Ga naar inhoud

computer doet helemaal nix bij opstarten, hij piept alleen.


Aanbevolen berichten

Ik heb ff een computer die helemaal niets doet als je de stroom er op zet. Het enige wat er gebeurd is: piep piep piep piep piep piep enz. dat gepiep gaat gewoon door, totdat je hem uitzet. Het gaat hier om een MSI K7T Turbo2 moederbord, wat de eigenschap heeft dat het 4 led's aan de achterkant heeft, die vertellen wat de computer doet. Hij blijft dus haken bij de melding wat volgens het boekje een fout met het geheugen betreft. Nu heb ik er een paar andere reepjes geheugen in geprobeert, en ik kom tot de conclusie dat hij het soms wel, en soms niet doet. Ongeacht het geheugen wat er in zit. Hij heeft het dus ook wel weer gedaan met het orginele geheugen. Tja wat moet je hier dan mee??? zou het mobo defect zijn? mvg,
Link naar reactie
hoe piept 'ie precies? Alleen maar hoge of: lang kort kort [pauze] hoge korte beeps ? Dat probleem had mijn moeder namelijk met de K7T turbo in combinatie met een Athlon 1 GHz... Dat mobo is momenteel terug voor reparatie. Dat probleem trad overigens op vlak na rebooten (bv na installeren van drivers). Dan ging 'ie piepen en moest ik hem 10 minuten uitschakelen voor 'ie weer wilde. De Diagonstic LEDs gaven ook aan dat er een geheugenprobleem was. Ik had de geheugenmodule omgeruild en dat hielp niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...