Ga naar inhoud

advies gevraagd mbt kopen compaq evo pc


Aanbevolen berichten

Hallo, ik zit er al een tijdje mee dat ik een nieuwe pc wil kopen. In eerste instantie wilde ik zelf een samenstellen, maar dat wordt me toch te duur en het is me te veel werk. Nu ben ik aan het zoeken naar een 2dehands, liefst p4, en ben een aantal keren een advertentie tegengekomen van compaq pc's. Het lijkt me wel wat, redelijk goedkoop, en soms nog nieuw. En ik kan dan zelf nog een monitor erbij kiezen. In vergelijking met m'n PII350 is een PIV1600 een enorme verbetering! :P Maar voor sommige van jullie waarschijnlijk hopeloze rommel! :roll: Kent iemand dit soort handel? Zijn het goede pc's? Alvast bedankt maar weer voor het meedenken! Hieronder wat gegevens over die pc's: *Compaq EVO D510, pentium 4 1.8, 256mb, 20gb. Prijs €500,- Hhmm.., beetje weinig info... -------------------------- *Compaq Evo SFF P4 2.0Ghz, 40GB 7200rpm hdd, 256mb, netwerk, video/sound onboard, Cd-rom, Floppy, WinXp geinstalleerd :-? Dit is alleen de kast (desktop) Geen vrije ruimte brander is een SFF model...lekker klein. EUR 425.00 -------------------------- *Compaq D300 Desktop. Design desktop van compaq in zwart/zilvere uitvoering. PIV 1,6GHZ incl. low-noise cooler, 256MB PC133, 30GB 7200 rpm HD, GF2 MX/400 64MB + TV-OUT, DVD Speler Samsung 16x48 Zwarte uitvoering, Floppy 1,44MB geintegreerd, Sound onboard + interne speaker, Lan 10/100 Intel Pro VM onboard, 2x USB 1.1 aansluiting,Verder alle normale aansluitingen. EUR425 -------------------------- *Computer DELL Optiplex Pentium 4 1800 Mhz, 20gb, 256MB, Model is desktop Zwart, 2x USB. EUR 399.00
Link naar reactie
[quote:e7254e6385] Hallo, ik zit er al een tijdje mee dat ik een nieuwe pc wil kopen. In eerste instantie wilde ik zelf een samenstellen, maar dat wordt me toch te duur en het is me te veel werk [/quote:e7254e6385] Daar moet je niet mee zitten joh! Een nieuwe PC uitzoeken is leuk! Zelf samenstellen is niet hetzelfde als zelf in elkaar zetten. Bij veel zaken kun je voor een gering bedrag een PC naar eigen smaak laten assembleren, daar heb je verder geen omkijken naar. Bij een tweedehands PC van rond de 400 euro is het imho belangrijk dat je kan terugvallen op een goede garantie en een betrouwbare leverancier. Vanaf ongeveer 400 euro kun je immers ook nieuwe systemen kopen, niet met de mooiste onderdelen, maar wel nieuw en met een jaar garantie. Bij de eisen die je stelt aan een PC noem je alleen de processor. Vind je video, geluid, dvd-speler enz niet belangrijk? De PC's uit het lijstje lijken mij voornamelijk geschikt voor kantoortoepassingen, als je daar je PC voor gebruikt moet je je misschien afvragen of je wel een nieuwe nodig hebt. Tekstverwerken en internet gaan echt niet sneller op een nieuwere PC ;) Heb je al gedacht aan het (laten) upgraden van je huidige PC. Moederbord, processor, koeling en geheugen heb je voor *steekt natte vinger in de lucht* 300 euro. Het kan zelfs goedkoper wanneer je een moederbord kiest waar je huidige geheugen in past. Later kan je in etappes eventueel de rest doen. Het lijkt me dat je een zwak hebt voor Compaq, heb je daar een reden voor? Als je graag Compaq hebt, en je vindt nieuw te duur, dan is tweedehands een prima optie. Misschien heb je al begrepen dat ik liever een nieuwe PC bouw, niet veel duurder dan tweedehands, meer naar mijn zin en leuk om te doen.
Link naar reactie
het is inderdaad leuker om de computer zelf samentestellen. en of je een compaq moet nemen weet ik niet, want op dit forum [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=522530#522530[/url] vraagt iemand ook of hij een compaq moet nemen en er zijn er 2 die dat geen goed idee vinden (pagina 2). en als je toch zo'n compaq wil nemen. neem dat de 3e staat tenminste bij wat voor videokaart erbij zit
Link naar reactie
nadeel wil nog wel eens zijn met die Oem PC's dat ze er een goeie CPU indoen, want daar kijkt iedereen het eerste naar.. lees je dan verder, dan zie je vaak een brakke videokaart en zelfs heel vaak SDram... kreeg vanmiddag boekje van Scheer en foppen binnen, en daar stonden ook wel leuke computers in... drukken ze er een grote Hd in, snelle processor, en dan zit er een S3 savage videokaart en SDram in... ja, dan ljkt het allemaal wel snel, want de meeste kennis bij de mensen stopt bij de snelheid van de processor... lees gewoon goed wat er allemaal bijzit, zoals die laatste ook, lijkt supersnel, p4 1800 mhz, maar dan zit er wel weer Sdram bij, en daar heb je toch een beetje een bottleneck....
