Ga naar inhoud

Intel of AMD


Aanbevolen berichten

[quote:6d34d75da3="Marcel de Reus"][quote:6d34d75da3="no_name"]Ik zou een XP nemen, die zijn niet beter dan een gelijkwaardige P4, maar wel goedkoper. Op de vraag welke het langste mee gaat is moeilijk te beantwoorden. Maar het is wel algemeen bekend dat de P4's wat sterker zijn, maar de AMD's weer beter tegen warmte kunnen. Zolang je geen Vapochill of Prometia neemt kun je gewoon een AMD nemen.[/quote:6d34d75da3] # We gaan hier dus geen discussie voeren. [b:6d34d75da3]Oh, ik dacht dat dit een forum was[/b:6d34d75da3] # De AXP is helaas niet langer beduidend goedkoper. [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/46[/url] [b:6d34d75da3]See yourself[/b:6d34d75da3] # P4 zijn niet sterker. [b:6d34d75da3]Ja wel, over het algemeen gaan P4's minder snel kapot bij het installeren van een heatsink, WC-blok, of phase-change systemen[/b:6d34d75da3] # AMD's kunnen niet beter tegen hitte, ze hebben zelfs een minder COP dan de P4 die erg goed beveiligd is tegen overheat protection. De COP treed bij de P4 idd al bij 70 graden in, maar dan is een AXP ook al instabiel. [b:6d34d75da3]Mijn fout[/b:6d34d75da3] # Ook als je Vapochill of Prometia neemt kun je prima AMD nemen. [b:6d34d75da3]Tuurlijk, alleen bij AMD's heb je sneller een core-crush[/b:6d34d75da3] [/quote:6d34d75da3]
Link naar reactie
[quote:3de7513204="Belg"]Ik zei toch: wat jij wil. Ik koop geen AMD omdat ik daar iets op tegen heb. Ik koop ook geen BMW omdat ik daar iets op tegen heb, wel een Mercedes. Het is een oeverloze discussie die al honderen malen gevoerd is. De volgende gaat over hoeveel ventilators ga ik plaatsen en krijg ik daar ook oorkleppen bij.[/quote:3de7513204][quote][Lol , maar je hebt wel gelijk , en trouwens waar is die zoekfunktie voor ???/quote]
Link naar reactie
[quote:4be8f4add2="no_name"][quote:4be8f4add2="Marcel de Reus"][quote:4be8f4add2="no_name"]Ik zou een XP nemen, die zijn niet beter dan een gelijkwaardige P4, maar wel goedkoper. Op de vraag welke het langste mee gaat is moeilijk te beantwoorden. Maar het is wel algemeen bekend dat de P4's wat sterker zijn, maar de AMD's weer beter tegen warmte kunnen. Zolang je geen Vapochill of Prometia neemt kun je gewoon een AMD nemen.[/quote:4be8f4add2] # We gaan hier dus geen discussie voeren. [b:4be8f4add2]Oh, ik dacht dat dit een forum was[/b:4be8f4add2] # De AXP is helaas niet langer beduidend goedkoper. [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/46[/url] [b:4be8f4add2]See yourself[/b:4be8f4add2] # P4 zijn niet sterker. [b:4be8f4add2]Ja wel, over het algemeen gaan P4's minder snel kapot bij het installeren van een heatsink, WC-blok, of phase-change systemen[/b:4be8f4add2] # AMD's kunnen niet beter tegen hitte, ze hebben zelfs een minder COP dan de P4 die erg goed beveiligd is tegen overheat protection. De COP treed bij de P4 idd al bij 70 graden in, maar dan is een AXP ook al instabiel. [b:4be8f4add2]Mijn fout[/b:4be8f4add2] # Ook als je Vapochill of Prometia neemt kun je prima AMD nemen. [b:4be8f4add2]Tuurlijk, alleen bij AMD's heb je sneller een core-crush[/b:4be8f4add2] [/quote:4be8f4add2][/quote:4be8f4add2] # Dat heb je goed gedacht ;) Alleen is deze discussie het afgelopen halfjaar pakweg: 20 keer gevoerd en de afgelopen 2 weken 4 keer oid. Vandaar.... # I see dat de top modellen van AMD net zo duur zijn als de Intels. # Idd in dat opzicht zijn ze sterker, ik interpreteerde het echter anders. # Een corecrush en Vapochill en Prometia staan los van elkaar, dat is echt volkomen loos.
