Ga naar inhoud

Chaintech apogee Bios Flash


Aanbevolen berichten

Ik zou graag mijn bios willen updaten. Momenteel heb ik een 2400, maar deze geeft maar een 2000 aan in het opstartscherm. De pc werkt op 2400, want in systeem is de kloksnelheid 1,99. Is dit aan te raden dit te doen ? Of te gevaarlijk ? Wat ik ook niet weet is welke te kiezen : [url]http://www.chaintechusa.com/Downloads/MBBIOS.htm[/url] Intypen bij type 7VJL Die eerste mag ik niet nemen denk ik, is voor VJL1 De 2e lijkt mij goed, denk ik.
Link naar reactie
Maar dan zou in het startscherm (ik neem aan dat je de bios bedoelt) toch 2400+ moeten staan. Tenzij er 2000Mhz staat. //Hu'uruun Wat maakt het nou uit of je een processor nou 2400+ noemt of 2400 mhz. Wat had je gewild dat amd zou doen? de 2400+ 2000mhz noemen? dan konden ze wel direct hun faillisement aanvragen.
Link naar reactie
# De topicstarter heeft volgens mij prima in de gaten wat er aan de hand is. [quote:2cf58ce820]De pc werkt op 2400, want in systeem is de kloksnelheid 1,99. [/quote:2cf58ce820] Hij wil echer graag 2400+ in zijn BIOS zien staan. Dat kan waarschijnlijk idd met een BIOS update, maar zeker als je dat nog nooit eerder hebt gedaan zou ik zeker geen risico's nemen voor zoiets kleins. Het kan namelijk altijd misgaan. (flop laat het afweten, flopdrive, vergeet .rom etc)
Link naar reactie
Hij is niet in de AMD "truc"getrapt: [quote:6e6e4b4df0]De pc werkt op 2400, want in systeem is de kloksnelheid 1,99. [/quote:6e6e4b4df0] Maar het BIOS geeft dus blijkbaar Athlon XP 2000+ aan ipv 2400+ bij het opstarten, maar draait wel op de juiste snelheid. Een schoonheidsfoutje dus, wat mogelijk met een nieuw BIOS verholpen is. Bart
Link naar reactie
Die amd strategie ken ik hoor. Daarom dat ik ook vertelde dat de pc op kloksnelheid 1.99 werkt, en dus op 2400 mhz. Ik heb daarnet geflashed met de versie op de site, maar dit is ook al een oude, en ook nog eentje met nog altijd unknown cpu type. Ik heb eens een mailtje naar chaintech gestuurd, misschien kunnen zij mij de nieuwste biosfile opsturen.
Link naar reactie
dat veronderstel ik toch, heb er niet aangeweest...dus denk ik dat ze goed staan. Ik zou het zo laten, maar ik heb nu al een tijdje een onoplosbaar probleem met een bepaalde game. Deze keert voortdurend na een tijdje spelen terug naar windows. Ik heb al casekoelers geplaatst, andere voeding, andere geheugens, maar nog steeds hetzelfde probleem. Dus dacht ik misschien aan een nieuwe bios.
Link naar reactie
Ik had eerst ook tal van problemen (overclocken h :wink: ) , en die werden spontaan opgelost, maar waardoor ik weet niet... Ik vermoed dat het uiteindelijk de juiste combinatie van VIA en Geforce drivers is geweest, terwijl ik allang de laatste BIOS gebruikte. Dus wees niet verbaasd als je nieuwe BIOS niet helpt :( Bart
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...