Link naar reactie
[quote:414f3c68a2="turbulence"]nadeel wil nog wel eens zijn met die Oem PC's dat ze er een goeie CPU indoen, want daar kijkt iedereen het eerste naar.. lees je dan verder, dan zie je vaak een brakke videokaart en zelfs heel vaak SDram... kreeg vanmiddag boekje van Scheer en foppen binnen, en daar stonden ook wel leuke computers in... drukken ze er een grote Hd in, snelle processor, en dan zit er een S3 savage videokaart en SDram in... ja, dan ljkt het allemaal wel snel, want de meeste kennis bij de mensen stopt bij de snelheid van de processor... lees gewoon goed wat er allemaal bijzit, zoals die laatste ook, lijkt supersnel, p4 1800 mhz, maar dan zit er wel weer Sdram bij, en daar heb je toch een beetje een bottleneck....[/quote:414f3c68a2]daarom zeg ik ook dat hij de 3e moet nemen, want daar zit tenminste nog een geforce 2 mx(400) 64 mb in, want de rest zal allemaal wel onboard zijn en dat is echt troep, maar ik wil eigelijk wel weten voor wat voor dingen hij de computer gebruikt. en bij die eerste en de laatste staat ook helemaal niet bij wat voor videokaart ze hebben. dus dat wil ik eigenlijk ook wel weten
Link naar reactie
Zo! Wat een boel reacties. Voordat ik op jullie reacties reageer, nog even een vraag wat jullie voor het volgende systeem zouden geven: --------- *Nieuw en orgineel verpakt met fabrieksgarantie Compaq Evo SFF P4/1.8GHz/256DDR/40GB/CD/64MBVIDEO/W2K-XP Degelijke en fraaie desktop - Small Form Factor, superstil door dubbele koeling! * Intel 845G chipset 400MHz FSB*256MB, PC2100 DDR* 40GB Ultra ATA 100 (7200rpm) * 64MB video* 4x USB 2.0* Cd-ROM (48x)* Geïntegreerde Intel Pro100 Ethernet aansluiting* MS Windows Windows XP * Compaq garantie* exclusief monitor, keyboard en muis. --------- Een nieuwe pc uitzoeken is inderdaad wel leuk, maar daar heb ik nu geen zin in. Bovendien wil ik een nieuwere, maar voor niet te veel geld. Mijn oude gaat dan naar m'n zus, anders zou ik het toch nog wel een tijdje met m'n oude uithouden. Video en geluid zijn wel belangrijk, maar het hoeft niet top te zijn. Ik heb absoluut geen zwak voor comprak, maar echt slecht kan het toch niet zijn. Zeker niet als ik het voor een goede prijs kan krijgen :roll: Is sdram bij een p4, 1800 echt al een bottlenek? Ja, ik wil zeker weten wat voor videokaart er in zit. Tja, en wat doe ik ermee? Voornamelijk internetten, email, muziek downloaden, af en toe een spel (geen veeleisende!) cd's branden, "kantoortoepassingen", foto's en filmpjes bekijken, eigenlijk niets wat echt super veel vergt van de pc, maar ik merk dat m'n huidige het toch af en toe moeilijk heeft. :-? Ik heb een tijdje terug nog geheugen bijgeplaatst, heb nu 256mb (sd)ram. Alvast bedank, ik ga nu nog even kijken wat ik krijg als ik een nieuwe pc ga samenstellen :P
Link naar reactie
die je als laatste aangeeft is ook wel een leuk setje... maar als ik kijk naar wat je vereisten zijn voor een systeem kun je net zo goed 1 van de 1e nemen... [code:1:54d037b1fb]*Compaq D300 Desktop. Design desktop van compaq in zwart/zilvere uitvoering. PIV 1,6GHZ incl. low-noise cooler, 256MB PC133, 30GB 7200 rpm HD, GF2 MX/400 64MB + TV-OUT, DVD Speler Samsung 16x48 Zwarte uitvoering, Floppy 1,44MB geintegreerd, Sound onboard + interne speaker, Lan 10/100 Intel Pro VM onboard, 2x USB 1.1 aansluiting,Verder alle normale aansluitingen. EUR425 [/code:1:54d037b1fb] deze is wel een leuk setje...... het mem zal de boel wel wat vertragen, maar als je gewoon een beetje een up to date systeem wil is dit een leuk systeem met een vriendelijke prijs.... daarnaast ga je er toch geen gekke dingen mee uithalen, dus dan zal je het niet eens zo zeer merken dat je langzaam geheugen erin hebt hangen... als je dan toch wat geld uit wilt geven, en toch iets goed wilt, dan zou ik voor deze gaan IMHO....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...