Ga naar inhoud

2x 256 MB DDR Geheugen


Aanbevolen berichten

[quote:e8cb02a8ad="Nightfire"]Ik bedoel 2 modules van 256 MB, sorry was wel ffe onduidelijk. Roy[/quote:e8cb02a8ad] :lol: nee, dat kan kloppen..... je moet ze namelijk ook los kopen :wink: maar uhh, wat bedoel je precies.... vraagstelling is een beetje vaag.. zoek je 2 reepjes die op elkaar zijn afgesteld om in dual channel te zetten ofzo??? als je nu bij zaak X 2 reepjes DDR mem haalt, is dat niet goed dan??? :-?
Link naar reactie
[quote:2d2a1b8b78="Nightfire"]Ik had begrepen dat 2 reepjes van 256 Mb in samenwerking met Dual DDR Geheugen moederboord, stukken sneller is dan 1 reepje van 512 MB Geheugen. Roy[/quote:2d2a1b8b78] Klopt, maar dan moet je wel een nForce2 chipset hebben. Je kunt dan ook voor Corsair TwinX gaan, dat is er speciaal op gemaakt Dual Channel te draaien.
Link naar reactie
[quote:c91ce89036="Nightfire"]De Epox 8RdA+ is toch nForce 2? Dan kan het... Roy[/quote:c91ce89036] idd.. dan kan je met 2 reepjes een Dual channel opstelling maken.. zet dan 1 reepje in de allerlinkse en 1 in de allerrechtse bank.... je hoeft niet specifiek 2 reepjes kopen die verkocht worden voor dual channel.. ik heb 2 reepjes PC3500 Corsair erin, en die heb ik gewoon los gekocht, is de ''gewone'' XMS versie.... je kan dus ook 2 reepjes samsung oid gebruiken
Link naar reactie
[quote:2874f10975="Nightfire"]Ohw, dat maakt de keus denk ik nog makkelijker. Zou het nou egt zo heel veel schelen, 2 x 256 of 1 x 512 Mb? Zoja, kan iemnand dan ongeveer vertellen hoeveel het scheelt. Het moet altijd beter zijn dna wat ik nu heb, kheb nu een 128 Mb stickie erin, en zow traag als wat. Gr Roy[/quote:2874f10975] heb het al eens ergens anders ook al gezegd, met 2 reepjes in de gewone opstelling haalde ik in de mem test bij sandra 2400 MB/s ofzo iets... in dual channel zit dat echter tegen de 3000 MB/s, en das echt wel te merken hoor.... dit is dan wel zwaar overgeclocked op een hoge FSB, en met het supermem van Corsair.. maar ik zou persoonlijk, als je de kans hebt gewoon 2 reepjes kopen..... dual channel zit er tenslotte ook niet voor Jan met de korte achternaam op :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...