Ga naar inhoud

Upgraden


Aanbevolen berichten

Heren techneuten, Ik ben in het bezit van een Pentium II 233 systeem. Verder beschik ik over: Quantum Fireball EX3.2A (3 GB) Seagate ST340016A (40 GB) LG CD-ROM CRD8400B Lite-on LTR-32125W rewritertje Viper 550 Beeldkaart. Nu vroeg ik mij af of ik met behoud van deze onderdelen mijn computer kon upgraden naar een Pentium 4. Welke onderdelen dien ik dan toe te voegen? Ik had gedacht aan een P4 2.0/2.4 Mhz. Heeft u nog meer info nodig? Mijn huidig moederbord is een Abit BH6 1.1 exemplaar 305 x 190 mm(ATX)
Link naar reactie
kan deels wel, maar je moet toch aardig wat vervangen. moederbord voeding (P4 heeft nieuw type (en ook zwaardere) voeding nodig) harde schijven, cd kun je wel gebruiken (best nieuw allemaal zo te zien behalve die 3 Gb hd). Alleen je videokaart is totaal uit verhouding t.o.v. die P4. Ik weet niet wat je budget is maar dat zou ik toch ook even overwegen :)
Link naar reactie
[quote:8210e3dd01="gewoon iemand van 15"]in ieder geval moederbord met processor en geheugen, maar neem dan gelijk een athlon. ben je goedkoper uit of je moet echt iets tegen amd hebben. en zal videokaart ook vervangen. anders kan je nog steeds geen spelletjes spelen.[/quote:8210e3dd01] en in ieder geval een moederbord een processor en nieuw geheugen, tsjonge jonge, wat is dit??? wie kan ik het beste nadoen??? :-? het antwoord is al 1x gegeven, houdt het nu een beetje netjes en overzichtelijk... of doen je een wedstrijd hoeveel posts kan ik in 1 week verzamelen??? :roll:
Link naar reactie
[quote:bd6e158fdd="turbulence"]en in ieder geval een moederbord een processor en nieuw geheugen, tsjonge jonge, wat is dit??? wie kan ik het beste nadoen??? :-? het antwoord is al 1x gegeven, houdt het nu een beetje netjes en overzichtelijk... of doen je een wedstrijd hoeveel posts kan ik in 1 week verzamelen??? :roll:[/quote:bd6e158fdd]klopt :) maar ik zeg nog wel erbij dat hij beter na mijn mening dan. de athlon moet nemen. als je toch die ....nou je weet wel allemaal gaat kopen. kan je net zo goed athlon nemen en wil hij ook nog een beetje mooie spelletje spelen. dan moet hij ook de videokaart vervangen. voor een radeon 9500(pro) of zelfs de 9700(pro)
Link naar reactie
[quote:fd4fc3f710="gewoon iemand van 15"][quote:fd4fc3f710="turbulence"]en in ieder geval een moederbord een processor en nieuw geheugen, tsjonge jonge, wat is dit??? wie kan ik het beste nadoen??? :-? het antwoord is al 1x gegeven, houdt het nu een beetje netjes en overzichtelijk... of doen je een wedstrijd hoeveel posts kan ik in 1 week verzamelen??? :roll:[/quote:fd4fc3f710]klopt :) maar ik zeg nog wel erbij dat hij beter na mijn mening dan. de athlon moet nemen. als je toch die ....nou je weet wel allemaal gaat kopen. kan je net zo goed athlon nemen en wil hij ook nog een beetje mooie spelletje spelen. dan moet hij ook de videokaart vervangen. voor een radeon 9500(pro) of zelfs de 9700(pro)[/quote:fd4fc3f710] Die Radeon is een beetje onnodig, want aan zijn kaart van nu te zien is het geen spelletjesfreak. En als je geen spellen speelt is Pentium een duurdere maar ook betere oplossing.(sysmark scores zijn een stuk hoger)
Link naar reactie
