Ga naar inhoud

memtest86


Aanbevolen berichten

Heb hier 2 reepjes 128 MB PC133 liggen. Nu test ik beide met memtest86 op diverse settings. Cas2 geeft een groot aantal foutmeldingen, waardoor ik neem ik aan kan aannemen dat Cas2 niet vlekkeloos zal gaan werken? Maar wat irritanter is is dat op slow settings de ene reep ook errors produceert. Wat houdt dit in? Met andere woorden, welke waarde dien ik te hechten aan de errors die memtest86 produceert? Is het zo dat elke reep foutloos moet zijn op CAS3?
Link naar reactie
Als je mem in de de traagste settings nog steeds errors produceerd in Memtest, dan kun je er vanuitgaan dat de betreffende module gaar is. [quote:a90915dfe2]Is het zo dat elke reep foutloos moet zijn op CAS3?[/quote:a90915dfe2] Dat ligt geheel aan de productspecificatie; als daar op staat dat het officiëel CAS 3 geheugen is, dan mag het daar geen fouten op geven. Let wel dat andere memtiming ook voor problemen kunnen zorgen. Het hoeft dus niet alleen aan de CAS timing te liggen. Check bv. ook eens pre-charge, RAS-to-CAS en Commandrate settings (als je daar in je BIOS tenminste bij kunt...)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...