Ga naar inhoud

controle fan


Aanbevolen berichten

Soms start mijn computer op met de waarschuwing dat er iets niet klopt. Het toerental van de CPU-unit fan blijkt dan nul te zijn. (Hij wordt al wat bedaagder)Ik kan normaal doorgaan en heb nergens last van, de fan komt kennelijk wat vertraagd op gang, en blijkt bij later opnieuw opstarten ongeveer 4000 toeren te maken. Toch zou ik dat willen controleren. Niet via Sisoftware utilities, maar op een snellere manier. Ook het uitlezen van de temperatuur, die na opnieuw opstarten altijd ongeveer 42 graden is zou ik wel met een druk op een knopje willen bekijken. Iemand met een idee op dit kan? De voelers zijn kennelijk aanwezig. Ik gebruik Win 98SE.
Link naar reactie
bij mijn epox moederbord is een tooltje meegeleverd, die ik zeer gebruiksvriendelijk vindt.. je kan hem [url=http://www.epox.nl/Drivers/USDM_SETUP.exe]hier[/url] downloaden deze kan direct bij het opstarten meegestart worden, en wordt dan onder in je tray geplaatst.. geeft alleen handige info weer (voltages, temperatuur en de fans en hoeveel RPM ze maken) //Avenger: lees nou eens wat de vraagstelling was, hij wil in Windows zien wat zn temperaturen zijn.... blijf dan niet doormekkeren over zijn Bios....
Link naar reactie
Turbulence: dat leek me nou net wat. Helaas doet hij 't niet, en hij is zo beleefd om meteen voor te stellen om de zaak maar weer te de installeren. Mijn moederbord is Micro Star MS 6199. Ook heb ik MBM 5 er op gezet, maar hoewel die zegt dat hij het met mijn mobo zou doen weigert hij het te doen. In ont-installeren: doet hij ook niet. Bedankt voor de moeite en het begrip tov Junior.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...