[quote:919e0e8d9f]En als je geen spellen speelt is Pentium een duurdere maar ook betere oplossing.(sysmark scores zijn een stuk hoger)[/quote:919e0e8d9f] Hier moet ik toch op reageren. Je hebt het nu over de Sysmark 2002 scores, daarin is P4 inderdaad veel beter dan AthlonXP. Probleem is dat Sysmark 2002 een erg controversiële benchmark is. In Sysmark 2001 presteerde AthlonXP beter dan P4, in de 2002 versie was dat omgekeerd. AMD heeft een .pdf gepubliceerd waarin de wijzigingen van 2002 t.o.v. 2001 zijn opgesomd. Kort samengevat: 1) Van de tests die AthlonXP won is een buitenproportioneel groot aantal geschrapt. 2) Veel door P4 gewonnen tests tellen in 2002 zwaarder mee. Elke verandering in de samenstelling van substests in Sysmark zou geoorloofd zijn gewees, als men daarvoor een goede reden zou hebben gegeven - zoals een gebruikeronderzoek. Een dergelijke verdediging heeft BapCo nooit gegeven. Daar komt bij dat BapCo en Intel sterke banden hebben (een tijdlang was BapCo zelfs in een Intel gebouw gehuisvest) en dat AMD, noch een van AMD's partners een zetel in BapCo hadden. Enkele maanden geleden is AMD pas bij BapCo gegaan.
Link naar reactie
[quote:fa1c2de8a0="egslim"][quote:fa1c2de8a0]En als je geen spellen speelt is Pentium een duurdere maar ook betere oplossing.(sysmark scores zijn een stuk hoger)[/quote:fa1c2de8a0] Hier moet ik toch op reageren. Je hebt het nu over de Sysmark 2002 scores, daarin is P4 inderdaad veel beter dan AthlonXP. Probleem is dat Sysmark 2002 een erg controversiële benchmark is. In Sysmark 2001 presteerde AthlonXP beter dan P4, in de 2002 versie was dat omgekeerd. AMD heeft een .pdf gepubliceerd waarin de wijzigingen van 2002 t.o.v. 2001 zijn opgesomd. Kort samengevat: 1) Van de tests die AthlonXP won is een buitenproportioneel groot aantal geschrapt. 2) Veel door P4 gewonnen tests tellen in 2002 zwaarder mee. Elke verandering in de samenstelling van substests in Sysmark zou geoorloofd zijn gewees, als men daarvoor een goede reden zou hebben gegeven - zoals een gebruikeronderzoek. Een dergelijke verdediging heeft BapCo nooit gegeven. Daar komt bij dat BapCo en Intel sterke banden hebben (een tijdlang was BapCo zelfs in een Intel gebouw gehuisvest) en dat AMD, noch een van AMD's partners een zetel in BapCo hadden. Enkele maanden geleden is AMD pas bij BapCo gegaan.[/quote:fa1c2de8a0] Dit wist ik niet, sorry voor de verkeerde info :oops: En Egslim thanks voor de goede info :D
Link naar reactie
misschien is ie wel een spelletjes freak maar kon hij nooit een betere video-kaart betalen en heeft hij besloten te sparen en de hele zooi in 1x te vervangen. en dat over sysmark: wat maken die getalletjes nou uit? :evil: en nog effe voor de lol (om turbulence te jennen): in ieder geval moederbord met processor en geheugen, maar neem dan gelijk een athlon. ben je goedkoper uit of je moet echt iets tegen amd hebben. en zal videokaart ook vervangen :P
Link naar reactie
ja inderdaad, want het lijkt wel of het een plaag is... het is weer voorjaars vakantie, en de flauwe en niet nodige posts zijn weer overal te vinden.... //computer nerdo: je hebt mij er niet mee, maar je haalt de naam van het forum wel door het slijk, door er nog maar eens de gek mee aan te steken (niet dat jij daar mee zal zitten) ik ben een trouwe bezoeker van dit forum, maar als ik als nieuwe bezoeker dit forum zou bezoeken, en zou jouw post lezen, dan ging ik gauw op zoek naar een ander forum... kom op man, een beetje professioneel en series antwoorden is toch niet zo moeilijk of wel soms??? maar ja, dat zal jou wel niet veel uitmaken, want jij weet tenslotte ook alles of niet???? begin een beetje moe te worden van al dit gemekker.... :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...