Ga naar inhoud

FSB en DDR


Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe cpu gekocht. De AMD XP 2600, normaal zou deze op zo'n 2.13 ghz moeten werken, volgens de site van Asus zou de processor de volle snelheid kunnen halen op mijn moederbord (A7v333) als ik rev 2 of hoger heb. Op alles staat dat ik rev 2.0 nul heb (zelfs op het moederbord), maar de computer zelf geeft aan dat het 1.xx is. Daardoor draait mijn cpu nu op 2083mhz. Is dit een fout van Asus, en zo ja, is er een mogelijkheid om mijn moederbord zo in te stellen dat hij wel de volle 2.13 ghz draait. Ook geeft hij aan dat mijn FSB 166mhz is, zou dat niet 333 moeten zijn, zoals op de amd verpakking staat, of kloppen de verhalen dat de max fsb van je processor de helft van je ddram bandbreedte is? Mijn configuratie is: MB: Asus A7V333 CPU: AMD XP 2600+ VGA: Asus V9480 gforce 4 ti 4800 HDD: 2* IBM deskstar gxp 80gig @ raid RAM: 768mb ddr333 Check hier mijn 3dmark2001 score http://service.futuremark.com/compare?2k1=6012556
Link naar reactie
Ik denk dat je 2 processors door elkaar haalt. Je hebt de 266fsb versie en de 333fsb versie. Volgens mij id die 2.13gig die van de 266fsb. en de 2080 is idd van de 333fsb. Ik heb mijn pc nu oc'd en ik heb em nu met fsb333 en 2080 mhz draaien. Dus dat komt overeen met wat jij hebt. Verder kloppen die verhalen die je op het eind noemt en moet er voor 333fsb 166 in de bios staan. Ik kan het verkeerd hebben maar daar zijn anderen voor om me dan te corrigeren :lol:
Link naar reactie
[quote:fb363e6a84="BobvdB"]Ik heb net een nieuwe cpu gekocht. De AMD XP 2600, normaal zou deze op zo'n 2.13 ghz moeten werken, volgens de site van Asus zou de processor de volle snelheid kunnen halen op mijn moederbord (A7v333) als ik rev 2 of hoger heb. Op alles staat dat ik rev 2.0 nul heb (zelfs op het moederbord), maar de computer zelf geeft aan dat het 1.xx is. Daardoor draait mijn cpu nu op 2083mhz. Is dit een fout van Asus, en zo ja, is er een mogelijkheid om mijn moederbord zo in te stellen dat hij wel de volle 2.13 ghz draait. Ook geeft hij aan dat mijn FSB 166mhz is, zou dat niet 333 moeten zijn, zoals op de amd verpakking staat, of kloppen de verhalen dat de max fsb van je processor de helft van je ddram bandbreedte is? Mijn configuratie is: MB: Asus A7V333 CPU: AMD XP 2600+ VGA: Asus V9480 gforce 4 ti 4800 HDD: 2* IBM deskstar gxp 80gig @ raid RAM: 768mb ddr333 Check hier mijn 3dmark2001 score http://service.futuremark.com/compare?2k1=6012556[/quote:fb363e6a84]166mhz ddr=333mhz. :lol: :lol:
Link naar reactie
Ik ga het uitzoeken, ik ben nu wel zover gekomen dat ik weet dat het niet aan mijn FSB ligt maar aan mijn multiplier, die wil namelijk niet verder dan 12.5x. Als ik die op 13 kon zetten zou de processor wel op 2.13 gig lopen namelijk. Nu vraag ik me af, hoe gevaarlijk zou het kunnen zijn om de cpu frequentie van 166mhz op te voeren naar 169mhz. Zou zo'n vooruitgang gevaarlijk zijn? De processor heeft nu een warmte van 28 graden (dat is heel koel voor een amd :D) dus ik vraag me af of ik nog speling heb voor zo'n kunstje, want als je dan met 12.5 vermingvuldigd kom je wel op de beloofde snelheid. Dus ik vraag me af of ik ongestraft kan doen? Want als ik mijn FSB klok, dan gaat ook mijn werkgeheugen en pci-bus frequentie mee. Kan iemand met meer ervaring van klokken mij wat meer informatie daarover kunnen geven. De risico's???
Link naar reactie
Ik heb mij FSB nu op 170mhz gezet, men pci frequentie is met 1mhz omhoog gegaan (zal wel nix schelen) en men ddr 7mhz (zal ook wel nix schelen). Maar men cpu is met 42mhz opgeschoten, zal je nix van merken, maar ben wel boven men psychische grens van 2100mhz :). Ben benieuw hoeveel de temperatuur gaat schelen...
Link naar reactie
[quote:f97d735d99="turbulence"][quote="Marcel de Reus] Met een BIOS flash kun je waarschijnlijk wel gewoon MP13 pakken, www.asus.com.tw[/quote:f97d735d99] is een KT333 bordje... dan maakt een bios flash niet uit... pas vanaf de KT400 kun je de CPU unlocken....[/quote] I know, maar hij hoort op 13 ;) Het maakt idd niet uit, maar aangezien hij het vraagt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...