Ga naar inhoud

BIOS ROM Checksum Error op Awardbios AMD 1,2


Aanbevolen berichten

Foutje bedankt, heb mijn bios per ongeluk geflasht. :oops: Heb al geprobeerd om via de website een nieuw bios te downloaden. Wanneer ik nu opstart via floppy kan ik mijn toetsenbord niet gebruiken. Heb contact opgenomen met leverancier (geen garantie meer jammergenoeg) die vertelde dat misschien mijn moederbord naar de Klo... is. Hoe kom ik daar achter????? Ik heb een Via k7vza-c00 moederbord met AMD 1.2 processor. Help!!!!!!
Link naar reactie
beetje vaag IMHO... je hebt geflashed, dat ging verder goed?? je computer start verder wel goed op dus... haal de flop er eens uit, en ga eens naar je Bios.. wat voor toetsenbord heb je? USB toevallig? misschien moet je dat nog enablen in je bios.. waarschijnlijk heeft de biosflash alles op default gezet, en staat dat nu dus nog uit.. maar waarom heb je in eerste instantie je bios geflashed btw?
Link naar reactie
# Hoe kun je perongeluk je BIOS flashen als ik vragen mag? Het enige wat ik me kan indenken is dat er een flop in zat en dat je per ongeluk op alt+f2 drukte bijvoorbeeld tijdens het booten, al vraagt ie dan nog duizend keer of het klopt. # In dat geval zou je PC totaal niet meer opstarten.
Link naar reactie
Marcel de Reus, Windows crashte tijdens de bewerking? Turbulence, Mijn computer start dus niet meer op alleen met een opstartfloppy, dan kom ik bij de A prompt, maar ik kan mijn toetsenbord niet gebruiken alhoewel alleen de letters niet de cijfers en om opnieuw te flashen moet ik cijfers gebruiken, heb geen USB toetsenbord. Heb mijn bios willen flashen omdat windows XP steeds crashte, dacht dat dit wel zou helpen.
Link naar reactie
Opzich raar, omdat volgens mij die award software de bewerking afbreekt als je onder windows zit, maargoed. Regel 1 biosflashen: DOE DAT NOOIT ONDERS WINDOWS!!! Regel 2: nooit je PC uitzetten als het fout gaat, maar meteen je backup terug flashen. Alleen had dat door windows waarschijnlijk ook niet gelukt :( Wat je verder nog kan doen is even naar de importeur oid mailen, om te vragen of ze een nieuwe bioschip voor je hebben, op die manier is het mobo dan weer te gebruiken. Als je iemand anders kent met zo'n mobo, dan kan je hotflashen proberen, maar dat is best tricky. Dan trek je dus bij het goede mobo de bioschip er uit terwijl de PC aan staat, stop je jouwe er in, en flash je die. Alleen denk ik niet dat daar veel mensen zin in hebben. Wat je ook verder nog kan proberen is kijken of de lokale elektroboer een EPROM writer heeft, daarmee kan hij de nieuwe bios in je oude chip schrijven.
Link naar reactie
dit snap ik dus niet helemaal.. het flashen is verkeerd gegaan, maar toch start je computer wel op?? :-? dacht dat het einde oefening was als je verkeerd flasht... maar uhh, als je de flop erin doet, en je zet de computer aan, wat zie je dan? laat ie ook je hardware gegevens zien? - waat voor CPU - mem teller - etc en je toetsenbord doet het wel dus, alleen de cijfers niet... dan rename je de biosfile toch??? maak je er biosfile.rom van oid... vervang je de naam van de file onder windows even... maak je van de cijfers toch letters....
Link naar reactie
# Ik woon in Rotterdam en ik heb nooit last van stroomstoringen ;) # Dan ben je dus niet "per ongeluk" je BIOS aan het flashen. # Flashen nooit onder Windows doen, daar is het veel te instabiel voor. # Als de flash mislukt zou het idd einde oefening moeten zijn zoals turbulence zegt? # Heb je al geprobeert om de failsafe defaults in het BIOS te laden? # Een BIOS flash zal maar in heel weinig gevallen crashen van Windows XP wegnemen, dat heeft meestal heel andere oorzaken namelijk.
Link naar reactie
Mja, dat is ook niet helemaal waar, zeker na introductie van een nieuw mobo/chipset komt het nog wel eens voor dat je je bios moet updaten om van problemen af te komen. Is je mobo al een tijdje in de handel, dan kan je er meestal wel vanuit gaan dat je er weinig last meer mee hebt. Maar aan de andere kant kan het nooit kwaad om de nieuwste te hebben, soms zit er ook nog een beetje performancewinst in.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...