Ga naar inhoud

Asus A7V8X KT400 AMD Athlon start niet meer op


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren mijn systeem opgewaardeerd. Asus A7V8X KT400 AMD Athlon AMD Athlon XP 2200+ DDRAM 256 PC2700 333 Cooler CPU voor Intel en AMD Voeding 350 Watt ATX met aansluiting voor PC en Scherm. Na installatie viel het systeem na ca 10 minuten spontaan uit. vervolgens de voeding uitzetten en weer aan vervolgens kon ik de computer weer opstarten. Ook kreeg ik als ik explorer opstarte melding "Onvoldoende Geheugen" en sinds vanmiddag krijg het niet meer opgestart.
Link naar reactie
[quote:6720a2929b="Marcel de Reus"]Test even met memtest86 je geheugen en zet je monitor eens appart op het lichtnet ipv dmv je voeding.[/quote:6720a2929b] Ik heb de monitor niet via de voeding van de pc staan. Ik heb het wel aan de praat gekregen, echter regelmatig stopt het systeem spontaan. Als ik hem daarna weer opstart wordt de schijf gescand op fouten en dat gaat het een poosje weer goed. Soms na 10 en weer na tijdens het opstarten gaat het weer mis. Kan het met de themperatuur van de processor te maken hebben? Ik werk win 98. Daarnaast heb mijn oude 2de schijf 10Gb. Als master geinstalleerd en m'n oude master 6 Gb als slave geinstalleerd omdat de die 10Gb sneller is. Daar heb ik windows 98 opnieuw geinstalleerd. Als ik de Outlook of Explorer opstart krijg ik de melding " Onvoldoende geheugen sluit enkele programma's, maar ik heb buiten de gebruikelijke instelling niet iets anders open staan. Als ik tijdens het opstarten op "ESC" druk kan de Slave disk opstarten en deze wordt dat weer Master en vervolgens kan daar gewoon mee werken zonder problemen. Maar als ik weer normaal opstart kom ik weer op het oude probleem te weinig geheugen. Ik heb win '98 als eens opnieuw geinstallaard maar ook geen oplossing. Ik werk nu met mijn laptop. Ik heb deze problemen sinds ik een nieuw mobo en processor en geheugen heb geinstalleerd. AMD Athlon XP 2200+ Asus A7V8X KT 400 AMD Athlon 256 Mb DDRAM PC2700 333
Link naar reactie
[quote:a88c5952f3="Harry Doornbos"][quote:a88c5952f3="Marcel de Reus"]Test even met memtest86 je geheugen en zet je monitor eens appart op het lichtnet ipv dmv je voeding.[/quote:a88c5952f3] memtest86 ken ol niet. als ik mem ingeef op een dos box Totaal Gebruik Vrij Coventioneel 640K 95 545 Upper 0 0 0 Gereserveerd 0 0 0 Extended 65.472 ? 260.588 Totaal 66112 ? 261.133 Totaal onder 1Mb 640 95 545 Maximumgrootte 545 (555.528 bytes) Maximum van beschikbaar upper 0 MS DOS is aanwezig in het HMA (hogere geheugen) Bij Windows Systeem Prestaties Geheugen 256.0 MB RAM Systeembronnen 86% Bestandssysteem 32 bits Virtueel 32 bits Bij Virtueel "windows de instellingen v h virtueel geheugen laten beheren" Ik heb de monitor niet via de voeding van de pc staan. Ik heb het wel aan de praat gekregen, echter regelmatig stopt het systeem spontaan. Als ik hem daarna weer opstart wordt de schijf gescand op fouten en dat gaat het een poosje weer goed. Soms na 10 en weer na tijdens het opstarten gaat het weer mis. Kan het met de themperatuur van de processor te maken hebben? Ik werk win 98. Daarnaast heb mijn oude 2de schijf 10Gb. Als master geinstalleerd en m'n oude master 6 Gb als slave geinstalleerd omdat de die 10Gb sneller is. Daar heb ik windows 98 opnieuw geinstalleerd. Als ik de Outlook of Explorer opstart krijg ik de melding " Onvoldoende geheugen sluit enkele programma's, maar ik heb buiten de gebruikelijke instelling niet iets anders open staan. Als ik tijdens het opstarten op "ESC" druk kan de Slave disk opstarten en deze wordt dat weer Master en vervolgens kan daar gewoon mee werken zonder problemen. Maar als ik weer normaal opstart kom ik weer op het oude probleem te weinig geheugen. Ik heb win '98 als eens opnieuw geinstallaard maar ook geen oplossing. Ik werk nu met mijn laptop. Ik heb deze problemen sinds ik een nieuw mobo en processor en geheugen heb geinstalleerd. AMD Athlon XP 2200+ Asus A7V8X KT 400 AMD Athlon 256 Mb DDRAM PC2700 333[/quote:a88c5952f3]
Link naar reactie
[quote:69674e6973="Marcel de Reus"]# memtest is een apart proggramma dat test of de modules niet kapoere zijn ;) ff downen, op diskette zetten en ervan af booten. # Meet je voltages en temps eens met CPUcool, www.podien.de # Zet bijde schijven eens op CS en installeer Win98 opnieuw op de schijf die het BIOS dan als master pakt.[/quote:69674e6973] Marcel bedankt voor je ondersteuning. Ik ben eruit. :lol: :lol: :lol: :lol: Ik heb de HD slave die van 6GB losgekoppeld en vervolgens de Master 10Gb gepartioneerd en geformateerd en toen opnieuwe Windows geinstalleerd. en het geheugen probleem was verholpen. Vermoedelijke oorzaak? Ik had mijn oude master als slave gezet en deze draaide op ca 4200 en de nieuwe master 10Gb op 7200. De termperatuur van mijn processor is bij gesloten kast ca 70 C en bij een open kast ca 63 C dus ik denk dat ik er een fan bij moet plaatsen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...