Ga naar inhoud

bios instellingen??


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een nieuw Mobo (zie onder) en nu ben ik benieuwd hoe ik de bios-instellingen kan veranderen om prestatiewinst te krijgen. als het goed is heeft dit bord fsb 333 mhz maar in bios kan ik maar tot 166 zetten, en hij staat nu op 133 (ik weet niet of dit hetzelfde is :-? ) Verder kan ik me voorstellen dat ik wat andere dingen kan veranderen!? Verder loopt alles soepel dus dit systeem is een aanrader! (je zou Unreal 2 moeten zien :o ) groet, Chrisveeke PS overclocken doe ik niet.
Link naar reactie
Kijk eens in de FAQ (bovenaan in de onderwerpen-lijst): [quote:e0b5d05107]DDR staat voor Double Data Rate, en dat betekend dat de module per kloktik 2x zoveel data verwerken kan als het gewone SDRAM. Dat word gedaan door op de rijzende en dalende klokflank data te versturen, terwijl dat bij SDRAM allen op de rijzende kloktik gebeurd. Om deze reden wordt het ook wel eens als 200, 266 of 333 MHz geheugen aangeduid, terwijl het in werkelijk maar op 100, 133 of 166 Mhz loopt.[/quote:e0b5d05107] Dus hij moet op 166 staan (op 133 is 'ie geunderclocked en dat zal niet goed zijn voor de prestaties :D ).
Link naar reactie
[quote:6e0ca325a6="Eddey"]Dus hij moet op 166 staan (op 133 is 'ie geunderclocked en dat zal niet goed zijn voor de prestaties :D ).[/quote:6e0ca325a6]Het gaat over een XP2400+, da's dus gewoon een 133 (=266 DDR) FSB. Pas vanaf de XP2600 of 2700+ praat je over een FSB van 166 (=333 DDR). Je geheugenbus kan echter wel op 166Mhz (=333DDR=PC2700) gezet worden, mits je PC2700 mem of hoger hebt. Als je al deze waarden hoger zet, ben je aan het (FSB-) overklokken. Houdt er in dat geval rekeing mee dat officieel de garantie vervalt en er een - al dan niet beperkt - risico is dat je je spullen naar de eeuwige jachtvelden helpt.
Link naar reactie
[quote:8a546c896e="Captain_Kansloos"][quote:8a546c896e="Eddey"]Dus hij moet op 166 staan (op 133 is 'ie geunderclocked en dat zal niet goed zijn voor de prestaties :D ).[/quote:8a546c896e]Het gaat over een XP2400+, da's dus gewoon een 133 (=266 DDR) FSB. Pas vanaf de XP2600 of 2700+ praat je over een FSB van 166 (=333 DDR). Je geheugenbus kan echter wel op 166Mhz (=333DDR=PC2700) gezet worden, mits je PC2700 mem of hoger hebt. Als je al deze waarden hoger zet, ben je aan het (FSB-) overklokken. Houdt er in dat geval rekeing mee dat officieel de garantie vervalt en er een - al dan niet beperkt - risico is dat je je spullen naar de eeuwige jachtvelden helpt.[/quote:8a546c896e] de garantie hoeft niet te vervallen, of ze moeten kunnen zien dat jij alleen de fsb hebt verandert en dat gebeurt toch echt in het bios.
Link naar reactie
chrisveeke: -Als je wilt gaan overclocken, moet je ervoor zorgen dat je CPU goed gekoelt wordt. Een standaard is Amd koelertje is dodelijk voor je CPU als je gaat OC'en, omdat die gewoon niet genoeg koelen voor die snelheden. CoolerMaster is aan te raden -Je garantie vervalt, maar als je je oude instellingen terugzet zullen ze het niet merken :wink: Althans dat hoop ik voor je :D
Link naar reactie
# De FSB moet op 133mhz staan en het geheugen op 166mhz, het is Double Data Rate, dus dat wordt effectief 333mhz idd. # Je kunt afhankelijk van of je geheugen het aankan natuurlijk je mem aggresief gaan timen etc etc # CPU's bakken doe je niet met OC'en, alleen als je ultra-extreem hoge Vcore's gebruikt loop je risico. # Mocht er echt iets stukgaan door het OC'en dan kunnen ze dat niet bewijzen aangezien je gewoon ff met een txt bestand je BIOS flasht. Niks boot meer, en dat je hebt geflasht is dan ook niet meer te zien :) "Hij ging gewoon zomaar stuk :roll: "
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...