Ga naar inhoud

Abit TH7II-Raid


Aanbevolen berichten

Ik heb een Abit TH7II-Raid moederbord gekocht. Hierop heb ik een Intel Pentium 4 2,0 Ghz processor geplaatst met 512 Mb Kingston ECC geheugen (RDRAM). Op de raid controller heb ik 2 Maxtor D740X harde schijven aangesloten op de 2 Raid-controllers, bijde op Cable select. Op de gewone IDE controllers heb ik 2 Maxtor schijven van 20 en 17,2 Gb en een CD-Rom en CDRW staan. Nu heb ik Windows 98 geinstalleerd en wil nu een Dual boot systeem maken met Windows XP Professional. Dit wil echter niet lukken. Heb hierover al contact gehad met Abit, die inmiddels een Chipset hebben vervangen. Het zou nu dus goed moeten zijn, maar helaas Windows XP wilt nog steeds niet geinstalleerd worden. Op mijn oude moederbord (Abit BE6-II Raid) was dit geen enkel probleem. Weet iemand misschien of ik iets verkeerds doe, waardoor Windows XP niet wilt. Misschien een BIOS instelling die niet goed staat. Alle hulp is welkom, want zo langzamerhand word ik er een beetje moedeloos van.
Link naar reactie
Tijdens het installeren kan ik niet de laatste driver voor de Raid controlleren installeren. ik druk op F6, geef dan aan welke driver hij moet nemen vanaf de floppy, dan wordt nogmaals gevraagd om dat te bevestigen met een S (stuurprogramma van floppy), daarop doet de pc niets, dan ga ik verder met E (windows stuurprogramma). Op een gegeven moment geeft hij aan op welke partitie Windows XP het beste kan worden geinstalleerd. Dan gaat hij deze (D) partitie controleren en geeft vervolgens aan dat de C-schijf is beschadigd en dat de installatie niet verder kan gaan. Klinkt dit probleem je misschien bekend in de oren? Ik hoop het natuurlijk, want dan heb je wellicht ook het antwoord.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...