Ga naar inhoud

Soundblaster past niet in aansluiting


Aanbevolen berichten

Hello, Ik heb een Athlon 1800+XP en mijn soundcard zit onboard op mijn moederbord. Ik had thuis nog een soundblaster liggen van Creative. Een Creative AWE 64 maar nu is het grote probleem dat als ik hem in een aansluiting wil steken binnenin mijn pc dat hij nergens in past. Is dit normaal? Is die soundcard al zo verouderd dat er ondertussen nieuwe aansluitingen in de pc zitten?
Link naar reactie
Thanx, maar om ff bij het onderwerp te blijven; Het zal inderdaad een ISA kaart zijn, en deze past zo te horen niet in de sloten die op jouw mobo zitten (AGP & PCI) Als je echt beter geluid wilt, dan hoef je daarvoor niet meteen een veel duurder mobo aan te schaffen. Kijk maar eens hier: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/53
Link naar reactie
1 speaker? :o Hoe bedoel je? Heb je 2 speakers of Surround? - als je 2 normale speakers hebt, kan het zo zijn dat de kabel van 1 kanaal aan de binnenkant gebroken is (heb ik ook een keer bij mijn creative boxjes gehad - als je surround gebruikt en alleen de front speakers het doen, dan moet je je geluidsuitgangen op 4 of 6 kanaals zetten. standaard is 1. line out 2. line in 3. microfoon als je ze op 6 kanaals zet word het 1. front 2. rear 3. center/ subwoofer Probleem opgelost? :D Zo niet, geef wat meer details AUB
Link naar reactie
[quote:8443de826a="The Avenger"]1 speaker? :o Hoe bedoel je? Heb je 2 speakers of Surround? - als je 2 normale speakers hebt, kan het zo zijn dat de kabel van 1 kanaal aan de binnenkant gebroken is (heb ik ook een keer bij mijn creative boxjes gehad - als je surround gebruikt en alleen de front speakers het doen, dan moet je je geluidsuitgangen op 4 of 6 kanaals zetten. standaard is 1. line out 2. line in 3. microfoon als je ze op 6 kanaals zet word het 1. front 2. rear 3. center/ subwoofer Probleem opgelost? :D Zo niet, geef wat meer details AUB[/quote:8443de826a] Ik heb gewoon 2 normale speakers. Maar het probleem situeert zich niet aan de luidsprekers denk ik. Want ik heb er nieuwe gekregen omdat ik dacht dat het aan de luidsprekers lag toen ik mijn pc kocht. Maar nog altijd hetzelfde probleem. Aan de luidsprekers ligt het dus niet. Trouwens als ik een hoofdtelefoon in mijn luidspreker steek dan hoor ik ook maar geluid langs 1 kant.
Link naar reactie
# Altijd duidelijk aangeven om welke componenten het gaat. Zo is deze vraag alleen te beantwoorden als we weten wat voor mobo je hebt. # De kans is groot dat je een Via of een Sis chipset hebt. Je kunt idd proberen even de driver up te daten. Voior Via zijn dat de 4in1 drivers te downloaden op www.viaarena.com en voor Sis is het www.sis.com # Zijn je speakers goed aangesloten? Kijk eens in het boekje van je moederbord. Vaak heb je met 2 speakers maar 1 plug en moet je ze onderling zelf verbinden, heb je dat gedaan?
Link naar reactie
[quote:fab8dcd767="Marcel de Reus"]# Altijd duidelijk aangeven om welke componenten het gaat. Zo is deze vraag alleen te beantwoorden als we weten wat voor mobo je hebt. # De kans is groot dat je een Via of een Sis chipset hebt. Je kunt idd proberen even de driver up te daten. Voior Via zijn dat de 4in1 drivers te downloaden op www.viaarena.com en voor Sis is het www.sis.com # Zijn je speakers goed aangesloten? Kijk eens in het boekje van je moederbord. Vaak heb je met 2 speakers maar 1 plug en moet je ze onderling zelf verbinden, heb je dat gedaan?[/quote:fab8dcd767] Ik heb inderdaad een SIS chipset. En ik heb inderdaad maar 1 plug voor mijn 2 luidsprekers. Maar ze zijn goed verbonden met elkaar. Daar bij het ligt niet aan de luidsprekers want als ik bv hoofdtelefoon in mijn uitgang van mijn pc steek dan hoor ik ook maar geluid langs 1 kant. Door 1 luidspreker hoor ik deftig geluid maar door de andere alleen maar heel vage ruis. Het is dus niet zo dat ik door mijn 2 luidspreker niets hoor, al is het alleen maar ruis.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...