Ga naar inhoud

Antiek moederbord


Aanbevolen berichten

Ik heb nog een oud 200 mhz pc (dat word dus weer ff wennen) staan met een AB-PX5 socket 7 moederbord, natuurlijk wil ik iets beters ervan maken dus is mijn vraag: Welke processor kan dit moederbord maximaal aan ??? Als dit (waarschijnlijk) tegen valt kan iemand me dan vertellen wat het moederbord waard is dan verkoop ik dit geval, leg ik een paar centen bij en koop ik een nieuwere. Alvast bedankt, Stephen Noordzij.
Link naar reactie
Ik denk dat er maximaal een Pentium 233 MMX in past. Dat is trouwens ook de snelste Pentium. Daarna deed de Pentium II zijn intrede op 233 MHz. Van welk merk is dat mobo? Asus? edit: een Abit dus :) Download [url=http://ftp.uevora.pt/pub/Windrivers/Motherboards/Abit%20AX5/aptx5e.pdf]HIER[/url] de manual van jouw mobo. Op pagina 6 staat dat er inderdaad maximaal een P233MMX in kan. Of een AMD K6 233, of een Cyrix 6x86MX PR233 (loopt dus niet op 233MHz, te vergelijken met de AXP ratings :) )
Link naar reactie
Dat is inderdaad ook nog een optie. Niet zo heel erg duur ook. Of je klokt deze 200 over. Moet ook wel lukken. Je moederbord heeft als het goed is in het bios ook de mogelijkheid om de FSB op 75 of 83 MHz te zetten. Daar zou je wel een eind mee moeten kunnen komen :) Mits je geheugen dat aankan. Is dat Dimm of Simm? Je hebt ook de beschikking over de volgende MP's: 1,5 1,75 2,0 2,5 3,0 3,5 Is toch wel leuk natuurlijk om ff met zo'n oude CPU te kunnen spelen :)
Link naar reactie
Oke, 33 extra mhz is niet de moeite waard om een andere processor te kopen, zou iemand me kunnen vertellen wat het moederbord waard is ? En misschien suggesties voor moederborden, die betaalbaar zijn. :o 400 mhz op dat oude kreng :o Wat kost zo een AMD K6-x processor op marktplaats enzo. NB: bij de registratie werd gevraagd om een AIM-naam, wat is dat ??? Iedereen gaat er natuurlijk van uit dat ik er spellen op wil spelen, daar heb ik een x-box, mijn moeders computer (1 ghz 64 mb 3dkaart) en mijn pa's computer 2,56 ghz voor :wink: , deze is voor tekstverwerking en misschien gta 1 enzo, maar ik tik vrij snel en deze computer hapert soms zelfs in kladblok, wat de nodige irritaties oplevert vandaar dat ik hem wat sneller wil. Ik heb hem nu open staanen ik zag dat er twee DIMM kaarten in konden ? is dat standaart ??? Ik hoor het graag, Stephen Noordzij.
Link naar reactie
Wat betreft de K6-x, je hebt de K6-2, K6-III, K6-2+ en K6-III+. De maximale kloksnelheid is afhankelijk van de FSB die je moederbord ondersteund, ligt ergens tussen de 400MHz (66MHz FSB) en 600MHz (100MHz FSB). Je moet ook weten welke voltages je op het moederbord kunt instellen, niet elk model CPU vraagt hetzelfde voltage. Als je een veel te hoog voltage instelt zal je CPU waarschijnlijk snel doorbranden, met een veel te laag voltage zal de CPU op een lagere kloksnelheid moeten werken om stabiel te zijn. De multiplier van de K6 serie is unlocked, dus die kun je zelf instellen.
Link naar reactie
Ik gebruik dit soort pc's nog steeds in mijn Win2000 domein(tje), maar ik heb ze helemaal volgekwakt met RAM wat ik nog had liggen. Ze draaien [b:89f32c4d31]probleemloos[/b:89f32c4d31] Windows en Office 2000, maar hebben respectievelijk 128 en 160 MB Ram. En dat is waarschijnlijk een stuk meer als jij er nu in hebt zitten... Probeer dus het geheugen uit te breiden, dat is denk ik goedkoper, net zo effectief en makkelijker te krijgen dan een processor die allang niet meer gemaakt wordt. Bart [/b]
Link naar reactie
# We lachen hier nooit iemand uit om zijn PC. # Afhankelijk van de chipset en de instel mogelijkheden voor FSB, MP en voltage kan er misschien een K6 op zoals egslim zegt, deze zijn echter nog redelijk prijzig, omdat ze tweede hands zeer slecht te krijgen zijn (nieuw worden ze niet meer verkocht op een enkele shop na die er nog wat onder het stof heeft gevonden). # Je kunt ook een ECS K7S5A kopen met een AXP 1800+ en 256mb PC2100, dan ben je ongeveer 160-170 euro kwijt. Helaas moet je dus waarschijlijk dan ook een andere voeding/kast, wat je dan nog 40 euro extra kost in het geval van een goedkoop dingetje.
Link naar reactie
Aangezien de rest van de PC dan dus hetzelfde blijft en een ECSK7S5A en een 1800+ Tbred niet zwaar ernstige stroomvreters zijn zal een Cheapo voeding van 300W waarschijnlijk nog wel voloen. Overigens heb je voor 57 euro al een Antec SLK1600 kast en zal een Aopen kast met voeding (al zijn Aopen voedingen niet al te best) ook prima voldoen in dit geval.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...