Ga naar inhoud

Albatron Moederbord...


Aanbevolen berichten

Wattage zegt helemaal niks. 350W kan nog veel brakker zijn als 300W, hangt heel erg van het merk af. Zelg gebruik ik een CWT voeding, 420W, met 40A op de 5V rail. Volgens mij is de officiele richtlijn van AMD 30A. Ik zou ieg gewoon een goed merk kopen, Enermax, CWT, Antec, of iets in die geest.
Link naar reactie
Enermarx hoort niet helemaal in het riijtje thuis, prestaties zijn onder de maat en de prijs is redelijk hoog. Wel kun je eventueel Chieftec en Flower er nog bij zetten. Chieftec levert op de meeste voedingen 35A over de 5V lijn wat ook wel voldoende is. Wil je weten of die voeding zal voldoen, dan moet je dus even op de voeding kijken, daar staat een sticker op waar alle amperages van de V lijnen op staan, post die maar eens. (BA, THG heeft toen je op zee zat nog een uitgebreide voedingstest gedaan, vraag maar een aan RD, die heeft de link nog wel. Was een redlijk interessante test.)
Link naar reactie
Die 0.5 en 1A zijn van de secondaire output (heet dat zo?) waar je dus je monitor op aan kan sluiten, zodat die gelijk met je PC aan gaat. Dat zegt opzich niet zo heel veel over de spanningen die afgegeven worden door de voeding. Die 165W is waarschijnlijk het combined voltage van de 5V en 3.3V, dat lijkt me wel in orde, hoewel er dus geen verdere specs bij staan. (165 is ongeveer standaard voor een 300W voeding)
Link naar reactie
ok, ik heb t moederbord en 256mb mem.(pc2700) nu al. nu moet ik nog een processor en videokaart. welke (AMD) processor raden jullie aan? en met welke cooler? heeft ook iemand van jullie tips waar ik deze het goedkoopst kan krijgen? en welke videokaart moet ik pakken(niet te duur, dus GEEN R9700(pro)?
Link naar reactie
# Kijk voor prijzen op www.tweakers.net/pricewatch # Codegen is een redelijk merk, ik ken het uit sommige testen en ik ken iemand die een 300W (of 230W kan ook) Codegen voeding heeft. # Ik zou op dit moment voor de 2100+ gaan, deze ligt goed qua prijs/kwaliteit. # Voor de videokaart is de Radeon 9500 (Pro) of de Radeon 9000 aantrekkelijk. Ook een goede optie is een GF4 ti4200SE. # De Zalman CNPS6000Cu is een erg goede en stille koeler alleen nogal zwaar, waardoor hij niet geschikt is als je vaak met je PC sleept. # Koop iig ook 1 extra casefan. Papst is daarin goed en stil.
Link naar reactie
[quote:c96f330c18]De Zalman CNPS6000Cu is een erg goede en stille koeler alleen nogal zwaar, waardoor hij niet geschikt is als je vaak met je PC sleept.[/quote:c96f330c18] Welke koeler raad je aan Marcel, als je dus wel veel aan lan party's doet en dus veel met je pc sleept zoals ik :lol: Roy
Link naar reactie
ok bedankt voor de info. no effe een vraag, ik heb foto's van zo'n zalman gezien en dat ziet er nogal raar uit :-? hebben die geen cooler, en alleen een heatsink of ziet dat er alleen zo uit. en als ik een processor op internet bestel, kan ik daar geen problemen mee krijgen met garantie e.d. want bij Paradigit hier hebben ze m niet(2100+).
Link naar reactie
Zonder koelpasta gaat het zeker fout!!!! Je moet een heel dun laagje op je core aanbrengen, en dan je koeler er op zetten. Die Zalman die jij bedoeld is waarschijnlijk zo'n waaier ding, daar zit als het goed is een extra support bij voor een 80mm fan, en anders kan je er ook nog een casefan overheen laten blazen. Overigens is de fan die Zalman zelf meelevert ook erg stil, en eventueel ook op 7V in te stellen via een adapter.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...