Ga naar inhoud

op MSI KT4 PCI en AGP vastzetten??


Aanbevolen berichten

Ik heb een MSI KT4 BSR en ben een beetje aan het overclocken maar als ik de FSB hoger als 140 zet, beginnen mijn AGP en PCI kaarten raar te doen. Onder C&C Generals hangt de PC regelmatig als de FSB hoger zet. Dan krijg ik een foutrapport te zien met daarin: Microsoft heeft een mogelijke apparaatstoring ondekt in ATI Radeon 9700 series. Dit komt volgens mij door een te hoge FSB, maar ik heb gezien dat ABIT mobo's bijvoorbeeld, de AGP en PCI poort op de standaard snelheid. Ik wil weten of dat ook kan op mijn MSI KT4 BSR. Als je dat in de bios moet instellen, zeg dan even precies hoe, want wij konden niets vinden. Alvast bedankt
Link naar reactie
geloof dat er op KT333 en KT400 mobo's geen AGP/PCI lock zat, maar daar kan ik het mis hebben... bij Nforce2 borden zit dat er wel op iig.... (PCI staat altijd vast op 33 mhz, en AGP is evt nog in te stellen misschien wel extreem, maar zet je FSB eens op 166 mhz... dan staan de dividers namelijk weer zo dat je AGP en PCI weer op 66 en 33 mhz staan... (wel goeie cooling gebruiken he :wink: ) dan werkt het MISSCHIEN... misschien wil je CPU wel niet zo ver, of kan je MSI het niet trekken.. is ook niet echt een super OC merk dan.... meestal staat het onder het bios onder ''agp frequency'' oid...
Link naar reactie
[quote:d03c331f3f="turbulence"]ow ja... was ook zo..... 8) probeer eens MP 12 en FSB 166 mhz.... dan zit je weer precies op 2 GHZ (je had toch XP2400?) Vcore op 1,7 bijvoorbeeld.... zet de koeler wel van silent mode af he... anders wordt het wat te warm... edit:// en check je ''my system'' link even... doet het niet... :wink:[/quote:d03c331f3f] Maakt niet uit :D Ik heb hem net op MP 11,5 en FSB 166 mhz gezet, maar dan start hij helemaal niet meer op. (wel met Vcore 1,65v). De Zalman stond op 2500 toeren (MAX). Na met de Jumpers een algehele Clear uit gevoerd te hebben deed hij het weer. Bedankt voor de tip, Als het goed is doet de link het nu weer wel :)
Link naar reactie
KT333 en KT400 hebben idd geen lock, maar werken met dividers. Ze hebben een 1/3 (2/3) divider, een 1/4 (2/4) divider en een 1/5 (2/5) divider, voor respectievelijk 100, 133, 166mhz FSB. Bij een bepaalde FSB springt de divider omhoog en begint de PCI/AGP dus langzamer te lopen (ik dacht 30/60mhz bij de eerste) daarna komt ie hoe dichter in de buurt van de officieële FSB weer bij de 33/66. Ga je over de 166, dan ga je voor elke mhz 1/5mhz in PCI en 2/5mhz in AGP omhoog.
Link naar reactie
[quote:0924036554="Marcel de Reus"][quote:0924036554="ChrisTuner"]Maar als ik dit doe dan schakeld het systeem zichzelf gelijk uit, en start daarna niet meer :-? .[/quote:0924036554] Waar verwijst "dit" naar? :roll:[/quote:0924036554] Dit verwijst naar, als ik de FSB op 166mhz zet loopt het hele systeem vast, en start daarna niet meer op :wink:
Link naar reactie
[quote:90c1e09d68="Marcel de Reus"]En als je de MP extreem laag zet (8 oid) en dan de FSB op 166mhz?[/quote:90c1e09d68] ja, maar dan loop je toch een heleboel prestatie mis... ik kan ook wel 205 FSB draaien met een MP van 9.... echter is het probleem met mijn bord dat ik dan zoveel prestatie inlever dat het niet winstgevend is (misschien is dit ook alleen voor de Nforce van toepassing) maar ja, ik kan je ook niet garanderen dat je mobo 166 MHZ probleemloos kan draaien.... je denkt dat je mobo de hoge FSB wel aankan, maar dat weten we ook niet zeker... OF je bord clockt goed over, OF niet.... ik had eens een Soltek mobo en die zeiden ook dat ze een goed overclock bord hadden... mooi niet dus, daar was de max 140 FSB geloof ik...
Link naar reactie
[quote:7dff4bb2e0="turbulence"][quote:7dff4bb2e0="Marcel de Reus"]En als je de MP extreem laag zet (8 oid) en dan de FSB op 166mhz?[/quote:7dff4bb2e0] ja, maar dan loop je toch een heleboel prestatie mis... ik kan ook wel 205 FSB draaien met een MP van 9.... echter is het probleem met mijn bord dat ik dan zoveel prestatie inlever dat het niet winstgevend is (misschien is dit ook alleen voor de Nforce van toepassing) maar ja, ik kan je ook niet garanderen dat je mobo 166 MHZ probleemloos kan draaien.... je denkt dat je mobo de hoge FSB wel aankan, maar dat weten we ook niet zeker... OF je bord clockt goed over, OF niet.... ik had eens een Soltek mobo en die zeiden ook dat ze een goed overclock bord hadden... mooi niet dus, daar was de max 140 FSB geloof ik...[/quote:7dff4bb2e0] Daar heb ik nou ook last van, hoger dan 140 trekt hij niet. Ik heb net weer geprobeerd, ook bij 8 ligt het hele systeem er weer uit. :( Ik zou echt niet weten wat ik nu nog moet doen. Zijn er geen programmatjes die de AGP en PCI mhz vastzetten??
Link naar reactie
[quote:fe17bcadca="ChrisTuner"]Daar heb ik nou ook last van, hoger dan 140 trekt hij niet. Ik heb net weer geprobeerd, ook bij 8 ligt het hele systeem er weer uit. :( Ik zou echt niet weten wat ik nu nog moet doen. Zijn er geen programmatjes die de AGP en PCI mhz vastzetten??[/quote:fe17bcadca] dan is het helaas, maar dan is dat gewoon je max denk ik... je bord is niet goed overclockbaar gewoon.... en nee er is geen proggie die dat kan..... als je echt wilt overclocken dan moet je een OC merk kopen (epox is een van de beste) daarnaast is OC'en een hobby, meestal is het niet eens zoveel meer winstgevend (tuurlijk is er wel een verschil) maar je zult dan ook weer moeten investeren in andere dingen, zoals sneller geheugen, betere cooling etc....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...