Ga naar inhoud

lage score, maar nu?


Aanbevolen berichten

Heb vanavond de benchmark 3D2001SE uitgevoerd, de score viel me tegen (denk jullie ook wel :wink: ) Maar nu, wat kan ik hieraan doen??? Het gaat om de volgende pc: Athlon 1400, 256 PC2100, GF2Ti 200 64 mb, mobo Asus A7A266. De CPU loopt op 1492 mhz (11 x 135), de videokaart op 275/425 mhz. Maar ik zie vergelijkbare systemen met een hogere score? Misschien hebben jullie nog enige ideeen hoe ik hem sneller kan krijgen. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Ik weet niet of dat echt zo slecht is, ik heb die hardwaretijd namelijk even overgeslagen (met de dondervogels en GF2's) dus weet niks/weinig van die dingen af (hoe ze presteren). Maar om te beginnen moet je overal eens de nieuwste drivers vandaan plukken, van VIA en nVidia en in ieder geval zo weinig mogelijk achtergrondprocessen laten draaien met de benchmark zelf.
Link naar reactie
Ik heb het advies van Boerke uitgevoerd en moet zeggen dat het me niet tegenvalt. Na het installeren van de laatste ALI drivers is mijn score gestegen van 3700 naar 4340 punten. Maar wat mij opvalt in vergelijking met anderen is dat de Vertex shader de grote boosdoener is. Is daar nog wat aan te doen??? Heb directx 9.0 en nvidia 41.09 reeds geinstalleerd. Enne, Egslim bedankt voor de link naar ali.com, scheelde mij weer zoeken :wink:
Link naar reactie
Ja een nieuwe GPU kopen :( Je score is echt niet slecht hoor en zeker de 4340 score is passend voor je systeem. Je zou een clean install kunnen doen en bijvoorbeeld Windows 98 gaan draaien. Verder kun je alle settings in je BIOS eens nalopen met je manual ernaast en eventuele vragen hier stellen.
Link naar reactie
[quote:b0aebce1d3="KoRn"] Het gaat om de volgende pc: Athlon 1400, 256 PC2100, GF2Ti 200 64 mb, mobo Asus A7A266. [/quote:b0aebce1d3] uhmm, heb ik ook wat gemist (net als boerke :wink: ) maar uhmm, heb iig nog nooit gehoor van een GF2 ti-200.... ja geforce 3 ti-200 wel... typo van de topicstarter, of toch een slechte score, als ik zie wat ''gewoon iemand van 15'' (moet dat nou weer zo lang :wink: ) haalt voor score met zn GF2, dan moet de ti-200 echt wel meer scoren.... [quote:b0aebce1d3="KoRn"] Maar wat mij opvalt in vergelijking met anderen is dat de Vertex shader de grote boosdoener is. Is daar nog wat aan te doen??? Heb directx 9.0 en nvidia 41.09 reeds geinstalleerd[/quote:b0aebce1d3] je bedoeld de test in 3dmark? de score wordt berekend over de eerste tests, tot en met Nature.... daarna is het alleen maar om te zien hoe je videokaart het doet... (maar daar is de bench ook grotendeels voor :wink: ) waarschijnlijk is de kaart niet sterk op shader gebied, had zelf eerst ook een GF3 en daar liep de test ook niet lekker....
Link naar reactie
De kaart is een GF2Ti, de 200 staat er idd niet achter. Een clean install zal volgens mij niet veel helpen, heb dat ding net een week of 3 geleden geformateerd. Dus ik denk dat ik voorlopig maar tevreden moet zijn. Kan beter sparen voor een andere kaart. Kan de GF4 Ti 4200 in deze pc en de nieuwe, denk dan aan de Radeon 9700 Pro, in de onderstaande pc.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...