Ga naar inhoud

Pchips moederbord bios update???


Aanbevolen berichten

hoi, ik heb een probleem met m'n pcchips moederbord, ik ben nog niet zo heel goed met de technische kant van pc's maar ik wil graag m'n bios flashen zodat ik nieuwere processors erin kan zetten. ik heb nagevraagd wat voor 'n moederbord ik heb en dat bleek een pcchips 810lmr( :-? ) te zijn. nu keek ik dus op de site en het enige moederbord dat ik kon vinden die erop leek was een M810L. is deze ook goed of weten jullie een andere oplossing? thnx, ric0209.
Link naar reactie
Je moet goed opletten met het flashen van die BIOS. (heb er ervaringen mee, dat mensen nog steeds dat bord kopen :-? ) Nadat je geflashed hebt moet je de diskette met de .rom file in je diskette station laten zitten. Anders start je systeem nie meer op. Als je beeld ziet en in de BIOS kunt kun je em er weer uit halen. Als et nie lukt moe je gwoon eff de helpdesk van www.gistron.com bellen. Zo heeft vaders deze "tip" ook gekregen :wink:
Link naar reactie
Ja, maar als je nagaat dat dat moeder origineel gemaakt is voor max een Dondervogel 1200mhz en een Duron800mhz dan zou ik toch beginne te denken dat et nie meer het geweldigste mobo is. Ook als je iets nieuws koopt is et zeker de moeite hier eff te checken wat andersmans ervaringen zijn. De topicstarter was waarschijnlijk nog geen lid van het forum toen hij dat ding gekocht heeft. Ik heb en nu al bijna een jaar nie meer, maar in een andere PC van ons zit ie nog. Is bijna 2x (1x dus) trug geweest voor garantie. Die K7 junior is gwoon nie meer up-to-date met een 64mb ob videokaartje en PC133mem.
Link naar reactie
je hoef nie perse een nieuwe CPU te kopen. (het is wel aan te raden hoor :wink: ) Een mooie upgrade is bijv een: ASUS nforce2 bordje 256mb PC2700 AMD XP 2100+ Dan kun je later nog 256mb bij prikken en als DUAL instellen. wat is je precieze budget, kunne we iets beter rondkijken. (ben zelf ook pas 15 hoor :wink: )
Link naar reactie
[quote:8d278280e1="computer_nerdo"]wij jongeren hebben het maar zwaar :cry: koop in iedergeval een nforce2 mobo die is de snelste op het moment en dan niet 1x bv. 512 mb geheugen maar 2x256 dan kan je zo'n speciaal iets aanzetten dat ie bijde geheugen chips gebruikt ofzoiets dacht ikke[/quote:8d278280e1] idd, jongeren hebben et zwaar. Vooral als ze geen/weinig geld hebbe voor PC uit te breiden :D :D :P
Link naar reactie
ik kan dus gewoon zo'n nforce kopen en m'n 750mhz d'r inpleuren??? hmmm is tenminste wel een tijdelijke oplossing :) en dan nog 256mb DDR 2700 dan kom ik dus uit op zo'n € 60 voor het geheugen en wat kost zo'n nforce, die hebben ze hier bij paradigit niet en ik zou ook niet weten waar ik die moet kopen. en ik heb nog een hercules 9000 128mb en Hercules muse 5.1 geluidskaart dus dat zit wel goed, 20gb hdd heb ik nog is ook wel goed. nog iets anders??
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...