit een prijs/prestatie verhouding is Duron gewoon niet meer aantrekkelijk, sinds AMD de prijzen van lage AXP's zo sterk heeft verlaagd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...