Link naar reactie
Beste mensen, Het was niet mijn bedoeling om mensen gepiqueerd te hebben, maar ik hou zeker van een pittige discussie. Aan meneer Belg; ik vind het prettig als een mening gemotiveerd wordt! Ik wil graag een systeem waarbij ik om de zoveel maanden iets kan verbeteren zonder gelijk heel het mobo, de processor en het geheugen buiten de deur te zetten. Ik neem aan dat er dan voor AMD (ontwikkeling van de athlon XP) en Intel (Hyperthreading) iets te zeggen is. Het is zo'n dooddoener door te zeggen dat deze thread dan weer een zinloze discussie over AMD en Intel wordt. Mijn budget voor een mobo is tot 150 euro en tja qua processor... Laat ik het zo zeggen: Voor 450 euro wil ik graag een goed mobo, een processor en het liefste 512 ddr ram geheugen hebben. Er valt dan al zeker een grote schare af, maar met dit bedrag moet het te doen zijn, toch? groet, chrisveeke
Link naar reactie
[quote:b19498dc7f="chrisveeke"]Beste mensen, Het was niet mijn bedoeling om mensen gepiqueerd te hebben, maar ik hou zeker van een pittige discussie.[/quote:b19498dc7f] Nou gebruik dan de search ff en je vind hem zo. ;) [quote:b19498dc7f] Ik wil graag een systeem waarbij ik om de zoveel maanden iets kan verbeteren zonder gelijk heel het mobo, de processor en het geheugen buiten de deur te zetten. Ik neem aan dat er dan voor AMD (ontwikkeling van de athlon XP) en Intel (Hyperthreading) iets te zeggen is. [/quote:b19498dc7f] Zoals ik melde, dat zal in beide gevallen helaas niet gaan. Dan moet je wachten op de Athlon 64 of de Prescott. En dooddoener of niet, uit de praktijk blijkt dat het gewoon zo is. [quote:b19498dc7f]Mijn budget voor een mobo is tot 150 euro en tja qua processor... Laat ik het zo zeggen: Voor 450 euro wil ik graag een goed mobo, een processor en het liefste 512 ddr ram geheugen hebben. Er valt dan al zeker een grote schare af, maar met dit bedrag moet het te doen zijn, toch?[/quote:b19498dc7f] Tuurlijk is het prima te doen, maar verwacht niet dat je meer dan 1 keer je proc erg schaars kunt upgraden. Het beste zou eigenlijk zijn om een 1600+ Tbred te kopen (al weet ik niet of die gemaakt worden?) en een Epox 8RDA+ met 2x256mb Corsair TwinX PC3200. Dan kun je die 1600+ ff extreem OC'en en dan later een 3200+ oid kopen, dat is dan toch een leuke upgrade.
Link naar reactie
Ik vind het eigenlijk jhelemaal niet erg 'de zoveelste dicussie,' je kan er altijd wat van leren en de zaken kunnen in een maand of zelfs in week weer anders liggen... Zo'n discussie bevordert alleen de kwaliteit van het antwoord, doordat beide kanten hun argumenten aanvoeren vanwaar de 'vrager'/'topicstarter' de verschillende dingen kan afwegen en dus geholpen wordt in zijn beslissing...
Link naar reactie
[quote:5a002fb2ee="Hu'uruun"]Ik vind het eigenlijk jhelemaal niet erg 'de zoveelste dicussie,' je kan er altijd wat van leren en de zaken kunnen in een maand of zelfs in week weer anders liggen... Zo'n discussie bevordert alleen de kwaliteit van het antwoord, doordat beide kanten hun argumenten aanvoeren vanwaar de 'vrager'/'topicstarter' de verschillende dingen kan afwegen en dus geholpen wordt in zijn beslissing...[/quote:5a002fb2ee] Punt is dat alleen al afgelopen 1-2 weken de discussie al 2 keer is gevoerd, ZOEK hem gewoon ff op en dan zie je zelf dat daar alles al is langsgeweest. De topicstarter had dat al op moeten zoeken voor je de vraag Intel of AMD stelt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...