Ga naar inhoud

kabeltjes probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb een asus moederbord gekocht A7N8X de luxe en nu zit ik met 2 kabels waar ik niet van weet waar ze voor dienen :oops: De rode kabels zullen voor sata zijn vermoed ik , maar er zijn ook 2 grijze kabeltjes :ongeveer 20cm met aan de ene kant een 8 pins aansluiting en aan de andere kant een 6 pins aansluiting . De stekkerjes zijn dun en wit .In de 8 pins aansluiting steken er 8 draden en de 6 pins inderdaad;6draden .Iemand een idee? :lol:
Link naar reactie
SATA = Serial ATA Een verbeterde vorm van het huidige paralelle ATA-systeem Hiervoor heb je dan wel de passende controller op mobo of insteekkaart nodig en Serial ATA harde schijven. (Er zijn echter ook adapters te koop voor de huidige schijven) voordeel zijn de dunne en daarmee dus gemakkelijker aan te sluiten kabels (plus betere airflow....) En de in ieder geval op het moment nog theoretische hogere snelheid. (de al op de markt te kopen SATA schijven zijn niet sneller dan hun paralelle uitvoeringen)
Link naar reactie
Bovendien is het toch z, dat sata schijven maximaal op 150Mb draaien. Volgens een artikel dat is las, kan dit ook niet sneller, dus wat scieten we ermee op? De logische stap van ATA-133 naar boven zou toch een SCSI 160 of 320 moeten zijn. Of is SATA gewoon leuk voor de marketing. Met een adaptertje blijken IDE schijven toch sneller te draaien op een SATA controller. Raar?? Wie verlicht mij hierin?
Link naar reactie
Toekomstige SATA incarnaties zullen hogere snelheden halen, 300MB/s is de volgende stap. Verder heeft SATA als voordeel dat de kabels veel langer, dunner en soepeler zijn. Als je dat geen groot voordeel vind, bouw dan maar eens een 4 disk RAID10 array in met schijven met koelers. SATA heeft ook minder pinnen nodig, dus er blijven meer over voor andere features.
Link naar reactie
[quote:8989a004de="egslim"] Verder heeft SATA als voordeel dat de kabels veel langer, dunner en soepeler zijn. Als je dat geen groot voordeel vind, bouw dan maar eens een 4 disk RAID10 array in met schijven met koelers.[/quote:8989a004de] Rounded ide kabels zijn ook al een hele verlichting............
Link naar reactie
Mja, valt ook wel mee vind ik. Probleem met de huidige kabels vind ik eerder de lengte, als je een bigtower hebt en je moet je bovenste bay gebruiken, dan heb je extra lange kabels nodig, en die zijn er vaak weer niet in ATA66/100/133 uitvoering, vanwege signaalsoring. Dat kan met SATA kabels dus wel weer goed.
Link naar reactie
[quote:f77dee58a6="BA"]Mja, valt ook wel mee vind ik. Probleem met de huidige kabels vind ik eerder de lengte, als je een bigtower hebt en je moet je bovenste bay gebruiken, dan heb je extra lange kabels nodig, en die zijn er vaak weer niet in ATA66/100/133 uitvoering, vanwege signaalsoring. Dat kan met SATA kabels dus wel weer goed.[/quote:f77dee58a6] Idd, ik kon eerst mijn DVD en CDRW alleen maar in de onderste bays kwijt omdat de kabels niet lang genoeg waren. Heb uiteindelijk toch maar rounded kabels gekocht van 90cm, maar daar betaal je dan helaas ook wel voor. (ze kosten dacht ik 40 euro, en dan voer 3 snoertjes)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...