Ga naar inhoud

voedings ventilator


Aanbevolen berichten

Nu komt natuurlijk de vraag, waarom wil je hem vervangen? Het is zonder meer mogelijk, je zult even wat draadjes door moeten knippen en weer vast solderen of in een busje samenstoppen is sommige gevallen en de fan moet natuurlijk erin passen, maar dat zijn dan ook zo'n beetje de enige eissen. (en de 12V zoals CKansloos aangeeft natuurlijk).
Link naar reactie
Ik heb laatst ook de voeding-fan vervangen door een papst exemplaar kwestie van: loshalen & openschroeven fan loshalen, draden doorknippen fan vastmaken en ik heb die 12volt molex gewoon laten zitten en het draadje naar buiten laten lopen. Kan makkelijk, zo strak zit de kap er niet op van de voeding.
Link naar reactie
mwah, dat valt opzich wel mee, al kan je een aardige klap krijgen van die condensatoren. Maar doordat die condensatoren (worden gebruikt voor het gelijkrichten van 220V wisselstroom naar gelijkstroom) zich heel snel ontladen, ben je er na die klap wel weer vanaf. (misschien staan je haren recht overeind :D )
Link naar reactie
Maar die transistors kunnen enorm hoge voltages opwekken, echt wel in de 10000-den volt. Had ooit een fototoestel opengeschroefd, had de accu er uit gehaald (accu was 3 volt) en toen zat ik wat met m'n vingers wat te prutsen en toen kreeeg ik een enorme rotklap van de electriciteit. Voelde echt wel als schrikdraad. Dus als een 3volt machientje dat al kan doen wat kan een 230 dan wel niet doen :P
Link naar reactie
Er is wel een zeker risico maarre, de hoogste spanning levert het gelijkrichten van de 220V wisselspanning op. Als ik een voeding uitzet, dan blijft de ventilator (op 12) Volt nog pakweg 10 seconden lopen (als er verder niks is aangesloten). Neemt niet weg om voorzichtig te zijn. Het lijkt me heel verstandig de voeding niet te gebruiken zolang die is open geschroefd.
Link naar reactie
Hallo, ik heb dit laatst zelf ook gedaan. Was geen probleem. Ik heb een coolermaster 80mm case fan erin gezet, met een thermal heat sensor. In mijn voeding zit zelf ook een temperatuur sensor dus dat is wel makkelijk. De voedings temperaturen gewoon eerst ff in de gaten houden, door te voelen of er hete lucht uit de voeding komt. Je kunt het beste de eerste tijd ook ff de voltages in de gaten houedn. Doe dit gewoon me sisoft sandra ofzo. Veel succes!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...