Ga naar inhoud

Vastlopen


Aanbevolen berichten

8) Hoi'' ik heb sinds kort een nieuw moederbord een Asus P2BF Slot 1 ja beetje oud maar goed ik had voor heen een abit BE-6 met een Geforce 2 MX200\400 enne op dit asus moederbordje loopt alles goed nooit vastlopers enzo. maar op die abit de ene naar de andere vastloper en alle spellen liepen ook vast allemaal na 5 minuten spelen of minder . Wie kan mij vertellen hoe dat komt????????? alvast Bedankt voor jullie reacties :D
Link naar reactie
[quote:e7ba9c40cd="Senior"]8) Hoi'' ik heb sinds kort een nieuw moederbord een Asus P2BF Slot 1 ja beetje oud maar goed ik had voor heen een abit BE-6 met een Geforce 2 MX200\400 enne op dit asus moederbordje loopt alles goed nooit vastlopers enzo. maar op die abit de ene naar de andere vastloper en alle spellen liepen ook vast allemaal na 5 minuten spelen of minder . Wie kan mij vertellen hoe dat komt????????? alvast Bedankt voor jullie reacties :D[/quote:e7ba9c40cd] Weet iemand hoe dit kan????
Link naar reactie
Nou heb een aantal ideetjes. heb je wel geformatteerd nadat je dit moederbord erin gezet hebt? meestal moet je na de installatie van een nieuw moederbord(ander type) windows herinstalleren. Hoe zijn je temperaturen of kan je die niet zien op dit moederbord?/ Zo niet moet je ff aan de koelblokken voelen nadat hij is vast geslagen.
Link naar reactie
oke, het kan voorkomen dat ie na 5 minuten vastloopt, maar je hoeft niet na 5 minuten je topic al te kicken :wink: kan zoveel zijn.. - corruptie in windows files - beschadiging aan videokaart drivers - misschien was het mobo op het einde van zn latijn moeilijk om met zoweinig info veel antwoorden te geven.... zoals hier wel vaker wordt gezegd; hoe meer input hoe meer feedback :wink:
Link naar reactie
[quote:dbbb9d2fac="Frenetic"]Heb je de chipset geinstalleerd ?[/quote:dbbb9d2fac] Die zit toch op het moederbord gesoldeerd? :wink: neem aan dat je drivers bedoeld..... maar inderdaad als je alleen met moederbord hebt vervangen en nu loopt wel alles stabiel zal het aan je mobo gelegen hebben. Dat kan verschillende oorzaken hebben gehad, zoals al aangegeven drivers niet, of niet de correcte geinstalleerd, defekt op het moederbord? (b.v. defecte kondensators), of een bios versie die niet helemaal strookt....
Link naar reactie
Mja, of misschien foute biossettings, of geheugen wat niet echt wil op dat mobo. Dat soort vastlopers worden vaak door het geheugen veroorzaakt. Er is nog iets wat je na kan kijken, dat is of het mobo wel aan de AGP 2.0 specs voldoet. Een aantal Abit modellen had dat niet, dan kan het mobo niet genoeg spanning leveren voor een aantal kaarten (alhoewel dat met een GF2 MX niet zo'n probleem is denk ik, was meer bij de GeForce 256)
Link naar reactie
[quote:eaa66576c6="BA"]Mja, of misschien foute biossettings, of geheugen wat niet echt wil op dat mobo. Dat soort vastlopers worden vaak door het geheugen veroorzaakt. Er is nog iets wat je na kan kijken, dat is of het mobo wel aan de AGP 2.0 specs voldoet. Een aantal Abit modellen had dat niet, dan kan het mobo niet genoeg spanning leveren voor een aantal kaarten (alhoewel dat met een GF2 MX niet zo'n probleem is denk ik, was meer bij de GeForce 256)[/quote:eaa66576c6] Beste Ba Ik denk zelf ook dat het de bios instellingen zijn :wink: maar hij ondersteunde tot 2X AGP dus moet geen probleem zijn voor de AGP bus toch????? en mijn geheugen was goed 2X 64 1X 128 dus bij elkaar 256 MB RAM (SDRAM) en mijn voeding is nog steeds 235 watt dus moet genoeg zijn voor een mxje Groetjes en mzzlsss Senior :D
Link naar reactie
Yep, maar hoe zit het met andere settings? Kan je bijvoorbeeld ook Fast Writes en AGP Sidebanding instellen? Als je die aan hebt staan dan zou ik eerst eens met die uit proberen. Verder heeft AGP 2.0 niet zoveel met 2X en voedingen te maken, maar daar van je oa ook AGP 4x mee draaien, 1.5V kaarten gebruiken, en de poort zelf kan meer stroom leveren. Mocht dus je mobo gen AGP 2.0 compilant zijn, dan kan het best zijn dat je mobo niet genoeg stroom levert.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...