Ga naar inhoud

AGP van 4 naar 8 = Verschil ?


Aanbevolen berichten

Het verschil tussen AGP 8x en 4x is nihil, dus dat kun je alvast verwaarlozen(lees RD's faq eens ;) ) [url=http://www.tweakers.net/nieuws/25769]Hier[/url] is het verschil getest tussen 11 AMD-chipsets. Je kan zien dat de performance ongeveer 5% hoger ligt(gemiddeld). Ik zou het niet doen als ik jou was, alleen als je ook echt wilt gaan oc-en en gebruik wilt maken van dual channel geheugen ;) Gr, RuuD
Link naar reactie
neen, zoals eerder gezegd dit meekt bijna geen verschil uit, als je om de een of andere reden zou vinden dat je tekort komt (ik zou niet weten waarom, want ik veronderstel dat je een amd 1800+ of hoger hebt in combinatie met die videokaart moet je zeker toekomen) steek dan eerder een andere videokaart, bv een 9700pro of iets dergelijksm dit zal verschil uitmaken, niet het feit dat je agp 8 of 4 x is.
Link naar reactie
Het verschil tussen de Radeon 9700 non-pro en PRO is toch wel zo groot dat het de moeite loont om je Radeon 9700 over te klokken tot PRO waardes. dat heb ik zelf ook gedaan. Mijn Radeon 9700 loopt stabiel op PRO waardes (275/270 @ 310/325). wat je moederbord betreft. verschil tussen de KT333 en de Nforce 2 is niet echt heel groot. teminste. niet groot genoeg om de aankoop te rechtvaardigen. tenzij je voor bepaalde features gaat. als je geld te veel hebt, is het natuurlijk wel een aanrader 8)
Link naar reactie
[quote:e26082ba65="phantomtwister"]hoe zit dit voor een leek in overclocken ? Is dit zo gemakkelijk te doen dan, en wat zijn de gevaren ?[/quote:e26082ba65] Dat is prima te doen hoor, iig het overclocken van je videokaart is vrij eenvoudig en zolang je geen extreme dingen gaat doen niet erg gevaarlijk.
Link naar reactie
# Ik neem aan dat je 3Dmark 2003 bedoeld? # Voor het overklokken van je kaart heb je een proggie nodig. Daar kun je de frequenties voor GPU en mem instellen. Als je te hoog gaat merk je het vanzelf. Bij te hoge GPU wordt alles instabiel en bij te hoge mem krijg je artifacts (gele/witte vlekjes op je beeld). Voor het overklokken van GF kaarten gebruikte ik altijd RivaTuner, voor Ati weet ik niet hoe zo'n proggie heet, maar guru3D heeft er vast wel een: www.guru3d.com
Link naar reactie
[quote:680c5fbc90]Voor het overklokken van GF kaarten gebruikte ik altijd RivaTuner, voor Ati weet ik niet hoe zo'n proggie heet, maar guru3D heeft er vast wel een:[/quote:680c5fbc90] Marcel: Rivatuner werkt bij een kennis wel op zijn Club3D Ati Radeon 9700pro :D . Volgens mij heb je geen ander proggie nodig
Link naar reactie
[quote:70b1d623e7]Ook gebruik ik unituner nog wel eens maar daar kan je alleen dingen via het register instellen, dus niet echt voor leken bedoeld.[/quote:70b1d623e7] Ik meende dat dit ook onder RivaTuner kan. Eerst scant hij jouw register en zet dat op een rijtje. Dit staat onder de term "Power User", maar low-level OC'en is idd een stuk makkelijker
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...