Ga naar inhoud

welk moederbord voor amd athlon xp 1800??


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord aangezien mijn huidige niet goed meer werkt. Ik heb de volgende hardware: - amd athlon xp 1800 - chieftec kast met voeding - swiftech mcx462+ koelblok met enermax fan - ati radeon 8500 met 64 mb ddr - 2 * 256 mb pc266 ddr geheugen Ik zit zelf te denken aan een Epox EP-8RDA+. Wat zouden jullie doen??
Link naar reactie
Ze hebben de Epox 8RDA+ mij ook geadviseerd en ik heb hem daarom maar besteld enkele dagen terug! Alleen duurt het nog ff voordat ie komt; niet meer op voorraad.......(volgende week als het goed is) :( Hoe dan ook: overal waar ik kom op internet (forums etc) word de Epox me aangeraden, moet dus wel snor zitten! bovendien scoort ie goed in tests :D Suc6 ermee pasToor
Link naar reactie
[quote:873baf11fa="intelpentium2"]Hele goeie keus, kan je nog leuk mee overklokken ook.[/quote:873baf11fa] ja zeker, maar dan moet je wel ander mem hebben.. hij heeft Pc2100 erin zitten zie ik, en dan is de rek er bij 133 mhz wel uit.. je kan wel async overclocken, dus het mem op normale stand laten staan, maar dan is de winst niet echt denderend te noemen......
Link naar reactie
[quote:884622c90f="The Avenger"]Dit is best lekker :D Maarruh ga hem nog verder OC'en?[/quote:884622c90f] heb ik ook al eens gevraagd, maar toen was hij er ook niet al te happig op.... :cry: ik heb namelijk de 1.0 revisie (die max 200 FSB haalt) en hij de 1.1 (die max wel 220/230 wil halen) ik zit nu echt aan de max met 196 FSB jammer genoeg, kan hoger met een voltmod (die binnenkort komt) maar hij kan echt nog wel veel hoger komen dan een OC van 3 mhz :roll:
Link naar reactie
[quote:22e9f0ebdb="Marcel de Reus"]Ik dacht BTW dat Corsair repen, mobo ed de deur uit gingen en dat het OC'en eruit was? Dat zei je dacht ik ergens?[/quote:22e9f0ebdb] ja :oops: eerst wel ja... maar heb me toch maar weer bedacht... mobo gaat er iig wel sowiezo uit.... mem kon ik geen leuke prijs voor krijgen (vindt je het gek) straks de nieuwe Epox kopen iig.... kan nu kiezen, of accoord gaan met max FSB van 196, of een voltmod doen, waardoor alle garantie e.d vervallen, of hem verkopen en er toch nog een leuke prijs voor vangen...
Link naar reactie
[quote:babcc1a2c8="Marcel de Reus"]Welke nieuwe Epox? De GA+, met dat afstotelijke MX ding onboard?[/quote:babcc1a2c8] yeps, de 8RGA+ met de superieure MX440 onboard :lol: maakt niet uit, die is altijd te disablen... wat het bij mij meer doet, is het instelbaar VDD voltage.... probleem met bijv. de 8RDA+ is dat je bij een hoge FSB (tegen 200 aan) te weinig Volt op de NB hebt, waardoor de boel niet stabiel is.... echter is dit instelbaar op de 8RGA+ zit nu ook met die 1.0 revisie waar geen rek inzit, heb al een potmeter, maar heb niet veel zin om het bord om zeep te helpen :wink: ach, druk ik hem op marktplaats.nl, en verkoop ik hem daar wel weer voor een leuk prijsje :D
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties !! Dat zit dus wel goed met die Epox... als ik jullie reacties zo zie. Ik had ook al een aantal zeer goede reviews van het mobo gelezen. Je hebt inderdaad gelijk dat mijn geheugen wel een beetje minimaal is. Maar het past er toch gewoon op?? Ik weet nog niet zeker of ik ga OC-en. Na de problemen met mijn oude mobo wil ik er eerst een tijdje stabiel mee draaien. Dan zien we wel verder. Mijn huidige mobo (MSI KT3 ultra) is stukgegaan. Nu heb ik 2 keuzes: of ik koop een vergelijkbaar mobo, of ik koop voor een paar tientjes meer een mobo waar meer uitbreidingsmogelijkheden op zitten. Volgens mij wordt het de Epox !!
Link naar reactie
[quote:0561f16f99="J_L"]Je hebt inderdaad gelijk dat mijn geheugen wel een beetje minimaal is. Maar het past er toch gewoon op??[/quote:0561f16f99] tuurlijk kan het er wel in... niks mis mee zelfs... echter durf ik niet te zeggen of je ze ook in Dual channel kan zetten, want misschien zijn de timings niet helemaal identiek, en dan heb je de kans dat Dual channel niet helemaal stabiel is.... allleen als je gaat OC'en is sneller mem een pre, maar aangezien je max FSB 133 is, kun je het mem daar mooi mee synchroniseren....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...