Ga naar inhoud

helpen jullie me even aub (aankoop nieuwe PC)


Aanbevolen berichten

[quote:02e080741b="Marcel de Reus"][quote:02e080741b="The Avenger"]Ja ChrisTuner, welke vind je nou beter? de Asus of de Epox. En zet ook ff erbij waarom. Zo heeft die SvenG er niks aan.[/quote:02e080741b] Hij is erg duidelijk hoor, in dat topic gaat hte namelijk over een MSI tov Asus en hier om een Epiox tov Asus, wat hij zegt is heel duidelijk en klopt prima.[/quote:02e080741b]hij is niet duidelijk, want hier zegt hij dat de epox goed te overclocken is en daar zegt hij dat de asus goed te overclocken is. zeg dan meteen hier in dit forum dat ze allebei goed te overclocken zijn.
Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Marcel, ChrisTuner zegt op dat andere forum [quote:25d3dbb36c]Ik zou voor de Asus gaan, hebben vaak iets meer performence en zijn makkelijker te overclocken. Ik heb zelf niet zo'n goede ervaring met MSI (in combinatie met overklocken, voor de rest een prima merk) [/quote:25d3dbb36c] En jij zegt [quote:25d3dbb36c]# Asus moederborden overklokken belabberd, de preformence van moederborden met dezelfde chipset is vrijwel gelijk. Een eventueel miniem verschil is niet merkbaar in real life.[/quote:25d3dbb36c] Wie heeft er nou gelijk? Is Asus goed OC baar of niet?
Link naar reactie
[quote:4bb211b66a="Marcel de Reus"] Chieftec DX-01-WD of [b:4bb211b66a]bigtower DA-01-WD[/b:4bb211b66a][/quote:4bb211b66a] Bigtowers staan machtig. Maar als gewone gebruiker zou ik toch maar een DX nemen. En het hoeft niet percé Chieftec te zijn. Als je op je kast wat wilt besparen (zou ik nooit doen) moet je maar een Aopen kopen ofzo. Dat zijn ook best mooie kastjes
Link naar reactie
# Hij zegt [b:317f6d27d4]makkelijker[/b:317f6d27d4] dat is dus niet goed. We zeggen beide hetzelfde alleen wil je dat niet lezen geloof ik :) Laten we het duidelijk stellen: Epox is king of the road, dan komt Shuttle en nog wat andere merken en dan onderaan komen Asus, MSI, ECS en dan nog wat nietszeggende merken, zoals Jetway, Moonwalker, Eagletec (prima borden vaak, maar niet op OC gebied). # Aopens hebben erg slechte voedingen, vooral niet kopen.
Link naar reactie
:o , val bijna achterover, goed gereageerd jongens!!! een dikke pluim voor dit forum. een dikke merci aan iedereen!! nog één ding ben ik vergeten vragen; ik heb al enkele interessante compaq toestellen zien staan, met vergelijkbare specs, is dat goed zo'n merkcomputer, of stel ik er beter zelf één samen? Ik woon in Gent, Oost-Vlaanderen, weet er iemand een goede (goedkope) PC-zaak, of bestel ik beter via internet (is niet mijn voorkeur). greetz, Sven
Link naar reactie
[quote:1f8b4ff40a="Marcel de Reus"]# Hij zegt [b:1f8b4ff40a]makkelijker[/b:1f8b4ff40a] dat is dus niet goed. We zeggen beide hetzelfde alleen wil je dat niet lezen geloof ik :) Laten we het duidelijk stellen: Epox is king of the road, dan komt Shuttle en nog wat andere merken en dan onderaan komen Asus, MSI, ECS en dan nog wat nietszeggende merken, zoals Jetway, Moonwalker, Eagletec (prima borden vaak, maar niet op OC gebied).[/quote:1f8b4ff40a] Op welk gebied is Asus makkelijker dan? Bij de MSI kun je Vcore, multiplier, FSB en AGP voltage enz. instellen. Wat kun je met de Asus allemaal meer doen als met de MSI?
Link naar reactie
[quote:11fbf95af5="SvenG"] ik heb al enkele interessante compaq toestellen zien staan, met vergelijkbare specs, is dat goed zo'n merkcomputer, of stel ik er beter zelf één samen? greetz, Sven[/quote:11fbf95af5] Compaq raad ik je af omdat: Je em heel moeilijk up kunt graden (bijna) niets kunt veranderen in de bios En overklokken wordt daarbij wel heel lastig. (dit geldt niet voor alle merkcomputers) Ik zou em gewoon zelf samenstellen als ik jou was. Dan weet je het zeker dat je het naar je eigen wensen hebt.
Link naar reactie
# Ik bedoelde met makkelijker eigenlijk met minder problemen. Asus komt meestal wat verder dan MSI omdat de onderdelen van betere kwaliteit zijn en de PLL's van Asus vaak wat beter zijn. # Compaq's lekker laten staan, allemaal rotdingen:  Ze zijn duur.  De onderdelen zijn slecht op elkaar afgestemd.  De software is helemaal voorgebakken en vaak erg irritant ingesteld, met backup partities halve CD's en die ellende.  Ze zijn niet up te graden en er is niets aan aan te passen.
Link naar reactie
ok, de compaq's zijn afgevallen, bedankt voor het advies, ik wist dit allemaal niet!! waarom is intel duurder (en toch is AMD evenwaardig wordt gezegd)?? en waarom zijn er dan toch nog zo veel mensen die een P4 kopen en geen AMD (ondanks duurder voor evenwaardig, zo wordt hier toch beweerd). Is het juist dat een standaard Pentium minder geluid maakt dan een standaard AMD? Ik vind dit vrij belangrijk, kan wel andere ventilator of fan plaatsen mja. Ik weet niet goed waarom, maar mijn voorkeur gaat uit naar Intel, iemand die van het tegendeel overtuigd is die mij kan overtuigen? ik was in een PC-winkel deze ochtend, voorstel van PC-winkel zelf: intel Pentium 2.533 Ghz, 512 cache Midi-Tower (ATX) Intel Silver Reef MOBO (geluidkaart on-board) DVD-ROM 16x CD-rw 48x12x52 6xPCI 1xAGP en 4xUSB2.0 PCI Enhanced IDE controller (4xIDE) Diskettestation 1 parall, 1 seriele poort 512 DDR RAM (2 sloten) HD 80 GB Maxtor 7200RPM Intel netwerkkaart pro 100s geintegreerd ATI Radeon 9000 met 128 MB DDR en TV-out (klaar voor directx9?) Logitech draadloos optisch muis en toets Windows XP MS Workssuite 2003 PowerDVD Philips monitor 109B 19" =1700 euro, me dunkt dat het materiaal vrij behoorlijk is! goede prijs of afzetterij? Ik heb er geen flauw benul van!!! groeten
Link naar reactie
[quote:54323fca24="SvenG"] waarom is intel duurder (en toch is AMD evenwaardig wordt gezegd)?? en waarom zijn er dan toch nog zo veel mensen die een P4 kopen en geen AMD (ondanks duurder voor evenwaardig, zo wordt hier toch beweerd). [/quote:54323fca24] Omdat Intel bij de meeste mensen bekender in de oren klinkt dan AMD. Intel is duurder omdat mensen wat geld over hebben voor een bekend merk, dus Intel verkoopt makkelijker dan AMD. Dus waarom goedkoper als ze al goed verkopen. AMD is simpel gezegd net zo goed als Intel (en vaak goedkoper).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...